Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03030002 | Türkiye'nin Toplumsal Yapısı | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatı, tartışma |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | yoktur |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN | CBLOK-231 | [email protected] | 7611 | Çarşamba 14.00-15.30 |
Dersin İçeriği
Ders, öğrencilerin içinde bulundukları sosyal, ekonomik ve kültürel koşulların farkında olmalarının önemli olduğu düşüncesi üzerinde temellenmektedir. Ders kapsamında ağırlıklı olarak; Osmanlı İmparatorluğu'ndan Türkiye Cumhuriyeti'ne sosyal yapının değişimi; Cumhuriyet döneminde Türkiye'nin toplumsal yapısının gelişme özellikleri; Türk modernleşmesinin özgül koşulları; çok partili siyasal sisteme geçiş ve sonrası, Türkiye'nin sosyodemografik nüfus dağılımı; Türkiye'de toplumsal sınıflar ve toplumsal tabakalaşma, Türkiye'de ekonomi ve çalışma hayatı ele alınmaktadır.
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğrencilerin günümüz Türkiye'sinin toplumsal, kültürel, sosyal ve ekonomik yapısını tarihsel bağlamı içinde kavramalarını ve böylece Türkiye'nin güncel toplumsal sorunlarını anlamalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 5 |
P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Kültürel yeterlilik hakkında bilgi ve deneyim sahibi olma. | P.1.3 | 1 |
Ö3 | Mesleki uygulamalarda kültürel benzerlik ve farklılıkları gözetme. | P.3.2 | 1 |
Ö4 | Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. | P.15.1 | 1 |
Ö5 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | P.15.3 | 1 |
Ö6 | Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. | P.15.4 | 1 |
Ö7 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | P.15.5 | 1 |
Ö8 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. | P.15.6 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma, Ders içeriğinin öğrencilere tanıtılması |
2 | Toplumsal Yapı Kavramı ve Toplumsal Yapı Kuramları |
3 | Osmanlı Kimliği, Osmanlı Toplumsal Yapısının Ana Hatları |
4 | Türk Modernleşme Tecrübesi: Cumhuriyet Dönemi'nde Devrimler, Toplumsal Hayata Etkileri ve Gündelik Hayat (I) |
5 | Türk Modernleşme Deneyimi: Cumhuriyet Dönemi'nde Devrimler, Toplumsal Yaşama Etkileri ve Gündelik Hayat (II) |
6 | Türkiye'de Aile Yapısı ve Toplumsal Cinsiyet |
7 | Türk Eğitim Sistemi Özellikleri, Sorunlar ve Çözümler |
8 | Ara Sınav |
9 | Türkiye'de İktisat Politikaları, Ekonomik Gelişme ve Çalışma Hayatı |
10 | Kırsal Kalkınma, Kırsal Alanda Hayat |
11 | Türkiye'de kentleşme: Türkiye'de iç göç, gecekondudan TOKİ'ye, dairelerden uydu kentlere hayat, kentsel dönüşüm |
12 | Toplumsal Değişmenin Aracı Olarak Türkiye'de Siyaset |
13 | Küreselleşme, Ulus Devletin Çözülmesi, Yenidünya Düzeni ve Bunların Türkiye'ye Yansımaları |
14 | Popüler Kültür ve Bunun Toplumsal Yaşama Yansımaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ahmet, İnsel, Türkiye Toplumunun Bunalımı, Birikim Yayınları, İstanbul,2007. |
Birsen, GÖKÇE, Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, Savaş Yayınevi, İstanbul,1996. | |
Emre, KONGAR, İmparatorluktan Günümüze Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, Remzi Kitabevi, İstanbul,1985. | |
Mehmet, ZENCİRKIRAN, Dünden Bugüne Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, Nova Yayınevi, 2006. | |
Orhan, TÜRKDOĞAN, Millî kültür, Modernleşme ve İslâm, Üçdal Neşriyat, İstanbul,1983. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü: | 139 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,63 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P15 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | İnsan ve sosyal çevre arasındaki ilişkinin önemini kavrama. | 5 | 4 | 5 |
Ö2 | Kültürel yeterlilik hakkında bilgi ve deneyim sahibi olma. | 5 | 4 | 4 |
Ö3 | Mesleki uygulamalarda kültürel benzerlik ve farklılıkları gözetme. | 4 | 4 | 4 |
Ö4 | Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. | 5 | 4 | 5 |
Ö5 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | 4 | 5 | 4 |
Ö6 | Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. | 5 | 4 | 5 |
Ö7 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | 4 | 4 | 5 |
Ö8 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. | 5 | 4 | 5 |