Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03030002 | Türkiye'nin Toplumsal Yapısı | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatı, tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | yoktur |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Zeynep Elif TUNÇ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Zeynep Elif TUNÇ | C-132 | [email protected] | 7977 |
Dersin İçeriği
Ders, öğrencilerin içinde bulundukları sosyal, ekonomik ve kültürel koşulların farkında olmalarının önemli olduğu düşüncesi üzerinde temellenmektedir. Ders kapsamında ağırlıklı olarak; Osmanlı İmparatorluğu'ndan Türkiye Cumhuriyeti'ne sosyal yapının değişimi; Cumhuriyet döneminde Türkiye'nin toplumsal yapısının gelişme özellikleri; Türk modernleşmesinin özgül koşulları; çok partili siyasal sisteme geçiş ve sonrası, Türkiye'nin sosyodemografik nüfus dağılımı; Türkiye'de toplumsal sınıflar ve toplumsal tabakalaşma, Türkiye'de ekonomi ve çalışma hayatı ele alınmaktadır.
Dersin Amacı
Dersin amacı; öğrencilerin günümüz Türkiye'sinin toplumsal, kültürel, sosyal ve ekonomik yapısını tarihsel bağlamı içinde kavramalarını ve böylece Türkiye'nin güncel toplumsal sorunlarını anlamalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 5 |
| P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 5 |
| P5 | Eleştirel düşünebilme becerisine sahiptir. | 4 |
| P11 | Sosyal politikaları takip eder. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. | P.15.1 | 1 |
| Ö2 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | P.15.3 | 1 |
| Ö3 | Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. | P.15.4 | 1 |
| Ö4 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | P.15.5 | 1 |
| Ö5 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. | P.15.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma, Ders içeriğinin öğrencilere tanıtılması |
| 2 | Toplumsal Yapı Kavramı ve Toplumsal Yapı Kuramları |
| 3 | Osmanlı Kimliği, Osmanlı Toplumsal Yapısının Ana Hatları |
| 4 | Türk Modernleşme Tecrübesi: Cumhuriyet Dönemi'nde Devrimler, Toplumsal Hayata Etkileri ve Gündelik Hayat (I) |
| 5 | Türk Modernleşme Deneyimi: Cumhuriyet Dönemi'nde Devrimler, Toplumsal Yaşama Etkileri ve Gündelik Hayat (II) |
| 6 | Türkiye'de Aile Yapısı ve Toplumsal Cinsiyet |
| 7 | Türk Eğitim Sistemi Özellikleri, Sorunlar ve Çözümler |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Türkiye'de İktisat Politikaları, Ekonomik Gelişme ve Çalışma Hayatı |
| 10 | Kırsal Kalkınma, Kırsal Alanda Hayat |
| 11 | Türkiye'de kentleşme: Türkiye'de iç göç, gecekondudan TOKİ'ye, dairelerden uydu kentlere hayat, kentsel dönüşüm |
| 12 | Toplumsal Değişmenin Aracı Olarak Türkiye'de Siyaset |
| 13 | Küreselleşme, Ulus Devletin Çözülmesi, Yenidünya Düzeni ve Bunların Türkiye'ye Yansımaları |
| 14 | Popüler Kültür ve Bunun Toplumsal Yaşama Yansımaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ahmet, İnsel, Türkiye Toplumunun Bunalımı, Birikim Yayınları, İstanbul,2007. |
| Birsen, GÖKÇE, Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, Savaş Yayınevi, İstanbul,1996. | |
| Emre, KONGAR, İmparatorluktan Günümüze Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, Remzi Kitabevi, İstanbul,1985. | |
| Mehmet, ZENCİRKIRAN, Dünden Bugüne Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, Nova Yayınevi, 2006. | |
| Orhan, TÜRKDOĞAN, Millî kültür, Modernleşme ve İslâm, Üçdal Neşriyat, İstanbul,1983. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü: | 139 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,63 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P15 |
|---|---|---|
| Ö1 | Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. | 5 |
| Ö2 | Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. | 4 |
| Ö3 | Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. | 5 |
| Ö4 | Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. | 5 |
| Ö5 | Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. | 5 |
