Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03041001 | Ekip Çalışması | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hafize Ufuk KORKMAZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Hafize Ufuk KORKMAZ | C-201 | [email protected] | 7953 | Çarşamba 11:00-12:00 |
Dersin İçeriği
Ekip çalışmasına ilişkin yaklaşımlar; ekibin oluşturulması, ekip üyelerinde bulunması gereken nitelikler; ekip çalışmasının zorlukları; ekipte liderlik ve çatışmalar; sosyal hizmet uygulamalarında ekip çalışması örnekleri.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı ekip çalışmasının süreçleri, ilkeleri ve kurallarını öğrencilere öğretip, onları çalışacakları alanlarda ekip çalışması yapabilecek düzeye getirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 2 |
P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 5 |
P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 3 |
P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 3 |
P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 3 |
P6 | Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. | 1 |
P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 3 |
P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 3 |
P9 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. | 5 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 3 |
P11 | Sosyal politikaları takip eder ve ilgilenir. | 1 |
P12 | Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | P.2.1 | 1 |
Ö3 | Sürekli iyileştirme ve sürdürülebilirlik yaklaşımına uygun hareket etme. | P.2.4 | 1 |
Ö4 | Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. | P.2.5 | 1 |
Ö5 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | P.3.4 | 1 |
Ö6 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | P.4.2 | 1 |
Ö7 | Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma. | P.5.3 | 1 |
Ö8 | Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. | P.7.6 | 1 |
Ö9 | Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren uygulamalara katılma. | P.8.3 | 1 |
Ö10 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. | P.9.1 | 1 |
Ö11 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma. | P.9.4 | 1 |
Ö12 | Kişisel ve profesyonel değerler arasında doğacak çatışmaların üstesinden gelme. | P.10.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma, dersin genel işlenişi ile ilgili tartışma ve ekip kavramına giriş |
2 | Ekip kavramı ile ilişkili kavramların tartışılması |
3 | Ekip çalışmasının önemi |
4 | Ekip çalışmasının yararları ve sakıncaları |
5 | Ekiplerin özellikleri |
6 | Ekip türleri |
7 | Ekip oluşturma süreci |
8 | Ara Sınav |
9 | Ekip çalışanlarının nitelikleri: Aşırı niteliklilik |
10 | Takım ve karar mekanizmaları takımlarda lider rolü ve motivasyon |
11 | Sanal ekiplerde çalışanların rolü ve liderlik |
12 | Sosyal Hizmet bakış açısıyla ekipler (I) |
13 | Sosyal Hizmet bakış açısıyla ekipler (II) |
14 | Sosyal Hizmet bakış açısıyla ekipler (III) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Baltaş, A. (2005). Ekip Çalışması Ve Liderlik. Remzi Kitabevi. |
Çalış, N. (2015). Ekip Çalışması Yaklaşımlarına Sosyal Hizmet Perspektifinden Bakış. Sosyal Hizmet Sempozyumu 2015 Türkiye'de Sosyal Hizmet Uygulamasının 50. Yılı: İnsan Değer ve Onurunu Yüceltmek. (içinde). Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu, Sosyal Hizmet Bölümü. | |
Dölek, B. Ö. (2013). Geriatrik hizmetlerde ekip çalışması ve geriatrik ekipte sosyal çalışmacı. Toplum ve Sosyal Hizmet, 24(1), 191-198. | |
Karadağ, F. (2019). Sağlık Alanında Sosyal Hizmet ve Ekip Çalışması. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 28(1), 66-70. | |
Mackall, D. D. (2004). Teamwork Skills. Infobase Publishing. | |
Saruç, S., & Duyan, V. (2009). Psikiyatride ekip çalışması ve sosyal hizmet bakış açısı. Kriz Dergisi, 17(1), 37-44. | |
Whealen Susan A. (1999). Creating Effective Teams: A Guide for Members and Leaders. SAGE Publications Ltd. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 104 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,47 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 | P7 | P8 | P9 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | 2 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Çağdaş yönetim bilgi ve tekniklerini kullanarak yönetsel görevlerini yerine getirme. | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Sürekli iyileştirme ve sürdürülebilirlik yaklaşımına uygun hareket etme. | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö4 | Çevik yönetim bilgi ve becerisine sahip olma. | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö5 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Ö7 | Eleştirel bakış açısıyla insan hakları ve sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti ileri taşıyan politikaları analiz etme, formüle etme ve savunma. | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö8 | Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö9 | Sosyal, ekonomik ve çevresel adaleti geliştiren uygulamalara katılma. | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - |
Ö10 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle iş birliği ve eşgüdüm içinde çalışma. | - | - | - | - | - | - | - | 3 | - |
Ö11 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alma. | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Ö12 | Kişisel ve profesyonel değerler arasında doğacak çatışmaların üstesinden gelme. | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |