İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03010003 Sosyal Hizmet Ortamlarında İnceleme 1 Güz 1 1+2+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Arş.Gör. Ayşe Nur BOZ
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Arş.Gör. Ayşe Nur BOZ C-228 [email protected] 7248
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler bir öğretim elemanı nezaretinde sosyal hizmet örgütlerini ve sosyal hizmetin uygulama ortamlarını ziyaret ederek inceleme yapar, bilgi alır ve bunları birer rapor haline getirir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin çeşitli sosyal hizmet kurumlarını tanımalarını ve uygulamaları ile ilgili temel bilgilere sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyokültürel çevre ve insan davranışı bilgisine sahiptir. 4
P3 Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. 5
P8 İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. 4
P9 Meslektaşlar ve diğer profesyonellerle birlikte çalışır. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 İnsan ile sosyal çevresi arasındaki ilişkinin bireysel ve toplumsal düzeydeki önemini açıklar. P.1.2 1
Ö2 Sosyokültürel değerlerin insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki etkilerini analiz eder. P.1.4 1
Ö3 Sosyal hizmetin toplumsal bütünleşme ve ortak yaşam kültürüne katkısını açıklar. P.3.2 1
Ö4 Sosyal hizmet uygulamalarında kültürel farklılıkların güç dengeleri ve hizmet erişimi üzerindeki etkilerini analiz eder. P.3.4 1
Ö5 İnsan hakları ve sosyal adalet ilkelerinin sosyal hizmet uygulamalarındaki rolünü açıklar. P.8.2 1
Ö6 Meslektaşlarının ve diğer disiplinlerden profesyonellerin görev ve sorumluluklarını tanımlar. P.9.1 1
Ö7 Disiplinler arası ekip çalışmasının sosyal hizmet uygulamalarındaki önemini açıklar. P.9.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tanışma, alan incelemesi dersine giriş. Dersi işleme biçimi, ziyaret edilecek kurumlara ve hazırlanacak raporların nasıl olacağına ilişkin bilgilerin verilmesi.
2 Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünün incelenmesi
3 Çocuk refahı alanında kurum/kuruluş incelemesi
4 Yaşlılık alanında kurum/kuruluş incelemesi
5 Adli sosyal hizmet alanında kurum/kuruluş incelemesi
6 Kurum incelemesine ilişkin sınıf içi tartışma
7 Ara Sınav
8 Sosyal Hizmet Merkezi incelemesi
9 Tıbbi sosyal hizmet alanında kurum/kuruluş incelemesi
10 Engellilik alanında kurum/kuruluş incelemesi
11 Bağımlılık alanında kurum/kuruluş incelemesi
12 Göç alanına ilişkin kurum/kuruluş incelenmesi
13 Çocuk adalet sistemine ilişkin uzman görüşmesi
14 Dersin genel değerlendirilmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Akarçay Ulutaş, D. (2021). Aile, Kadın ve Toplumsal Cinsiyet Alanına Yönelik Sivil Toplum Kuruluşları. Nebile Özmen, Abdulhakim Beki (Ed.), Sosyal Hizmet Kurum ve Kuruluşları: Yerel Yönetimler-Sivil Toplum Kuruluşları- Özel Sektör (97-124). İstanbul: Efe Akademi Yayınevi.
Cılga İ. (2004) Bilim ve Meslek Olarak Türkiye'de Sosyal Hizmet. H.Ü.SHYO Yayın No 16.
Duyan, V. (2010). Sosyal Hizmet: Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri. Ankara Sosyal Hizmet Uzmanları Genel Merkezi Yayınları, Yayın No: 16.
Şahin Taşğın, N., Tekin, U., Ahi, Y. (2017). Sosyal Hizmetlerde Güncel Tartışmalar. Ankara: Nika Yayınevi.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 60 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) 1 5 (%)
Ara Sınavlar 1 35 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 35 35
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 98
Toplam Yük / 30 3,27
Dersin AKTS Kredisi: 3
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P3 P8 P9
Ö1 İnsan ile sosyal çevresi arasındaki ilişkinin bireysel ve toplumsal düzeydeki önemini açıklar. - - - -
Ö2 Sosyokültürel değerlerin insan davranışı ve birey-toplum ilişkileri üzerindeki etkilerini analiz eder. - - - -
Ö3 Sosyal hizmetin toplumsal bütünleşme ve ortak yaşam kültürüne katkısını açıklar. - - - -
Ö4 Sosyal hizmet uygulamalarında kültürel farklılıkların güç dengeleri ve hizmet erişimi üzerindeki etkilerini analiz eder. - - - -
Ö5 İnsan hakları ve sosyal adalet ilkelerinin sosyal hizmet uygulamalarındaki rolünü açıklar. - - - -
Ö6 Meslektaşlarının ve diğer disiplinlerden profesyonellerin görev ve sorumluluklarını tanımlar. - - - -
Ö7 Disiplinler arası ekip çalışmasının sosyal hizmet uygulamalarındaki önemini açıklar. - - - -