Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03041010 | Proje Yönetimi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hafize Ufuk KORKMAZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hafize Ufuk KORKMAZ | C-209 | [email protected] | 7953 |
Dersin İçeriği
Proje yönetimine giriş; proje seçimi; proje organizasyonu; proje planlama; proje bütçeleme ve maliyet tahminleri; proje programlama; proje yönetiminde kullanılan teknikler; kaynakların tahsisi; projeyi değerlendirme ve sona erdirme; projeyi izleme ve kontrol etme.
Dersin Amacı
Performans, maliyet ve zaman hedeflerine ulaşabilmek için eldeki kaynakları en verimli şekilde programlayabilecek ve proje aktivitelerini kontrol edecek sosyal hizmet uzmanları yetiştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 5 |
| P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 4 |
| P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 5 |
| P6 | Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. | 5 |
| P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 5 |
| P9 | Meslektaşlar ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Toplumsal sorumluluk ve sürdürülebilirlik odaklı özgün projeler tasarlar. | P.2.5 | 1 |
| Ö2 | İletişim ve ilişki yönetimini güçlendirecek yaratıcı mesleki stratejiler geliştirir. | P.4.5 | 1 |
| Ö3 | Uygulama ve sorun alanlarını kanıta dayalı bakış açısı ve eleştirel düşünme becerileriyle analiz eder. | P.5.4 | 1 |
| Ö4 | Elde ettiği araştırma verilerini kullanarak bilimsel bir rapor hazırlar. | P.6.5 | 1 |
| Ö5 | Sosyal hizmet literatürünü ve araştırma bulgularını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | P.6.6 | 1 |
| Ö6 | Bilgi teknolojilerini kullanarak kişisel ve mesleki hedeflerini tasarlar. | P.7.5 | 1 |
| Ö7 | Profesyonel liderlik becerisiyle ekip çalışmalarında görev dağılımını analiz eder ve karşılaşılan karmaşık sorunları çözümler. | P.9.4 | 1 |
| Ö8 | Ekip içi ve disiplinler arası iş birliği süreçlerini eleştirel biçimde değerlendirir. | P.9.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Proje ve proje yönetimi kavramalarına giriş |
| 2 | Proje Yönetiminin Temel Tanımları |
| 3 | Proje Fikrinin Belirlenmesi ve Geliştirilmesi |
| 4 | Proje Organizasyon Yapısının Oluşturulması |
| 5 | Proje Analiz Aşaması |
| 6 | Proje Planlama |
| 7 | Proje Planlama 2 |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Projenin bütçesinin hazırlanması ve bütçelemede dikkat edilmesi gereken konular |
| 10 | Projede risk ve kalite yönetimi |
| 11 | Proje Kaynak Tahsisi |
| 12 | Projenin izlenmesi ve kontrolü |
| 13 | Projenin kapatılması |
| 14 | Öğrenci proje sunumları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Proje Yönetimi Bilgi Birikimi Kılavuzu, PMI TR, 2013 |
| Proje Yönetimi, Richard Luecke, 2015 | |
| Proje Yönetimi, Nilay Başok ve Gül Coşkun Değirmen, 2014 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 60 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 21 | 21 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P4 | P5 | P6 | P7 | P9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Toplumsal sorumluluk ve sürdürülebilirlik odaklı özgün projeler tasarlar. | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö2 | İletişim ve ilişki yönetimini güçlendirecek yaratıcı mesleki stratejiler geliştirir. | - | 4 | - | - | - | - |
| Ö3 | Uygulama ve sorun alanlarını kanıta dayalı bakış açısı ve eleştirel düşünme becerileriyle analiz eder. | - | - | 5 | - | - | - |
| Ö4 | Elde ettiği araştırma verilerini kullanarak bilimsel bir rapor hazırlar. | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö5 | Sosyal hizmet literatürünü ve araştırma bulgularını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | - | - | - | 5 | - | - |
| Ö6 | Bilgi teknolojilerini kullanarak kişisel ve mesleki hedeflerini tasarlar. | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö7 | Profesyonel liderlik becerisiyle ekip çalışmalarında görev dağılımını analiz eder ve karşılaşılan karmaşık sorunları çözümler. | - | - | - | - | - | 4 |
| Ö8 | Ekip içi ve disiplinler arası iş birliği süreçlerini eleştirel biçimde değerlendirir. | - | - | - | - | - | 5 |
