Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03040003 | Davranış Bozuklukları | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Petek BİLİM ARIKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Petek BİLİM ARIKAN | C-123 | [email protected] | 7506 |
Dersin İçeriği
Kişilik gelişiminin basamakları, egonun uyum işlevleri, ego savunma mekanizmaları, psikopatoloji kavramı, ruhsal bozukluklarının sınıflandırılması, ruhsal bozuklukların tanıtımı: Zihinsel yeti eksiklikleri, Otizm spektrum bozuklukları, Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, Duygudurum bozuklukları, İntihar, Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar, Anksiyete bozuklukları, Disosiyatif bozukluklar ve bedensel belirtili ruhsal hastalıklar, Dürtü kontrol bozuklukları, Kişilik bozuklukları ve Bağımlılıklar
Dersin Amacı
Öğrencinin hastalık-sağlık, normal-anormal kavramları arasındaki farkı kavrayarak bu kavramlara bağlı olarak davranış bozukluklarının oluşumunu anlayabilmesi ve davranış bozukluklarını tanıyabilmesini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 3 |
P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 3 |
P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 2 |
P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 2 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | P.3.4 | 1 |
Ö3 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.1 | 1 |
Ö4 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | P.6.4 | 1 |
Ö5 | Sosyal hizmet alanındaki güncel bilgilere ulaşma, bu bilgileri değerlendirme ve kendi alanında kullanma. | P.7.5 | 1 |
Ö6 | Mesleki yargı ve davranışta bulunmaya rehberlik edecek süpervizyonu ve konsültasyonu kullanma. | P.10.6 | 1 |
Ö7 | Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma. | P.10.7 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kişilik gelişiminin basamakları |
2 | Egonun işlevleri ve savunma mekanizmaları |
3 | Ruhsal değerlendirmede normal, anormal kavramı ve psikopatolojilere giriş. |
4 | Zihinsel yeti eksiklikleri |
5 | Otizm spektrum bozuklukları ve Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu |
6 | Duygudurum bozuklukları |
7 | İntihar |
8 | Ara sınav |
9 | Şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar |
10 | Anksiyete bozuklukları |
11 | Disosiyatif bozukluklar ve bedensel belirtili bozukluklar |
12 | Dürtü kontrol bozuklukları |
13 | Kişilik bozuklukları |
14 | Bağımlılıklar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Kring, A.M., Johson, S.L., Davison, G., Neale, J. (2017). Anormal Psikolojisi / Psikopatoloji, Nobel Yayınevi |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P5 | P6 | P7 | P10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 |
Ö2 | Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahip olma | 3 | 4 | 2 | - | - | 2 |
Ö3 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 | 2 |
Ö4 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | - |
Ö5 | Sosyal hizmet alanındaki güncel bilgilere ulaşma, bu bilgileri değerlendirme ve kendi alanında kullanma. | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | - |
Ö6 | Mesleki yargı ve davranışta bulunmaya rehberlik edecek süpervizyonu ve konsültasyonu kullanma. | - | 2 | 2 | - | 2 | 3 |
Ö7 | Sosyal hizmet müdahalesine rehberlik eden çağdaş bakış açılarını, kuramsal yaklaşımları ve modelleri kullanma. | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | - |