Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03041008 | Diksiyon ve Güzel Konuşma | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Kamil ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, güzel, doğru ve etkili konuşma yöntem ve uygulamalarını kapsar. Retorik, fonetik, anlambilim ana başlıklarından hareketle; ses, solunum, sözcük, anlatım, metin okuma, jest, mimik, bireysel ve kitlesel iletişim, topluluk karşısında etkili konuşma, sunum yapabilme alt başlıklarını içerir.
Dersin Amacı
Öğrencilere güzel ve etkili konuşma becerisi kazandırarak iletişim ve ikna yeteneğini geliştirmek, mesleki başarıyı arttırmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 5 |
P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 4 |
P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Mesleki ilişki kurma ve mesleki ilişkiyi sürdürme. | P.4.1 | 1 |
Ö2 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | P.4.2 | 1 |
Ö3 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.1 | 1 |
Ö4 | Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. | P.7.6 | 1 |
Ö5 | Mesleki terminolojiye hakim olma. | P.10.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dil ve Diksiyonun iletişimdeki önemi. Dersin içeriği ve amacı, dersin işleniş yöntemi hakkında bilgi |
2 | Retorik, fonetik ve anlambilim kavramlarının açıklanması |
3 | Doğru nefes alma, diyafram nefesi kullanma becerisi öğretilecek ve nefes egzersizleri |
4 | Ses, Sesin nitelikleri, iyi bir konuşma sesinin özellikleri, sesi maskeye alma çalışmaları, sesi güçlendirmek için ses alıştırmaları yapılacak, ses kusurları ve ses sağlığı üzerinde durulacaktır. |
5 | Artikülasyon (Boğumlanma) konusu aktarılacak, boğumlanma kusurları incelenerek dil, dudak ve çene egzersizleri ile tekerleme uygulamaları yapılacaktır. |
6 | Sesli ve sessiz harflerin doğru seslendirilmesi çalışmaları yapılacak, Türkçenin ses ve söyleyiş özellikleri incelenecektir. |
7 | Ara Sınav |
8 | Geniş ünlülerin (a ve e) daralması, y kaynaştırma ünsüzünün konuşmadaki daraltıcı etkisi, bağlaçların okunuşu ve ğ ünsüzü içeren sözcüklerin seslendirilmesi incelenecek ve metin üzerinde değerlendirme çalışmaları yapılacaktır. |
9 | İfadenin kuvvetlendirilmesi için sözcük ve cümle vurgusu aktarılacak, uyum ve ahenk vurgusu çalışmaları yapılacaktır. |
10 | Sözcük ve cümlede Tonlama konusu aktarılacak, tonlama hataları değerlendirilerek metin üzerinde çalışma yapılcaktır. |
11 | Duraklama, konuşma hızı, ulama konuları aktarılacak, Türkçede yanlış kullanılan sözcükler incelenecektir. |
12 | Topluluk önünde konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik, kendini tanıma, heyecan kontrolü, doğaçlama konuşabilme çalışmaları yapılacaktır. |
13 | Etkili iletişim kurma yöntemleri üzerine çalışmalar yapılacaktır. Beden Dilinin doğru kullanımı, karşımızdakinin beden dilini okuyabilme üzerine çalışmalar yapılacaktır. |
14 | Bir konu seçilecek ve bu konu üzerinde öğrencilerin 2 dakikalık sözlü sunum yapmaları istenecektir. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Önen Akın, (2004). Türkçeyi Türkçe Konuşmak, Ankara: İnkılap Yayınları. |
Şenbay Nüzhet (1989). Alıştırmalı Diksiyon Sanatı. İstanbul: Öğretmen Kitapları Dizisi. | |
Ünsal, F., Şahin, H. (2014). Spikerlik ve Türkçenin Kullanımı. Ankara: TRT Eğitim Dairesi Başkanlığı. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 121 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,03 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P4 | P5 | P7 | P10 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Mesleki ilişki kurma ve mesleki ilişkiyi sürdürme. | 5 | - | - | - |
Ö2 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | 5 | - | - | - |
Ö3 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | - | 4 | - | - |
Ö4 | Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. | - | - | 4 | - |
Ö5 | Mesleki terminolojiye hakim olma. | - | - | - | 4 |