Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03030003 | İnsan Hakları | 2 | Güz | 3 | 2+0+0 | 3 | 3 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Arş.Gör. Büşra GÜRBÜZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Arş.Gör. Büşra GÜRBÜZ | C-225 | [email protected] | 7656 |
Dersin İçeriği
I. Bölüm: İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar, Aydınlanma düşüncesi, insan haklarının tarihsel ve felsefi temelleri, İnsan haklarının sınıflandırılması, birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü kuşak insan hakları, İnsan hakları hukuku ve temel ilkeleri. II. Bölüm: İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nin tanıtımı, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nden türeyen diğer belgeler, insan haklarının korunması sorunu, ulusal ve uluslararası insan hakları savunma mekanizmalar, III. Bölüm: Hak temelli sosyal hizmet yaklaşımı, insan hakları sosyal hizmet ilişkisi, insan haklarının korunmasında sosyal hizmetin rolü
Dersin Amacı
İnsan haklarının sosyal hizmet mesleği açısından taşıdığı anlam ve önemini sosyal öğrencilerine kavratmak suretiyle onların insan hakları konusunda duyarlı olmalarını ve birer insan hakları savunucusu olmalarını sağlamaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | İnsani hizmet örgütlerinde çağdaş yönetim bilgisine sahiptir. | 4 |
| P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 5 |
| P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Toplumsal sorumluluk ve sürdürülebilirlik odaklı özgün projeler tasarlar. | P.2.5 | 3 |
| Ö2 | Birey, aile, grup, topluluk ve toplum düzeyinde sosyal hizmet uygulamalarını baskı ve ayrımcılık karşıtı sosyal hizmet yaklaşımıyla değerlendirir. | P.3.6 | |
| Ö3 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarını tanımlar. | P.8.1 | |
| Ö4 | İnsan hakları ve sosyal adalet ilkelerinin sosyal hizmet uygulamalarındaki rolünü açıklar. | P.8.2 | |
| Ö5 | Toplumdaki kaynaklara erişimde eşitsizlik oluşturan yapısal faktörleri analiz eder. | P.8.4 | |
| Ö6 | Sosyal hizmet uygulamalarını insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri doğrultusunda eleştirel biçimde değerlendirir. | P.8.6 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin ana hattı, rol ve sorumlulukların açıklanması, öğrencilerin semine/sunum konularının belirlenmesi |
| 2 | İnsan hakları ile ilgili temel kavramlar |
| 3 | Aydınlanma düşüncesi, insan haklarının tarihsel ve felsefi temelleri |
| 4 | İnsan haklarının sınıflandırılması, birinci, ikinci üçüncü ve dördüncü kuşak insan hakları |
| 5 | İnsan hakları hukuku ve temel ilkeleri |
| 6 | İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nin tanıtımı |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nden türeyen diğer belgeler |
| 9 | İnsan haklarının korunması sorunu, ulusal ve uluslararası insan hakları savunma mekanizmaları |
| 10 | Hak temelli sosyal hizmet yaklaşımı, insan hakları sosyal hizmet ilişkisi, insan haklarının korunmasında sosyal hizmetin rolü (1) |
| 11 | Hak temelli sosyal hizmet yaklaşımı, insan hakları sosyal hizmet ilişkisi, insan haklarının korunmasında sosyal hizmetin rolü (2) |
| 12 | Öğrenci ödevlerinin sunumu (1) |
| 13 | Öğrenci ödevlerinin sunumu (2) |
| 14 | Öğrenci ödevlerinin sunumu (3) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İnsan Hakları Eğiticileri İçin Başvuru Kitabı. (2014). Ankara: İnsan Hakları Derneği Yayını |
| İnsan hakları ve Sosyal Hizmet (2004). Ankara: Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Yayını. Yayın No:004 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 4 | 3 | 12 |
| Toplam İş Yükü: | 90 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P8 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Toplumsal sorumluluk ve sürdürülebilirlik odaklı özgün projeler tasarlar. | - | - | - |
| Ö2 | Birey, aile, grup, topluluk ve toplum düzeyinde sosyal hizmet uygulamalarını baskı ve ayrımcılık karşıtı sosyal hizmet yaklaşımıyla değerlendirir. | - | - | - |
| Ö3 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarını tanımlar. | - | - | - |
| Ö4 | İnsan hakları ve sosyal adalet ilkelerinin sosyal hizmet uygulamalarındaki rolünü açıklar. | - | - | - |
| Ö5 | Toplumdaki kaynaklara erişimde eşitsizlik oluşturan yapısal faktörleri analiz eder. | - | - | - |
| Ö6 | Sosyal hizmet uygulamalarını insan hakları ve sosyal adalet ilkeleri doğrultusunda eleştirel biçimde değerlendirir. | - | - | - |
