Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03050003 | Bitirme Tezi I | 3 | Güz | 5 | 1+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ | C-226 | [email protected] | 7314 | Perşembe 10.30-12.30 |
Dersin İçeriği
Öğrencilerin sosyal hizmet alanlarında bir bilimsel araştırma gerçekleştirmek üzere araştırma önerisi ve veri toplama aracı hazırlamalarını sağlamaktır. Bu derste öğrencilerin bir öğretim elemanının yönetiminde, küçük gruplar halinde bir araştırma projesini üstlenmeleri gerekmektedir. Ders, öğrencilerin, araştırma projeleri ile ilgili olarak seçtikleri konular etrafında odaklaşır. Öğrenciler, sosyal hizmete ilişkin herhangi bir sorun alanında bir araştırma projesi geliştirmekte serbesttirler. Ders süresince, öğrencilerden seçtikleri konu odağında geniş bir literatür taraması yapmaları, araştırma problemini, amacını ve yöntemini belirginleştirmelerini
Dersin Amacı
Öğrencilerin sosyal hizmet alanlarında bir bilimsel araştırma gerçekleştirmek üzere araştırma önerisi ve veri toplama aracı hazırlamalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 4 |
| P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 3 |
| P6 | Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. | 5 |
| P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 5 |
| P | 5 | |
| P | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. | P.19.2 | 6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Öğrenci gruplarının ilan edilmesi; Eğitsel danışmanların öğrenci grupları ile toplanması; Olası Araştırma Konuları Hakkında Tartışma. |
| 2 | Seçtikleri Konu İle İlgili Literatürün Taranması ve Sonuçların Araştırma Önerisi Taslağı Haline getirilmesi. |
| 3 | Araştırma Önerisi Taslağının, Uygulamalı Araştırma Koordinatörlüğü'nün onayına sunulması; Komitenin incelemeyi yapıp sonuçlarını ilan etmesi. |
| 4 | Araştırma Önerisinin Kuramsal Bölümünün Hazırlanması. |
| 5 | Araştırma Önerisinin Kuramsal Bölümünün Hazırlanması. |
| 6 | Araştırma Önerisinin Kuramsal Bölümünün Hazırlanması; Araştırma Probleminin Saptanması. |
| 7 | Araştırma Yöntemi Belirlenmesi |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Araştırma Önerisinin Yöntem Bölümümün Hazırlanması: Hipotez Kurma, Denenceler, Bağımlı Bağımsız Değişkenler. |
| 10 | Araştırma Önerisinin Yöntem Bölümümün Hazırlanması: Sınırlar; Araştırma Modeli. |
| 11 | Araştırma Önerisinin Yöntem Bölümümün Hazırlanması: Önemlilik Testleri, Kullanılacak Ölçüm Teknikleri. |
| 12 | Soru Kağıdı-Görüşme Formunun Hazırlanması. |
| 13 | Soru Kağıdı-Görüşme Formunun Hazırlanması. |
| 14 | Ön Deneme Sonuçlarının Değerlendirilmesi ve Genel Değerlendirme. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya: Sakarya Yayıncılık. |
| Arıkan, Rauf. Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma. Geliştirilmiş 3. Baskı. Ankara: Gazi Ktabevi, 2000. | |
| Gökçe, Birsen. Toplumsal Bilimlerde Araştırma. Genişletilmiş 4. Baskı. Ankara: Savaş Yayınevi, S.65-109; 125-136. | |
| Krysik, J. L., Finn, J. (2015). Etkili Uygulama İçin Sosyal Hizmet Araştırması. Ankara: Nika. | |
| Kümbetoğlu, B. (2012). Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma. 3. Basım. İstanbul: Bağlam Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 2 | 100 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 1 | 14 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 40 | 40 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 50 | 50 |
| Toplam İş Yükü: | 146 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,87 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P19 |
|---|---|---|
| Ö1 | Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. | 5 |
