Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03041012 | Halkla İlişkiler | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Halkla ilişkiler bilim dalının doğuşu; halkla ilişkiler teorileri, halkla ilişkiler stratejileri, kurum içi iletişim, kurum imajı ve kurum kimliği, sunulan hizmet ve ürünlerin iç ve dış hedef kitleye ve kamuoyuna tanıtımı; kamuoyu nezdinde sempati oluşturma ve bunu sürekli kılma; verilen hizmetin paydaşları ile iletişime geçme, işbirliği yapma veya ortak tavır belirleme.
Dersin Amacı
Halkla İlişkiler ve iletişim tekniklerini öğreterek muhataplar ile ilişkilerde bilimsel yaklaşımları kullanarak kolay etkileşimi sağlayabilme ve iletişimde ses, söz, beden dilini kullanma becerilerini geliştirme dersin temel amacıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 5 |
P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 5 |
P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 5 |
P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 4 |
P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Toplumsal sorumluluk projelerini tasarlama ve bu projelerde görev alma. | P.2.3 | 1 |
Ö3 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | P.4.2 | 1 |
Ö4 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.1 | 1 |
Ö5 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme. | P.7.7 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Halkla ilişkiler kavramı, halkla ilişkilerin işlevleri, halkla ilişkilerin tarihçesi, halkla ilişkilerin kurumlar açısından önemi (pazarlama-propaganda), halkla ilişkilerin temel ilkeleri, halkla ilişkilerin amaçları |
2 | Halkla ilişkiler kavramı, halkla ilişkilerin işlevleri, halkla ilişkilerin tarihçesi, halkla ilişkilerin kurumlar açısından önemi (pazarlama-propaganda), halkla ilişkilerin temel ilkeleri, halkla ilişkilerin amaçları |
3 | Halkla İlişkilerde Kullanılan Araç ve Yöntemler, Halkla İlişkilerin Örgütsel Yapısı |
4 | Halkla İlişkilerde Kullanılan Araç ve Yöntemler, Halkla İlişkilerin Örgütsel Yapısı |
5 | Halkla İlişkiler Uzmanında Bulunması Gereken Özellikler, Halkla İlişkiler Uzmanının Görevler |
6 | Halkla İlişkiler Uzmanında Bulunması Gereken Özellikler, Halkla İlişkiler Uzmanının Görevler |
7 | Halkla İlişkiler Süreci |
8 | Halkla İlişkilerde Hedef Kitle |
9 | Halkla İlişkilerde Hedef Kitle |
10 | Halkla İlişkilerde Hedef Kitle |
11 | Basınla İlişkiler, İletişim Kavramı, İletişimin Özellikleri, İletişimin Temel İlkeleri, İletişim Engelleri |
12 | Basınla İlişkiler, İletişim Kavramı, İletişimin Özellikleri, İletişimin Temel İlkeleri, İletişim Engelleri |
13 | Beden Dili, Kurum İçi İlişkiler ve Protokol Kuralları. |
14 | Beden Dili, Kurum İçi İlişkiler ve Protokol Kuralları. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | SEZGİN, Murat. Halkla İlişkiler. Yüce Medya Yayınları. Konya. 2007 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 121 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 | P5 | P7 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | 5 | - | - | - | - |
Ö2 | Toplumsal sorumluluk projelerini tasarlama ve bu projelerde görev alma. | - | 5 | - | - | - |
Ö3 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | - | - | 5 | - | - |
Ö4 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | - | - | - | 4 | - |
Ö5 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme. | - | - | - | - | 3 |