Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03060001 | Sosyal Hizmet Mevzuatı | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ | C-226 | [email protected] | 7314 |
Dersin İçeriği
Bu derste, sosyal hizmet alanlarına yönelik ulusal mevzuat hükümleri ve temel uluslararası yol gösterici metinler ele alınmaktadır. Bu doğrultuda başta aile ve çocuk hukuku olmak üzere gerek sosyal refah hizmetlerini gerekse sosyal hizmet alanlarını ilgilendiren ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeler gözden geçirilmektedir.
Dersin Amacı
Sosyal hizmetler sunum sisteminin hukuken nasıl işlediğini gösteren mevzuat bilgisinin öğrenciye kazandırılmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 5 |
P11 | Sosyal politikaları takip eder ve ilgilenir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. | P.8.1 | 1 |
Ö2 | Birey ve toplumsal sistemler düzeyinde insan haklarını savunma. | P.8.2 | 1 |
Ö3 | Tarihsel, sosyal, etnik, kültürel, ekonomik, kurumsal, çevresel ve küresel etkilerin sosyal politikaları biçimlendirdiğinin farkında olma. | P.11.1 | 1 |
Ö4 | Sosyal politikaların sosyal hizmetlerin sunumunu ve sosyal hizmetlere erişimi nasıl etkilediğini değerlendirme. | P.11.2 | 1 |
Ö5 | Uygulama ortamlarında güncel politikayı uygulama ve analiz etmedeki rolünü bilme (anlama). | P.11.3 | 1 |
Ö6 | Alanıyla ilgili konularda politika, plan, program ve strateji geliştirme süreçlerine katılma. | P.11.4 | 1 |
Ö7 | Müracaatçı sisteminin ihtiyaç ve sorunlarıyla ilişkili kaynakları tespit etme, kaynaklarla bağlantı kurma ve bu kaynakları harekete geçirme. | P.12.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin genel işlenişi, amaç ve beklentilerle ile ilgili tartışma, hukuka giriş ve temel kavramlar, toplumsal düzen kuralları, hukuk devleti ve sosyal devlet |
2 | Geçmişten Günümüze Sosyal Hizmet Uygulamaları ve Sosyal Hizmet Uygulamalarında Hukukun Yeri ve Önemi |
3 | 2828 Sosyal Hizmetler Kanunu |
4 | Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlar |
5 | Çocuk Hakları ve Çocuk Hukuku (I) |
6 | Çocuk Hakları ve Çocuk Hukuku (II) |
7 | 5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu ve uygulamadaki yansımaları |
8 | Ara Sınav |
9 | Medeni Hukuka Giriş |
10 | Mal rejimi, Soybağı, Evlat Edinme, Velayet ve Vesayet |
11 | Evlat Edinme ve Koruyucu Aile Olmanın uygulamadaki yansımaları |
12 | 6284 Sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun ve uygulamadaki yansımaları |
13 | Sosyal Hizmet Merkezleri Yönetmeliği ve Kurum İşleyişi |
14 | Türkiye'de Sosyal Yardım Sitemi ve Sosyal İnceleme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Balo, Yusuf Solmaz. (2005). Çocuk Koruma Kanunu ve Uygulaması, Ankara: Seçkin Yayınevi. |
Gözler, Kemal. (1988). Hukuka Giriş. Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları. | |
Gözübüyük, Şeref. (2000). Hukuka Giriş ve Hukukun Temel Kavramları. 14. Bası, Ankara: Turhan Kitabevi. | |
Serozan, Rona. (205). Çocuk Hukuku, İstanbul: Vedat Kitapçılık. | |
Uluğtekin, Sevda. (2004). Çocuk Mahkemeleri ve Sosyal İnceleme Raporları. Ankara: Türkiye Barolar Birliği. | |
Yurtcan, Erdener. (2006). Çocuk Koruma Kanunu ve Yorumu, İstanbul: Kare Yayınevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 150 | ||
Toplam Yük / 30 | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P8 | P11 | P12 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. | 5 | 5 | 4 |
Ö2 | Birey ve toplumsal sistemler düzeyinde insan haklarını savunma. | 5 | 5 | 4 |
Ö3 | Tarihsel, sosyal, etnik, kültürel, ekonomik, kurumsal, çevresel ve küresel etkilerin sosyal politikaları biçimlendirdiğinin farkında olma. | 5 | 4 | 5 |
Ö4 | Sosyal politikaların sosyal hizmetlerin sunumunu ve sosyal hizmetlere erişimi nasıl etkilediğini değerlendirme. | 4 | 4 | 4 |
Ö5 | Uygulama ortamlarında güncel politikayı uygulama ve analiz etmedeki rolünü bilme (anlama). | 5 | 5 | 5 |
Ö6 | Alanıyla ilgili konularda politika, plan, program ve strateji geliştirme süreçlerine katılma. | 4 | 5 | 4 |
Ö7 | Müracaatçı sisteminin ihtiyaç ve sorunlarıyla ilişkili kaynakları tespit etme, kaynaklarla bağlantı kurma ve bu kaynakları harekete geçirme. | 4 | 5 | 5 |