İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03041018 Mevlana Öğretisi 2 Güz 3 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Düz anlatım Sınıf içi tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yoktur.
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Kamil ALPTEKİN
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Mevlana Celalettin Rumi'nin hayatı ve eserleri, Mevlana'nın hayatında özel şahsiyetler: Şems-i Tebriz-i, Selahaddini Zerkubi ve Hüsameddin Çelebi, Mevlana öğretisinin başlıca temaları: aşk ve tanrısal aşk, insanın ayrıcalıklı konumu ve toplum, bilginin yeri ve konumu, ölüme bakış açısı, din, dua ve ibadet, hoşgörü vd.
Dersin Amacı
Bu ders Mevlana Celalettin Rumi'yi ve öğretilerini öğrencilere tanıtmayı, bu öğretilerden ne tür dersler çıkarılabileceğini tartışmaya açmayı amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme. P.3.1 1
Ö2 Mesleki uygulamalarda kültürel benzerlik ve farklılıkları gözetme. P.3.2 1
Ö3 Mesleğinin ortak yaşam kültürüne ve sosyal bütünleşmeye verdiği önemi kavrayabilme. P.3.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Derse giriş, ödevlerin belirlenmesi, Mevlana'nın hayatı
2 Mevlana'yı yetiştiren ilim adamları ve Mevlana'nın ilim yaşamı
3 Şems ve Mevlana
4 Mesnevisine giriş ve ney konsepti
5 Beden ve ruh ilişkisi
6 Evrensel aşk, evrensel birlik (Vahdet-i Vücut)
7 Ara Sınav
8 Mevlana öğretisinde "konuk evi"(insanın maddi bedeni), öğretide geçen diğer temalar
9 Kamil insan, Mevlana'da kadın erkek ilişkisi
10 Mevlana'nın yaşamında karşılaştığı diğer şahsiyetle: Selahatini Zekubi, Hüsamettin Çelebi
11 Hikayelerin bazıları ve verilmek istenen dersler hakkında tartışmalar -1
12 Hikayelerin bazıları ve verilmek istenen dersler hakkında tartışmalar -2
13 Ödev sunumu -1
14 Ödev sunumu ve dersin değerlendirilmesi -2
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ders öğretim elemanına ait kitaplar eğitim materyali olarak kullanılacaktır.
Koca, O. (2005). Mesneviden Seçmeler. İstanbul: Beyan Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 15 15
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 125
Toplam Yük / 30 4,17
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3
Ö1 Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme. 2
Ö2 Mesleki uygulamalarda kültürel benzerlik ve farklılıkları gözetme. 2
Ö3 Mesleğinin ortak yaşam kültürüne ve sosyal bütünleşmeye verdiği önemi kavrayabilme. 3