Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03041018 | Mevlana Öğretisi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Düz anlatım Sınıf içi tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Yoktur. |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Kamil ALPTEKİN |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Mevlana Celalettin Rumi'nin hayatı ve eserleri, Mevlana'nın hayatında özel şahsiyetler: Şems-i Tebriz-i, Selahaddini Zerkubi ve Hüsameddin Çelebi, Mevlana öğretisinin başlıca temaları: aşk ve tanrısal aşk, insanın ayrıcalıklı konumu ve toplum, bilginin yeri ve konumu, ölüme bakış açısı, din, dua ve ibadet, hoşgörü vd.
Dersin Amacı
Bu ders Mevlana Celalettin Rumi'yi ve öğretilerini öğrencilere tanıtmayı, bu öğretilerden ne tür dersler çıkarılabileceğini tartışmaya açmayı amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 3 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Derse giriş, ödevlerin belirlenmesi, Mevlana'nın hayatı |
| 2 | Mevlana'yı yetiştiren ilim adamları ve Mevlana'nın ilim yaşamı |
| 3 | Şems ve Mevlana |
| 4 | Mesnevisine giriş ve ney konsepti |
| 5 | Beden ve ruh ilişkisi |
| 6 | Evrensel aşk, evrensel birlik (Vahdet-i Vücut) |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Mevlana öğretisinde "konuk evi"(insanın maddi bedeni), öğretide geçen diğer temalar |
| 9 | Kamil insan, Mevlana'da kadın erkek ilişkisi |
| 10 | Mevlana'nın yaşamında karşılaştığı diğer şahsiyetle: Selahatini Zekubi, Hüsamettin Çelebi |
| 11 | Hikayelerin bazıları ve verilmek istenen dersler hakkında tartışmalar -1 |
| 12 | Hikayelerin bazıları ve verilmek istenen dersler hakkında tartışmalar -2 |
| 13 | Ödev sunumu -1 |
| 14 | Ödev sunumu ve dersin değerlendirilmesi -2 |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders öğretim elemanına ait kitaplar eğitim materyali olarak kullanılacaktır. |
| Koca, O. (2005). Mesneviden Seçmeler. İstanbul: Beyan Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 125 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,17 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
