Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03041019 | Bilim Felsefesi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Düz anlatım Sınıf içi tartışma Literatür tarama |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur. |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Kamil ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Kamil ALPTEKİN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bilim nedir? Bilimlerin felsefesi ve bilim felsefesi kavramları, bilimsellik sorunu, metafizik-bilim çatışması, 19. yüzyılda pozitivizm (olguculuk). bilimin yöntemi/yöntemleri, bilimsel yöntem üzerine farklı felsefi görüşler, bilimsel yöntemde deney, gözlem ve ölçme işlemleri. yeni-pozitivizm ve felsefeye bilimsel yaklaşım, bazı bilim felsefesi düşünürleri
Dersin Amacı
Bu dersin amacı bilim ve felsefenin tanımlayarak öğrencilerin bilimin önemini, bilimin özellikleri anlamalarını sağlamak, mantıksal çıkarım teknikleriyle mantıklı olan ile mantıklı gibi görünen akıl yürütmelerini ayırt etmesini sağlamak, bilimsel yöntem aşamaları, bilimsel yöntem üzerine farklı felsefi görüşler, bilimsel yöntemde deney, gözlem ve ölçmenin önemini konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 1 |
P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 1 |
P6 | Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. | 3 |
P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 1 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | P.2.1 | 1 |
Ö2 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.1 | 1 |
Ö3 | Eleştirel düşünme becerileri temelinde mesleki kararları oluşturma. | P.5.2 | 1 |
Ö4 | Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma. | P.5.3 | 1 |
Ö5 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | P.6.4 | 1 |
Ö6 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme. | P.7.7 | 1 |
Ö7 | Mesleki terminolojiye hakim olma. | P.10.5 | 1 |
Ö8 | Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma. | P.10.7 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Derse giriş. Bilim ve felsefenin tanımı |
2 | Bilim ve ona ilişkin konular çerçevesinde felsefe tarihine kısa bir bakış |
3 | Bilimin önemi ve özellikleri |
4 | Mantıksal çıkarım teknikleri |
5 | Bilimsel yöntem aşamaları |
6 | Bilimsel yöntem üzerine farklı felsefi görüşler |
7 | Ara Sınav |
8 | Bilimsel yöntemde deney |
9 | Gözlem ve ölçme işlemleri |
10 | Bazı bilim felsefesi düşünürleri |
11 | Modern bilim ve onun doğduğu felsefi ve kültürel ortam |
12 | Bilimin felsefi görünümleri |
13 | Bilim felsefesindeki anahtar kavram, konu ve tartışmalar |
14 | Sosyal bilim felsefesinin temel sorunları, dersin kapanışı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Doğan, Ö. (2003). Bilim felsefesi-ders notları. İstanbul: Inkilap Kitabevi |
Yıldırım, C. (2016). Bilim Felsefesi. Ankara: Remzi Kitabevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P5 | P6 | P7 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | 3 | - | - | - | - |
Ö2 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | - | 2 | - | - | - |
Ö3 | Eleştirel düşünme becerileri temelinde mesleki kararları oluşturma. | - | 3 | - | - | - |
Ö4 | Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma. | - | 2 | - | - | - |
Ö5 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | - | - | 3 | - | - |
Ö6 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme. | - | - | - | 3 | - |
Ö7 | Mesleki terminolojiye hakim olma. | - | - | - | - | 2 |
Ö8 | Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma. | - | - | - | - | 2 |