Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03061004 | Gençlerle Sosyal Hizmet | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Düz anlatım Sınıf içi tartışma Örnek vaka sunumu Literatür tarama |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Öğr.Gör. Emine ARSLAN KILIÇOĞLU | B-129 | [email protected] | 7682 |
Dersin İçeriği
Gençliğin tanımı; gençlik döneminin özellikleri; gençlerin ve ailelerinin ihtiyaç ve sorunları; gençlerle çalışmada etik ilkeler, Türkiye'deki gençlik politikaları; gençler ve aileleri ile eko-sistem temelinde yerine getirilen sosyal hizmet uygulamaları; gençlere hizmet sunumunda vaka yönetimi.
Dersin Amacı
Gençlerle sosyal hizmet alanında güncel gelişmeleri de göz önünde bulundurarak Gençlik ve sosyal hizmet alanını sosyal hizmet öğrencilerine tanıtmak, gençlik politikalarına ve gençlere sunulan hizmetleri analiz etmek, bu alanda sosyal hizmet uzmanına düşen rol ve işlevlerini öğrencilere öğreterek öğrencileri gençlerle sosyal hizmet alanında çalışmaya hazır hale getirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 3 |
P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 3 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 2 |
P12 | Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. | P.1.4 | 1 |
Ö3 | Mesleki ilişki kurma ve mesleki ilişkiyi sürdürme. | P.4.1 | 1 |
Ö4 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | P.4.2 | 1 |
Ö5 | Sosyal hizmet uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranma. | P.10.1 | 1 |
Ö6 | Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma. | P.12.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma, ders planının paylaşımı, Bir gelişimsel dönem olarak gençlik I (fiziksel büyüme, cinsel olgunlaşma, dürtülerde artış, eyleme dönüklük, gelişimsel görevler, bilişsel gelişim, ahlaki gelişim) |
2 | Dünyada ve Türkiye'de gençlerin ihtiyaç ve sorunları |
3 | Dünyada ve Türkiye'de gençlik politikaları |
4 | Sosyal hizmette gençlik refahı alanı I (Kurumsal yapı, sorun alanları, yürütülen hizmetler, hedefler) |
5 | Sosyal hizmette gençlik refahı alanı II (Kurumsal yapı, sorun alanları, yürütülen hizmetler, hedefler) |
6 | Gençlere yönelik sosyal hizmet kurumları ve bu kurumlardaki sosyal hizmet uygulamaları I (Aile ve ergen danışma üniteleri) |
7 | Gençlere yönelik sosyal hizmet kurumları ve bu kurumlardaki sosyal hizmet uygulamaları II (Sevgi Evleri) |
8 | Ara Sınav |
9 | Gençlere yönelik sosyal hizmet kurumları ve bu kurumlardaki sosyal hizmet uygulamaları III (Gençlik Merkezleri ) |
10 | Bilgi teknolojisi, gençlik politikaları ve sosyal hizmet |
11 | Gençlerle iletişim |
12 | Gençlerin siyasal katılımı |
13 | Gençlerin bilgi, bilinç ve beceri düzeylerini geliştirmeye yönelik eğitim çalışmalarında sosyal hizmet uzmanının rolleri |
14 | Gençlere hizmet sunumunda vaka yönetimi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Cılga, İbrahim (1989). Korunmaya Muhtaç Gençlerin Sorunları ve Yetiştirme Yurtları. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü, Ankara. |
Duman Nurdan, (2001)."Uçucu Madde Bağımlılığı Olan Çocuk ve Gençlere Yönelik Sosyal Hizmet Müdahalesi", İnsani Gelişme ve Sosyal Hizmet: Prof.Dr. Nesrin Koşar'a Armağan (Yayına Hazırlayanlar: Kasım Karataş ve Çiğdem Arıkan).Ankara: Hacettepe Ü | |
2001 yılı Aile Raporu (2002) Hazırlayan: İ Çayboylu. Ankara: T. C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı YAyınları Başkanlığı |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 21 | 21 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P10 | P12 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | 4 | - | 1 | - |
Ö2 | Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. | 4 | - | - | 1 |
Ö3 | Mesleki ilişki kurma ve mesleki ilişkiyi sürdürme. | 1 | 4 | - | - |
Ö4 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | - | - | 4 | - |
Ö5 | Sosyal hizmet uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranma. | 1 | - | - | 4 |
Ö6 | Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma. | - | - | 1 | 3 |