İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03041010 Proje Yönetimi 2 Güz 3 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hafize Ufuk KORKMAZ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Hafize Ufuk KORKMAZ C-209 [email protected] 7953
Dersin İçeriği
Proje yönetimine giriş; proje seçimi; proje organizasyonu; proje planlama; proje bütçeleme ve maliyet tahminleri; proje programlama; proje yönetiminde kullanılan teknikler; kaynakların tahsisi; projeyi değerlendirme ve sona erdirme; projeyi izleme ve kontrol etme.
Dersin Amacı
Performans, maliyet ve zaman hedeflerine ulaşabilmek için eldeki kaynakları en verimli şekilde programlayabilecek ve proje aktivitelerini kontrol edecek sosyal hizmet uzmanları yetiştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P4 Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. 5
P5 Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. 5
P6 Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. 5
P7 Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. 4
P9 Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. P.4.2 1
Ö2 Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. P.5.1 1
Ö3 Uygulama sonuçlarına hızlı ve doğru bir şekilde ulaşabilmek için alanındaki güncel teknolojik olanaklardan yararlanma. P.7.1 1
Ö4 Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. P.7.6 1
Ö5 Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. P.9.1 1
Ö6 Meslektaşları ve diğer profesyonellerle ortak hizmet geliştirme. P.9.2 1
Ö7 Meslektaşları ve profesyonellerle işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenleyebilme. P.9.3 1
Ö8 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma. P.9.4 1
Ö9 Kişisel ve profesyonel değerler arasında doğacak çatışmaların üstesinden gelme. P.10.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Proje ve proje yönetimi kavramalarına giriş
2 Pazar/Pazarlama ve Proje Yöneticisi
3 Proje Öncesi ve Proje Uygulaması Sürecinde Uygun Stratejilerin Geliştirilmesi
4 Proje Riski ve Doğru Tahminleme İle ilgili çeşitli paket programlar kullanılarak analizlerin yapılması
5 Enformasyon Sistemlerinin Şekillendirilmesi ve Bununla İlgili Yöntemlerin Geliştirilmesi
6 Proje Planlama
7 Proje Çizelgeleme
8 Ara Sınav
9 Kısıtlı Kaynak Durumunda Proje Çizelgeleme Proje Yönetim Teknikleri-CPMPERT-Proje Hızlandırma Teknikleri
10 Proje Maliyet Kontrolü, Projenin uygulanması sırasında sürekli izleme ve kontrol teknikleri.
11 Projenin bitişinden sonra kontrol analizlerinin yapılması
12 Proje Çizelgeme ile ilgili MS-PROJECT Programında Uygulama Yapılması
13 Projede Kaynak Yönetimi ilgili MS-PROJECT Programında Uygulama Yapılması
14 Risk altında proje yönetimi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Proje Yönetimi, Kavramları, Metodolojisi ve Uygulamalar, Çağlayan Kitabevi İstanbul 2006
Project Management-Processes, Methodologies, and Economics, Avraham Shtub,Jonathan F. Bard, Shlomo Globerson, Prentice Hall,0130413313, 2005
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 4 56
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 21 21
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P4 P5 P7 P9 P10
Ö1 Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. 5 - - - -
Ö2 Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. - 2 - - -
Ö3 Uygulama sonuçlarına hızlı ve doğru bir şekilde ulaşabilmek için alanındaki güncel teknolojik olanaklardan yararlanma. - - 3 - -
Ö4 Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. - - 3 - -
Ö5 Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. - - - 4 -
Ö6 Meslektaşları ve diğer profesyonellerle ortak hizmet geliştirme. - - - 4 -
Ö7 Meslektaşları ve profesyonellerle işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenleyebilme. - - - 3 -
Ö8 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma. - - - 4 -
Ö9 Kişisel ve profesyonel değerler arasında doğacak çatışmaların üstesinden gelme. - - - - 5