İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03041002 Oyunla İletişim 2 Güz 3 2+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yoktur
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Kamil ALPTEKİN
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Oyun ve ilişkili kavramlar, Oyunun tarihçesi, oyun türleri ve teorileri, çocuğun gelişiminde oyunun yeri ve önemi, farklı yaş ve özellikteki çocuklara yönelik oyun etkinlikleri
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilerin oyunu bir iletişim aracı olarak kullanabilmeleri ve oyun terapisi yaklaşımları doğrultusunda çocuklar ile oyunu profesyonel amaçlarla nasıl kullanabileceklerini öğrenmelerini amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri X
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. 5
P3 Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. 5
P4 Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. 5
P10 Etik ve profesyonel davranış sergiler. 4
P12 Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. P.1.4 1
Ö2 Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme. P.3.1 1
Ö3 Mesleki ilişki kurma ve mesleki ilişkiyi sürdürme. P.4.1 1
Ö4 Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. P.4.2 1
Ö5 Sosyal hizmet uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranma. P.10.1 1
Ö6 Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma. P.12.1 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Oyun ve ilişkili kavramlar,
2 Oyunun tarihçesi,
3 Oyun teorileri
4 Oyun türleri ve evreleri
5 Çocuğun gelişiminde oyunun yeri ve önemi,
6 Öğretim yöntemi olarak oyun
7 Ara Sınav
8 Farklı yaş türlerine göre oyun materyalleri -I
9 Farklı yaş türlerine göre oyun materyalleri -II
10 Farklı yaş ve özellikteki çocuklara yönelik oyun etkinlikleri ve özellikleri -I
11 Farklı yaş ve özellikteki çocuklara yönelik oyun etkinlikleri ve özellikleri -II
12 Oyun materyallerinin özellikleri ve önemi
13 Oyun ortamı oluşturma ve oyun materyalleri geliştirme
14 Oyun ve oyun materyali seçiminde yetişkinlere rehberlik
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bardak, M. ve Topaç, N. (2019). Oyun ve Oyun Materyalleri. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Çocuk Gelişimi Lisans Programı. Erişim: 08.08.2021, http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/cocukgelisimilisans_ao/oyunveoyunmateryalleri.pdf
Özdoğan, B. (2014). Çocuk ve Oyun: Çocuğa Oyunla Yardım, Ankara: Anı.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 10 20
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 121
Toplam Yük / 30 4,03
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P4 P10 P12
Ö1 Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. 5 - - - -
Ö2 Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme. - 5 - - -
Ö3 Mesleki ilişki kurma ve mesleki ilişkiyi sürdürme. - - 5 - -
Ö4 Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. - - 5 - -
Ö5 Sosyal hizmet uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranma. - - - 4 -
Ö6 Müracaatçı sistemine (birey, aile, grup, örgüt ve topluluk) ulaşma ve bağlantı kurma. - - - - 4