Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03041014 | Sanat Tarihi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Kamil ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Derste Sanat Tarihi Bilimi'nin işleyiş alanı, tanımı, Sanat Tarihi'nin temel kavramları ile Dünya'daki ve Türkiye'deki tarihçesi ele alınır. Ders genel olarak Üst Paleolitik Çağ'dan Yakın Çağ'a kadar görülen sanat akımları, anlayışları ve başlıca sanat eserlerini içerir.
Dersin Amacı
Sosyal hizmet öğrencilerini sanatla ve çeşitli sanat eserleriyle tanıştırmak, öğrencilerin sanatın güçlendirici, ufuk açıcı, yaratıcı, zenginleştirici özelliklerinden yararlanmasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 4 |
P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 3 |
P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Kültürün insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki olası etkilerini analiz etme bu analizi uygulamada kullanma. | P.1.2 | 1 |
Ö2 | Mesleğinin ortak yaşam kültürüne ve sosyal bütünleşmeye verdiği önemi kavrayabilme. | P.3.3 | 1 |
Ö3 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | P.3.4 | 1 |
Ö4 | Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. | P.7.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma, dersin amacı, konusu ve yöntemi hakkında bilgi verme, sanat ve estetiğe kavramsal bir bakış |
2 | Sanatın kökeni, sanatın yapısı ve işlevi, sanatsal içerik ve biçim, Sanatın insanla ilişkisi, toplumsal bir olgu olarak sanat, Sanatın geliştirici, değiştirici ve tedavi edici özelliği, sanat-sosyal hizmet ilişkisi: çok yönlü bir tartışma |
3 | E.H. Gombrich "sanatın öyküsü"kitabından: giriş bölümü "sanat ve sanatçılar"üzerine |
4 | Tarih öncesi sanat, ilkel topluluklar "yabansı başlangıçlar |
5 | Mısır, Mezopotamya ve Girit'te sanat ve sanat eserleri üzerine |
6 | Yunan ve Roma sanatı |
7 | Doğu sanatı (İslam ve Çin) |
8 | Ara Sınav |
9 | Gerçekliğin ele geçirilmesi "Rönesans"ve Leonardo da Vinci |
10 | Sanatta sürekli değişim Fransız Devriminin etkileri |
11 | Batı'da karşılaştırmalı Roman-Gotik ve Barok Sanatı |
12 | Türkiye Sanatı Tarihi"Doğan Kuban - Selçuklu Sanatı üzerine genel değerlendirme |
13 | Osmanlı Sanatı üzerine genel değerlendirme |
14 | Doğu ve Batı sanatının karşılaştırılması, Dersin genel değerlendirmesi ve tartışma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Doğan Kuban "Sanat Tarihimizin Sorunları", Çağdaş yayınlar |
E.H. Gombrich. "Sanatın Öyküsü ("sanat ve sanatçılar", "Tarih öncesi sanat, ilkel topluluklar "yabansı başlangıçlar"", "Mısır, Mezopotamya, Girit,""Yunan ve Roma sanatı,""Doğu sanatı (İslam ve Çin)", "Gerçekliğin ele geçirilmesi "Rönesans"ve Leonardo da Vinci", "Sanatta sürekli değişim Fransız Devriminin etkileri"Bölümleri.(ders kitabı) | |
Moissej Kagan, "Güzellik Bilimi Olarak Estetik Ve Sanat", Altın yayınlar | |
"100 soruda Türkiye Sanatı Tarihi"Doğan Kuban, Anadolu, Selçuklu ve Osmanlı (Ders kitabı) |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 121 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P7 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Kültürün insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki olası etkilerini analiz etme bu analizi uygulamada kullanma. | 4 | - | - |
Ö2 | Mesleğinin ortak yaşam kültürüne ve sosyal bütünleşmeye verdiği önemi kavrayabilme. | - | 3 | - |
Ö3 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | - | 3 | - |
Ö4 | Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. | - | - | 4 |