Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03041010 | Proje Yönetimi | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hafize Ufuk KORKMAZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Hafize Ufuk KORKMAZ | C-209 | [email protected] | 7953 |
Dersin İçeriği
Proje yönetimine giriş; proje seçimi; proje organizasyonu; proje planlama; proje bütçeleme ve maliyet tahminleri; proje programlama; proje yönetiminde kullanılan teknikler; kaynakların tahsisi; projeyi değerlendirme ve sona erdirme; projeyi izleme ve kontrol etme.
Dersin Amacı
Performans, maliyet ve zaman hedeflerine ulaşabilmek için eldeki kaynakları en verimli şekilde programlayabilecek ve proje aktivitelerini kontrol edecek sosyal hizmet uzmanları yetiştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 5 |
P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 5 |
P6 | Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. | 5 |
P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
P9 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | P.4.2 | 1 |
Ö2 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.1 | 1 |
Ö3 | Uygulama sonuçlarına hızlı ve doğru bir şekilde ulaşabilmek için alanındaki güncel teknolojik olanaklardan yararlanma. | P.7.1 | 1 |
Ö4 | Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. | P.7.6 | 1 |
Ö5 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. | P.9.1 | 1 |
Ö6 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle ortak hizmet geliştirme. | P.9.2 | 1 |
Ö7 | Meslektaşları ve profesyonellerle işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenleyebilme. | P.9.3 | 1 |
Ö8 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma. | P.9.4 | 1 |
Ö9 | Kişisel ve profesyonel değerler arasında doğacak çatışmaların üstesinden gelme. | P.10.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Proje ve proje yönetimi kavramalarına giriş |
2 | Pazar/Pazarlama ve Proje Yöneticisi |
3 | Proje Öncesi ve Proje Uygulaması Sürecinde Uygun Stratejilerin Geliştirilmesi |
4 | Proje Riski ve Doğru Tahminleme İle ilgili çeşitli paket programlar kullanılarak analizlerin yapılması |
5 | Enformasyon Sistemlerinin Şekillendirilmesi ve Bununla İlgili Yöntemlerin Geliştirilmesi |
6 | Proje Planlama |
7 | Proje Çizelgeleme |
8 | Ara Sınav |
9 | Kısıtlı Kaynak Durumunda Proje Çizelgeleme Proje Yönetim Teknikleri-CPMPERT-Proje Hızlandırma Teknikleri |
10 | Proje Maliyet Kontrolü, Projenin uygulanması sırasında sürekli izleme ve kontrol teknikleri. |
11 | Projenin bitişinden sonra kontrol analizlerinin yapılması |
12 | Proje Çizelgeme ile ilgili MS-PROJECT Programında Uygulama Yapılması |
13 | Projede Kaynak Yönetimi ilgili MS-PROJECT Programında Uygulama Yapılması |
14 | Risk altında proje yönetimi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Proje Yönetimi, Kavramları, Metodolojisi ve Uygulamalar, Çağlayan Kitabevi İstanbul 2006 |
Project Management-Processes, Methodologies, and Economics, Avraham Shtub,Jonathan F. Bard, Shlomo Globerson, Prentice Hall,0130413313, 2005 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 21 | 21 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 | P7 | P9 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | 5 | - | - | - | - |
Ö2 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | - | 2 | - | - | - |
Ö3 | Uygulama sonuçlarına hızlı ve doğru bir şekilde ulaşabilmek için alanındaki güncel teknolojik olanaklardan yararlanma. | - | - | 3 | - | - |
Ö4 | Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. | - | - | 3 | - | - |
Ö5 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. | - | - | - | 4 | - |
Ö6 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle ortak hizmet geliştirme. | - | - | - | 4 | - |
Ö7 | Meslektaşları ve profesyonellerle işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenleyebilme. | - | - | - | 3 | - |
Ö8 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma. | - | - | - | 4 | - |
Ö9 | Kişisel ve profesyonel değerler arasında doğacak çatışmaların üstesinden gelme. | - | - | - | - | 5 |