Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03020002 | Rapor Yazma ve Sunum Becerileri | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Sunum |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Demet AKARÇAY ULUTAŞ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Dersin içeriği; yazılı iletişimin yönleri, sosyal hizmetin bilgi, beceri ve değer bileşenlerinin incelenmesi, yazışmalarda dil bilgisinin önemi, rapor türleri, kayıt tutma ve raporlamada sosyal hizmet etiğinin kullanımı, birey, aile, grup, toplum odaklı sosyal hizmet uygulama rapor örneklerinin incelenmesi konularından oluşmaktadır.
Dersin Amacı
Sosyal hizmet alanına özgü bilginin toplanması, kayıt altına alınmasına ilişkin tekniklerin ve birey, aile, grup, toplum odaklı sosyal hizmet uygulamalarına ait raporların nasıl düzenlendiğinin incelenmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. | 4 |
P4 | Mesleki İlişki ve etkili iletişim kurma becerisine sahiptir. | 4 |
P6 | Alanına özgü bilimsel araştırma yapma becerisine sahiptir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. | P.1.4 | 1,2,5 |
Ö2 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | P.4.2 | 5 |
Ö3 | Sosyal hizmetler alanında yaptığı araştırmanın raporunu yazma. | P.6.3 | 1,6 |
Ö4 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | P.6.4 | 1,5,6 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Rapor Yazma, Yazılı İletişim, Etkili İletişim (Giriş) |
2 | Sosyal Hizmetin Bilgi, Beceri ve Değer Temeli |
3 | Sosyal Hizmet Uygulamasının Temeli ve Planlı Değişim Süreci |
4 | Yazışmalarda Dil Bilgisi ve Noktalama |
5 | Rapor Türleri, Kaynakça Hazırlama |
6 | Sosyal Hizmette Rapor Yazmanın Önemi |
7 | Sosyal Hizmette Kayıt Tutma ve Raporlamanın Standartları, Etik yönü |
8 | Ara Sınav |
9 | Sosyal İnceleme Raporunun Önemi, Sosyal Hizmet Uygulamalarında Yeri ve Hazırlanma Süreci |
10 | Birey Odaklı Sosyal Hizmet Uygulamasında Raporlama |
11 | Aile Odaklı Sosyal Hizmet Uygulamasında Raporlama |
12 | Grup Odaklı Sosyal Hizmet Uygulamasında Raporlama |
13 | Toplum Odaklı Sosyal Hizmet Uygulamasında Raporlama ve Proje Hazırlama |
14 | Basın Bülteni Hazırlama, Dönemin Değerlendirilmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Karakuş, B., Yanardağ, U. (2019). Sosyal Hizmette Kayıt ve Raporlama. Nika. |
Sosyal Hizmet Dergisi "Sosyal İnceleme Raporları"özel sayısı. https://disk.yandex.com.tr/i/8CudbytuC62EpA | |
Sosyal Hizmet Mesleğinin Etik İlkeleri Ve Sorumlulukları: http://www.shudernegi.org/?pnum=42&pt=+Etik+%C4%B0lke+ve+Sorumluluklar |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 2 | 10 (%) |
Sunum | 1 | 15 (%) |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 24 | 24 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P6 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Müracaatçı sistemi ile yürüteceği çalışmayı ‘çevresi içinde birey'yaklaşımı ile temellendirme. | 4 | - | - |
Ö2 | Etkili iletişim bilgi ve becerilerine sahip olma. | - | 4 | - |
Ö3 | Sosyal hizmetler alanında yaptığı araştırmanın raporunu yazma. | - | - | 5 |
Ö4 | Mesleki literatürü okuma ve yorumlama. | - | - | 5 |