Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03041016 | Ortak Yaşam Kültürü ve Bütünleşme | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Anadolu coğrafyasında ortak yaşam kültürü, gündelik hayatta birlikte yaşama tecrübesi ve bununla ilgili sorunlar, farklılıklara saygı ve hoşgörü, sosyal mesafe, bütünleşme ile ilgili temel kavramlar, sosyal bütünleşme şekilleri, yerli ve yabancı bütünleşme modelleri.
Dersin Amacı
Sosyal bütünleşme ve ortak yaşam kültürü kavramlarından hareketle farklılıklara saygı temelinde bir gündelik yaşam anlayışı geliştirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin genel işlenişi, amaç ve beklentilerle ile ilgili tartışma, temel kavramlar: kültür, kültürel çeşitlilik, sosyal grup vb. |
2 | Kültürel farklılıklar, kimlikler, birlikte yaşayabilme meselesi |
3 | Kültürel duyarlılığın önemi ve kültürel yeterlilik |
4 | Sosyal Bütünleşme ve Toplumsal Aidiyetin Önemi, Sosyal İçerme |
5 | Sosyal Mesafe, Farklılık, Ötekilik, Sosyal Dışlanma ve Nedenleri |
6 | Demokratik vatandaşlık ve birlikte yaşama kültürü |
7 | Ara Sınav |
8 | Birlikte yaşama kültüründe eğitimin önemi (Roman çocuklarının toplumla bütünleşebilmelerinde eğitimin rolü) |
9 | Gordon Allport'un toplumsal temas hipotezi ve eleştirel söylem analizi |
10 | Medyada ötekileştirici dil, Sosyal bütünleşmede medyanın önemi |
11 | Yabancı Göçmenler ve Birlikte Yaşama Sorunu |
12 | Dünyada ortak yaşam kültürüne yönelik politik uygulamalar |
13 | Ortak Yaşam Alanına İşaret Eden Kavramsal Yaklaşımlar: Ebrulî Kültür, Halat Kültür, Gökkuşağı modeli |
14 | Farklı sosyokültürel değerlere sahip birey ve gruplara yönelik sosyal içerme uygulamaları ve dersin genel değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Akarçay Ulutaş, D., Ustabaşı Gündüz, D. Boz, A. N. (2019). Türkiye'deki Sosyal Hizmet Eğitiminde Kültürel Yetkinliğin İncelenmesi, Academic Researches in Social Sciences and Humanities (içinde). Edt: Mehmet Dalkılıç (s. 10-31), Ankara: Gece Akademi. |
Alptekin, K., Akarçay Ulutaş, D., Ustabaşı Gündüz, D. (2017) Konya'da Yaşayan Suriyeliler: Güncel Sorunlar ve Çözüm Önerileri Çalıştayı Sonuç Raporu, KTO Karatay Üniversitesi, Konya. | |
Alptekin, K., Akarçay Ulutaş, D., Ustabaşı Gündüz, D. (2018) Suriyeli Çocukların Eğitim Durumu Çalıştayı Sonuç Raporu, KTO Karatay Üniversitesi, Konya. | |
Alptekin, K., Sili, A., Yılmazçoban, A.M., Ustabaşı, D. (2013). Kentsel dönüşüm eşiğinde bir algı araştırması: Yeni Mahalle örneği (Konya). KTO Karatay Üniversitesi Yayını, yayın no: 1, Konya: Dizgi Ofset. | |
Alptekin, K., Ulutaş Akarçay, D., Ustabaşı Gündüz, D. (2018) Konya'da geçici koruma altında yaşayan Suriyeliler üzerine bir çalışma. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 18 (40/2), 87-114. | |
Anık, M. (2012). Kimlik ve Çokkültürcülük Sosyolojisi. Açılım Kitap | |
Genç, Y., Ustabaşı Gündüz, D. (2015). Roman Çocuklarının Topluma Entegre Olmalarında Eğitimin Katkısı, Uluslararası Roman Sorunları Çalıştayı, Kocaeli. | |
Karslı, Bahset (2012), Din ve Sosyal Bütünleşme: Farklılık ve Birlikte Yaşama (Göksun örneği), Yayınlanmamış Doktora Tezi, Erzurum |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |