Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03041007 | İngilizcede Konuşma ve Yazma I | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hasan Emre ERGÜN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Hasan Emre ERGÜN | K-105 | [email protected] | 7322 |
Dersin İçeriği
Bu ders sosyal hizmetin temel konuları ile ilgili kitap bölümleri, araştırma makalesi, proje raporlarıyla ilgili okumaları içerir. Ayrıca öğrencilerin sözlü olarak ilgili konularda konuşmaları ve sunum yapmaları desteklenir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerimizi hem üniversite eğitimleri süresince hem de mezun olduktan sonra kendilerini İngilizce yazılı ve sözlü olarak ifade edebildikleri, okuduklarını anlayabildikleri yeterliliğe getirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 3 |
| P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Sosyokültürel değerlerin insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki etkilerini analiz eder. | P.1.4 | 1 |
| Ö2 | Mesleki ilişkinin kurulmasında ve sürdürülmesinde iletişimin önemini açıklar. | P.4.2 | 1 |
| Ö3 | Sosyal hizmet uygulamalarında etkili iletişim tekniklerini kullanarak mesleki ilişki kurar ve sürdürür. | P.4.3 | 1 |
| Ö4 | İletişim ve ilişki yönetimini güçlendirecek yaratıcı mesleki stratejiler geliştirir. | P.4.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ders Tanıtımı: Ders kitabı ve kurs planının tanıtımı, öğrenci beklentileri ve sınıf kurallarının açıklanması. Tanışma aktiviteleri ve derste yer alan becerilerin genel tanıtımı. |
| 2 | İletişim 1 – Başarılı İletişim Kurma Yolları: Etkili iletişim becerilerini tanıma. İş veya okulda nasıl iletişim kurduğumuzu tartışma, iletişimle ilgili senaryoları inceleme ve iyi ya da kötü iletişim deneyimlerini paylaşma. |
| 3 | İletişim 2 – İş Yerinde Etkili İletişim: İş yerinde etkili sözlü iletişim üzerine odaklanma. Senaryolarda geçen iletişim hatalarını analiz etme, son günlerdeki iletişim deneyimlerini tartışma ve televizyonda izlenen kişilerin iletişim becerilerini değerlendirme. |
| 4 | Hedef Belirleme – SMART Hedefler: SMART hedeflerin nasıl belirleneceğini ve geliştirileceğini öğrenme. Hedef belirleme stratejilerini tartışma ve kişisel hedefleri sınıfta paylaşma. |
| 5 | Hedef Belirleme – Projeler ve Yansımalar: Yeni Yıl kararlarıyla ilgili bir anket yapma ve sonuçları sınıfta sunma. Kişisel motivasyon ve hedef belirleme alışkanlıkları üzerine düşünme. |
| 6 | Takım Çalışması – Takım Çalışmasının Önemi: Takım çalışmasının önemini anlama ve geçmişteki takım çalışması deneyimlerini paylaşma. |
| 7 | Takım Çalışması – Doğada ve Uygulamada İş Birliği: Doğadaki takım çalışması örneklerini (ör. hayvanlar) araştırma ve sunma. Bu örneklerin insan iş birliğiyle ilişkisini tartışma. |
| 8 | Vize Sınavı |
| 9 | Eleştirel Düşünme – Süreci Anlamak: Eleştirel düşünmenin adımlarını tanıma ve bunları gerçek yaşam örneklerinde uygulama. |
| 10 | Eleştirel Düşünme – Sorunları Analiz Etme ve Çözme: Sorunları belirleme, olası çözümleri değerlendirme ve sınıfça karar verme alıştırmaları yapma. |
| 11 | Liderlik – İyi Bir Lider Olmak: Liderlik niteliklerini keşfetme ve liderlik becerilerinin nasıl geliştirilebileceğini tartışma. |
| 12 | Liderlik – Ünlü Liderlerden Öğrenmek: Ünlü bir lideri araştırma ve liderlik özelliklerini sınıfta sunma. |
| 13 | Gözden Geçirme ve Değerlendirme: Kurs boyunca işlenen iletişim becerileri, hedef belirleme, takım çalışması, eleştirel düşünme ve liderlik konularının genel bir tekrarı. Öğrenciler öğrenme süreçlerini değerlendirir, temel etkinlikleri ve kelimeleri yeniden gözden geçirir ve öğrendiklerine dayalı olarak kısa sunumlar veya yansımalar paylaşır. |
| 14 | Final Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Step Up Skills For Employability Blended Print Course A2 by Pearson Education |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 15 (%) |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 121 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,03 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Sosyokültürel değerlerin insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki etkilerini analiz eder. | 3 | - |
| Ö2 | Mesleki ilişkinin kurulmasında ve sürdürülmesinde iletişimin önemini açıklar. | - | 5 |
| Ö3 | Sosyal hizmet uygulamalarında etkili iletişim tekniklerini kullanarak mesleki ilişki kurar ve sürdürür. | - | 4 |
| Ö4 | İletişim ve ilişki yönetimini güçlendirecek yaratıcı mesleki stratejiler geliştirir. | - | 4 |
