Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03061004 | Gençlerle Sosyal Hizmet | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Düz anlatım Sınıf içi tartışma Örnek vaka sunumu Literatür tarama |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yoktur. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Zeynep Elif TUNÇ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Zeynep Elif TUNÇ | C-132 | [email protected] | 7977 |
Dersin İçeriği
Gençliğin tanımı; gençlik döneminin özellikleri; gençlerin ve ailelerinin ihtiyaç ve sorunları; gençlerle çalışmada etik ilkeler, Türkiye'deki gençlik politikaları; gençler ve aileleri ile eko-sistem temelinde yerine getirilen sosyal hizmet uygulamaları; gençlere hizmet sunumunda vaka yönetimi.
Dersin Amacı
Gençlerle sosyal hizmet alanında güncel gelişmeleri de göz önünde bulundurarak Gençlik ve sosyal hizmet alanını sosyal hizmet öğrencilerine tanıtmak, gençlik politikalarına ve gençlere sunulan hizmetleri analiz etmek, bu alanda sosyal hizmet uzmanına düşen rol ve işlevlerini öğrencilere öğreterek öğrencileri gençlerle sosyal hizmet alanında çalışmaya hazır hale getirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 5 |
| P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 5 |
| P6 | Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. | 4 |
| P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
| P12 | Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. | 5 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, ders planının paylaşımı, Bir gelişimsel dönem olarak gençlik I (fiziksel büyüme, cinsel olgunlaşma, dürtülerde artış, eyleme dönüklük, gelişimsel görevler, bilişsel gelişim, ahlaki gelişim) |
| 2 | Dünyada ve Türkiye'de gençlerin ihtiyaç ve sorunları |
| 3 | Dünyada ve Türkiye'de gençlik politikaları |
| 4 | Sosyal hizmette gençlik refahı alanı I (Kurumsal yapı, sorun alanları, yürütülen hizmetler, hedefler) |
| 5 | Sosyal hizmette gençlik refahı alanı II (Kurumsal yapı, sorun alanları, yürütülen hizmetler, hedefler) |
| 6 | Gençlere yönelik sosyal hizmet kurumları ve bu kurumlardaki sosyal hizmet uygulamaları I (Aile ve ergen danışma üniteleri) |
| 7 | Gençlere yönelik sosyal hizmet kurumları ve bu kurumlardaki sosyal hizmet uygulamaları II (Sevgi Evleri) |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Gençlere yönelik sosyal hizmet kurumları ve bu kurumlardaki sosyal hizmet uygulamaları III (Gençlik Merkezleri ) |
| 10 | Bilgi teknolojisi, gençlik politikaları ve sosyal hizmet |
| 11 | Gençlerle iletişim |
| 12 | Gençlerin siyasal katılımı |
| 13 | Gençlerin bilgi, bilinç ve beceri düzeylerini geliştirmeye yönelik eğitim çalışmalarında sosyal hizmet uzmanının rolleri |
| 14 | Gençlere hizmet sunumunda vaka yönetimi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Cılga, İbrahim (1989). Korunmaya Muhtaç Gençlerin Sorunları ve Yetiştirme Yurtları. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü, Ankara. |
| Duman Nurdan, (2001)."Uçucu Madde Bağımlılığı Olan Çocuk ve Gençlere Yönelik Sosyal Hizmet Müdahalesi", İnsani Gelişme ve Sosyal Hizmet: Prof.Dr. Nesrin Koşar'a Armağan (Yayına Hazırlayanlar: Kasım Karataş ve Çiğdem Arıkan).Ankara: Hacettepe Ü | |
| 2001 yılı Aile Raporu (2002) Hazırlayan: İ Çayboylu. Ankara: T. C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı YAyınları Başkanlığı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 21 | 21 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
