Sosyal Hizmet
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sosyal Hizmet Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03010003 | Sosyal Hizmet Ortamlarında İnceleme | 1 | Güz | 1 | 1+2+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Dilara USTABAŞI GÜNDÜZ | C-226 | [email protected] | 7314 |
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler bir öğretim elemanı nezaretinde sosyal hizmet örgütlerini ve sosyal hizmetin uygulama ortamlarını ziyaret ederek inceleme yapar, bilgi alır ve bunları birer rapor haline getirir.
Dersin Amacı
Öğrencilerin çeşitli sosyal hizmet kurumlarını tanımalarını ve uygulamaları ile ilgili temel bilgilere sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P3 | Sosyal hizmet uygulamaları için farklılık ve çeşitlilik bilgisine sahiptir. | 5 |
P8 | İnsan haklarını ve sosyal adalet anlayışını uygulamada gözetebilme becerisine sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | P.5.1 | 1,6 |
Ö2 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. | P.8.1 | 1,6 |
Ö3 | Uygulama ortamlarında güncel politikayı uygulama ve analiz etmedeki rolünü bilme (anlama). | P.11.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Tanışma, alan incelemesi dersine giriş. Dersi işleme biçimi, ziyaret edilecek kurumlara ve hazırlanacak raporların nasıl olacağına ilişkin bilgilerin verilmesi. |
2 | Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğünün incelenmesi |
3 | Çocuk refahı alanında kurum/kuruluş incelemesi |
4 | Yaşlılık alanında kurum/kuruluş incelemesi |
5 | Adli sosyal hizmet alanında kurum/kuruluş incelemesi |
6 | Kurum incelemesine ilişkin sınıf içi tartışma |
7 | Ara Sınav |
8 | Sosyal Hizmet Merkezi incelemesi |
9 | Tıbbi sosyal hizmet alanında kurum/kuruluş incelemesi |
10 | Engellilik alanında kurum/kuruluş incelemesi |
11 | Bağımlılık alanında kurum/kuruluş incelemesi |
12 | Göç alanına ilişkin kurum/kuruluş incelenmesi |
13 | Çocuk adalet sistemine ilişkin uzman görüşmesi |
14 | Dersin genel değerlendirilmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Akarçay Ulutaş, D. (2021). Aile, Kadın ve Toplumsal Cinsiyet Alanına Yönelik Sivil Toplum Kuruluşları. Nebile Özmen, Abdulhakim Beki (Ed.), Sosyal Hizmet Kurum ve Kuruluşları: Yerel Yönetimler-Sivil Toplum Kuruluşları- Özel Sektör (97-124). İstanbul: Efe Akademi Yayınevi. |
Cılga İ. (2004) Bilim ve Meslek Olarak Türkiye'de Sosyal Hizmet. H.Ü.SHYO Yayın No 16. | |
Duyan, V. (2010). Sosyal Hizmet: Temelleri, Yaklaşımları, Müdahale Yöntemleri. Ankara Sosyal Hizmet Uzmanları Genel Merkezi Yayınları, Yayın No: 16. | |
Şahin Taşğın, N., Tekin, U., Ahi, Y. (2017). Sosyal Hizmetlerde Güncel Tartışmalar. Ankara: Nika Yayınevi. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | 1 | 60 (%) |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | 1 | 5 (%) |
Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 35 | 35 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 98 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,27 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 | P8 | P11 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Alanındaki sorunları ve uygulamaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. | 5 | 5 | 4 |
Ö2 | Demokrasi, insan hakları ve sosyal adalet kavramlarının sosyal hizmet açısından öneminin farkında olma. | 5 | 4 | 4 |
Ö3 | Uygulama ortamlarında güncel politikayı uygulama ve analiz etmedeki rolünü bilme (anlama). | 4 | 4 | 4 |