İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03040003 Davranış Bozuklukları 2 Bahar 4 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Yoktur
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Petek BİLİM ARIKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Petek BİLİM ARIKAN C-123 [email protected] 7506
Dersin İçeriği
Kişilik gelişiminin basamakları, egonun uyum işlevleri, ego savunma mekanizmaları, psikopatoloji kavramı, ruhsal bozukluklarının sınıflandırılması, ruhsal bozuklukların tanıtımı: Zihinsel yeti eksiklikleri, Otizm spektrum bozuklukları, Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, Duygudurum bozuklukları, İntihar, Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar, Anksiyete bozuklukları, Disosiyatif bozukluklar ve bedensel belirtili ruhsal hastalıklar, Dürtü kontrol bozuklukları, Kişilik bozuklukları ve Bağımlılıklar
Dersin Amacı
Öğrencinin hastalık-sağlık, normal-anormal kavramları arasındaki farkı kavrayarak bu kavramlara bağlı olarak davranış bozukluklarının oluşumunu anlayabilmesi ve davranış bozukluklarını tanıyabilmesini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. 3
P3 Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. 3
P4 Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. 2
P7 Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. 2
P10 Etik ve profesyonel davranış sergiler. 2
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. P.1.1 1
Ö2 Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma P.3.4 1
Ö3 Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. P.5.1 1
Ö4 Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. P.6.4 1
Ö5 Sosyal hizmet alanındaki güncel bilgilere ulaşma, bu bilgileri değerlendirme ve kendi alanında kullanma. P.7.5 1
Ö6 Mesleki yargı ve davranışta bulunmaya rehberlik edecek süpervizyonu ve konsültasyonu kullanma. P.10.6 1
Ö7 Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma. P.10.7 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kişilik gelişiminin basamakları
2 Egonun işlevleri ve savunma mekanizmaları
3 Ruhsal değerlendirmede normal, anormal kavramı ve psikopatolojilere giriş.
4 Zihinsel yeti eksiklikleri
5 Otizm spektrum bozuklukları ve Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu
6 Duygudurum bozuklukları
7 İntihar
8 Ara sınav
9 Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar
10 Anksiyete bozuklukları
11 Disosiyatif bozukluklar ve bedensel belirtili bozukluklar
12 Dürtü kontrol bozuklukları
13 Kişilik bozuklukları
14 Bağımlılıklar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Kring, A.M., Johson, S.L., Davison, G., Neale, J. (2017). Anormal Psikolojisi / Psikopatoloji, Nobel Yayınevi
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 24 24
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P5 P6 P7 P10
Ö1 İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. 3 2 1 1 2 2
Ö2 Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma 3 4 2 - - 2
Ö3 Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. 2 1 4 2 3 2
Ö4 Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. 1 1 3 3 3 -
Ö5 Sosyal hizmet alanındaki güncel bilgilere ulaşma, bu bilgileri değerlendirme ve kendi alanında kullanma. 2 2 1 1 3 -
Ö6 Mesleki yargı ve davranışta bulunmaya rehberlik edecek süpervizyonu ve konsültasyonu kullanma. - 2 2 - 2 3
Ö7 Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma. 2 3 2 3 3 -