Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03041011 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Kamil ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İnsan kaynakları ile ilgili temel kavramlar ve teorik çerçeve; dünyada ve Türkiye'de işgücü piyasaları; insan kaynakları planlaması; iş analizleri; personel seçme ve yerleştirme; eğitim yönetimi; kariyer yönetimi; motivasyon; iş tasarımı; iş değerleme; ücret yönetimi.
Dersin Amacı
Kurumlarda görev yapan sosyal hizmet çalışanının; insan kaynakları yönetiminin temel amaçlarını, niteliklerini, önemini, uygulamalarını ve yararlarını kavramasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 5 |
P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 5 |
P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
P9 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. | 5 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | P.2.1 | 1 |
Ö2 | Kalite yönetimi süreçlerine uygun davranma ve bu süreçlere katılma. | P.2.2 | 1 |
Ö3 | Toplumsal sorumluluk projelerini tasarlama ve bu projelerde görev alma. | P.2.3 | 1,3 |
Ö4 | Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. | P.2.5 | 1 |
Ö5 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | P.3.4 | 1 |
Ö6 | Uygulama sonuçlarına hızlı ve doğru bir şekilde ulaşabilmek için alanındaki güncel teknolojik olanaklardan yararlanma. | P.7.1 | 1 |
Ö7 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. | P.9.1 | 1 |
Ö8 | Çalıştığı kurumun hizmet politikalarına ve bağlı olduğu mevzuata uygun hareket etme. | P.10.4 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimi dersinin genel çerçevesi hakkında bilgilendirme. Ders konularının Sosyal çalışmacıya yararlarını tartışma |
2 | Tanım, tarihçe ve genel kuramlar, İnsan Kaynakları Yönetimi'nin önemi |
3 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri: Personel seçimi ve işe alım süreçler |
4 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri, İş ve görev tanımları ve eğitim |
5 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri, Oryantasyon ve oryantasyon süreçleri |
6 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri, İş Analizi ve iş değerleme |
7 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri, Performans değerlendirme ve performans yönetimi |
8 | Ara Sınav |
9 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri, Ücret yönetimi |
10 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri, Kariyer yönetimi |
11 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri, Kurullar oluşturma ve yönetimi |
12 | İnsan Kaynakları Yönetiminin temel işlevleri, Mevzuat (Kanunlar) |
13 | Kurum Kültürü |
14 | Dersin genel değerlendirilmesi tamamlanması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Uyargil, C. ve diğerleri (2010). İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları. |
Ülsever, C. (2002). 21. Yüzyılda İnsan Yönetimi. İstanbul: Om Yayınevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 121 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P7 | P9 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | 5 | - | - | - | - |
Ö2 | Kalite yönetimi süreçlerine uygun davranma ve bu süreçlere katılma. | 5 | - | - | - | - |
Ö3 | Toplumsal sorumluluk projelerini tasarlama ve bu projelerde görev alma. | 5 | - | - | - | - |
Ö4 | Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. | 5 | - | - | - | - |
Ö5 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | - | 5 | - | - | - |
Ö6 | Uygulama sonuçlarına hızlı ve doğru bir şekilde ulaşabilmek için alanındaki güncel teknolojik olanaklardan yararlanma. | - | - | 4 | - | - |
Ö7 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. | - | - | - | 5 | - |
Ö8 | Çalıştığı kurumun hizmet politikalarına ve bağlı olduğu mevzuata uygun hareket etme. | - | - | - | - | 5 |