İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03041003 Liderlik ve Motivasyon 2 Güz 3 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yoktur
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Kamil ALPTEKİN
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Liderlik kavramı ve özellikleri, liderlik türleri, liderlik yaklaşımları, liderlik gücünün kaynakları, motivasyon kavramı ve özellikleri, motivasyon teorileri, motivasyonla ilgili olan değişkenler, liderlik ve motivasyon arasındaki ilişki
Dersin Amacı
Liderlik ve motivasyon konularıyla ilgili temel kavramları tanımlamak ve gerek liderlik gerekse de motivasyon konuyla ilgili başlıca kuramları inceleyerek sosyal hizmet uzmanı adayı olan öğrencilerde liderlik alt yapısı oluşturmaya çalışmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. 4
P4 Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. 5
P7 Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. 3
P9 Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme. P.3.1 1
Ö2 Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma P.3.4 1
Ö3 Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. P.4.2 1
Ö4 Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. P.7.6 1
Ö5 Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. P.9.1 1
Ö6 Meslektaşları ve profesyonellerle işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenleyebilme. P.9.3 1,3
Ö7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma. P.9.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma ve derse giriş, liderliğin tanımı ve önemi
2 Liderlik kuramları ve liderlikte özellikler yaklaşımı
3 Liderlikte modern yaklaşımlar
4 Kamu yönetiminde liderlik
5 Liderlikle ilişkili olan değişkenler
6 Liderlik ve ekip yönetimi, ekip yönetiminde liderin rolü
7 Ara Sınav
8 Motivasyonun tanımı, önemi ve amaçları
9 Motivasyonda özendirici araçlar
10 Kamu kurumlarında motivasyon
11 Motivasyonla ilişkili olan değişkenler
12 Motivasyon ve liderlik, motivasyon ve performans
13 Lider, Güç ve Politika üçleminde performans
14 Genel tekrar ve tartışma
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Ayşe Can Baysal ve Erdal Tekarslan. Davranış Bilimleri. Avcıol Basım Yayın, İstanbul, 2004.
Bilge Donuk. Liderlik ve Spor. Ötüken Neşriyat, İstanbul, 2016.
Murat Şahin, A. Azmi Yetim. Spor Yönetiminde Desantralizasyon; Liderlik Becerileri ve Karar Verme Stilleri, Nobel Akademik Yayıncılık, 2017.
Rıza Demir. Liderlik ve Motivasyon, İşletme Lisans Programı. İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayını. Erişim 10.10.2021 http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/isletme_au/liderlikvemotivasyon.pdf
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 10 20
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 121
Toplam Yük / 30 4,03
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P4 P7 P9
Ö1 Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme. 4 - - -
Ö2 Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma 4 - - -
Ö3 Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. - 5 - -
Ö4 Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. - - 3 -
Ö5 Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. - - - 5
Ö6 Meslektaşları ve profesyonellerle işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenleyebilme. - - - 5
Ö7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma. - - - 5