Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03030003 | İnsan Hakları | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hikmet TÜLEN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Hikmet TÜLEN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
I. Bölüm: İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, Aydınlanma düşüncesi, insan haklarının tarihsel ve felsefi temelleri, İnsan haklarının sınıflandırılması, birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü kuşak insan hakları, İnsan hakları hukuku ve temel ilkeleri. II. Bölüm: İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nin tanıtımı, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nden türeyen diğer belgeler, insan haklarının korunması sorunu, ulusal ve uluslararası insan hakları savunma mekanizmalar, III. Bölüm: Hak temelli sosyal hizmet yaklaşımı, insan hakları sosyal hizmet ilişkisi, insan haklarının korunmasında sosyal hizmetin rolü
Dersin Amacı
İnsan haklarının sosyal hizmet mesleği açısından taşıdığı anlam ve önemini sosyal öğrencilerine kavratmak suretiyle onların insan hakları konusunda duyarlı olmalarını ve birer insan hakları savunucusu olmalarını sağlamaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 3 |
P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 1 |
P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 1 |
P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 1 |
P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 4 |
P6 | Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. | 3 |
P7 | Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojilerindeki yenilikleri kullanma becerisine sahiptir. | 1 |
P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 5 |
P9 | Meslektaşları ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. | 1 |
P10 | Etik ve profesyonel davranış sergiler. | 1 |
P11 | Sosyal politikaları takip eder ve ilgilenir. | 1 |
P12 | Birey, aile, grup, örgüt ve topluluk düzeyinde sosyal hizmet müdahalelerini gerçekleştirir. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme. | P.3.1 | 1 |
Ö3 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.1 | 1 |
Ö4 | Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. | P.7.6 | 1 |
Ö5 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. | P.8.1 | 1 |
Ö6 | Birey ve toplumsal sistemler düzeyinde insan haklarını savunma. | P.8.2 | 1 |
Ö7 | Sosyal hizmet uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranma. | P.10.1 | 1 |
Ö8 | Tarihsel, sosyal, etnik, kültürel, ekonomik, kurumsal, çevresel ve küresel etkilerin sosyal politikaları biçimlendirdiğinin farkında olma. | P.11.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma, dersin ana hattı, rol ve sorumlulukların açıklanması, öğrencilerin semine/sunum konularının belirlenmesi |
2 | İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar |
3 | Aydınlanma düşüncesi, insan haklarının tarihsel ve felsefi temelleri |
4 | İnsan haklarının sınıflandırılması, birinci, ikinci üçüncü ve dördüncü kuşak insan hakları |
5 | İnsan hakları hukuku ve temel ilkeleri |
6 | İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nin tanıtımı |
7 | Ara Sınav |
8 | İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nden türeyen diğer belgeler |
9 | İnsan haklarının korunması sorunu, ulusal ve uluslararası insan hakları savunma mekanizmaları |
10 | Hak temelli sosyal hizmet yaklaşımı, insan hakları sosyal hizmet ilişkisi, insan haklarının korunmasında sosyal hizmetin rolü (1) |
11 | Hak temelli sosyal hizmet yaklaşımı, insan hakları sosyal hizmet ilişkisi, insan haklarının korunmasında sosyal hizmetin rolü (2) |
12 | Öğrenci ödevlerinin sunumu (1) |
13 | Öğrenci ödevlerinin sunumu (2) |
14 | Öğrenci ödevlerinin sunumu (3) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | İnsan Hakları Eğiticileri İçin Başvuru Kitabı. (2014). Ankara: İnsan Hakları Derneği Yayını |
İnsan hakları ve Sosyal Hizmet (2004). Ankara: Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını. Yayın No:004 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Diğer | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü: | 90 | ||
Toplam Yük / 30 | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P5 | P7 | P8 | P10 | P11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö2 | Mesleğiyle ilgili görev, yetki ve sorumlulukları hiçbir müracaatçı grubu arasında ayrımcılık yapmadan yerine getirme. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö3 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö4 | Gelişmelere açık olma ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseme. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö5 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö6 | Birey ve toplumsal sistemler düzeyinde insan haklarını savunma. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Ö7 | Sosyal hizmet uygulamalarında mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranma. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö8 | Tarihsel, sosyal, etnik, kültürel, ekonomik, kurumsal, çevresel ve küresel etkilerin sosyal politikaları biçimlendirdiğinin farkında olma. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |