Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03041009 | Sosyal Hizmette Bağımsız Çalışmalar | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Dersin amacı çerçevesinde öğrenciler ilgi ve istekleri doğrultusunda sosyal hizmet alanlarıyla veya toplumsal sorunlarla ilgili bir proje geliştirir, derinlemesine literatür araştırması yapabilir, seminer hazırlayabilir, başlatılmış bir projede görev alabilir, kurum incelemeleri gerçekleştirip bunları raporlaştırabilir.
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilerin sosyal hizmet alanlarına ve toplumsal sorunlara ilişkin duyarlılıklarını geliştirmek, toplumun bir parçası olarak sosyal sorunların çözümüne yönelik bir bakışa sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 4 |
P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 3 |
P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 4 |
P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 4 |
P11 | Sosyal politikaları takip eder ve ilgilenir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | P.4.2 | 5 |
Ö2 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.1 | 1 |
Ö3 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | P.6.4 | 5,6 |
Ö4 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme. | P.7.7 | 6 |
Ö5 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. | P.8.1 | 1 |
Ö6 | Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. | P.12.2 | 5,6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriği ve işleyiş biçimini tartışma ve çalışma gruplarını belirleme |
2 | Çalışma gruplarının sosyal hizmetler alanıyla ilgili bağımsız çalışma (proje, seminer, araştırma, gönüllü çalışma vb) konu seçimi, seçilen konunun tartışılması |
3 | Örnekler üzerinden literatür tarama: ilke ve kurallar |
4 | Sunum hazırlama ve sunum beceriler |
5 | Proje hazırlama ve yazma (I) |
6 | Proje hazırlama ve yazma (II) |
7 | Ara Sınav |
8 | Süpervizör denetiminde bağımsız çalışmaları hazırlama (I) |
9 | Süpervizör denetiminde bağımsız çalışmaları hazırlama (II) |
10 | Süpervizör denetiminde bağımsız çalışmaları hazırlama (III) |
11 | Çalışma gruplarının yaptıkları bağımsız çalışmaları sunma (I) |
12 | Çalışma gruplarının yaptıkları bağımsız çalışmaları sunma (II) |
13 | Çalışma gruplarının yaptıkları bağımsız çalışmaları sunma (III) |
14 | Dersin genel değerlendirmesi ve kazanımların tartışılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Karasar, N. (2012). Araştırmalarda rapor hazırlama. Ankara: Nobel Yayın. |
Krysik, J. L., & Finn, J. (2015). Etkili uygulama için sosyal hizmet araştırması. Çev. Ed. E. Erbay). Ankara: Nika Yayınevi. | |
Tuncay, T., & Tekin, H. H. (2021). Sosyal hizmet mesleğinin ABC'si. Ankara: Nika. | |
Tuncay, T. (2016). Sosyal hizmet müdahalesini araştırmak: uygulama kanıtlarla nasıl güçlendirilebilir?. Toplum ve Sosyal Hizmet, 27(2), 115-129. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 40 (%) |
Sunum | 1 | 25 (%) |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | 1 | 5 (%) |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 97 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,23 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 | P6 | P7 | P8 | P12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | 5 | 4 | - | - | - | 4 |
Ö2 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 |
Ö3 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | 4 | 4 | 5 | 3 | - | - |
Ö4 | Sosyal hizmet alanlarında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izleme. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö5 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö6 | Müracaatçı sisteminin psikososyal ve ekonomik ihtiyaç ve sorunlarına yönelik bütünsel bir değerlendirme yapma. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |