Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99701003 | Çalışma Ekonomisi | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Görsel araçlar/haftalık çalışma soruları |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Yavuz Selim KAYMAZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Yavuz Selim KAYMAZ | CZ-08 | [email protected] | 7587 |
Dersin İçeriği
Çalışma ekonomisinin temel alanlarına giren çalışma tarihi, ücret türleri ve teorileri,işsizlik ve istihdam kavramlarının analizi ,beşeri sermaye teorisi gibi unsurların incelenmesi. Çalışma ekonomisinin bağlantılı olduğu diğer alanlar sosyal politika, ekonomi ve hukuk alanlarıyla ilişkisini somutlaştırmak
Dersin Amacı
Çalışma ekonomisinin temel ilgi alanlarına değinmek suretiyle emek piyasalarını dünyada ve Türkiye'de durumunu anlamak. Emek piyasalarına etki eden ücret,nüfus,sendikalaşma gibi dinamikleri analiz etmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik alanlarının başlıca teorilerine ve terminolojisine hakim olmak, ve alanın hukuki ve yasal boyutlarının uygulayacak düzeyde öğrenmek, | 1 |
| P2 | Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik alanlarında ortaya çıkabilecek problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; çözüme dönük kararlar için uygun kalitatif ve kantitatif teknikleri kullanma, değerlendirme ve uygulama, | 1 |
| P3 | İşletmeciliğin temel kavramlarını öğrenme ve anlama; işletmenin temel fonksiyonları olan yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finans vb. disiplinleri ile ilişkili kuramsal ve uygulamaya dayalı gelişmelere hakim olma ve edindiği bilgiyi mesleki bağlamda kullanabilme. | 5 |
| P4 | Sigorta ve Sosyal Güvenlik alanındaki kurum ve işletmelerin stratejik, taktik ve operasyonel süreçlerini analiz edebilen; ulusal ve uluslararası düzeyde sektör verilerini yorumlayarak raporlayabilen ve bu alanda yönetsel sorumluluk üstlenebilecek düzeyde bilgi ve beceriye sahip olma, | 1 |
| P5 | Farklı disiplinler ile alan bilgisini bir araya getirerek mesleki, toplumsal ve bilimsel ve araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme, | 5 |
| P6 | Mesleki ve sosyal ortamlarda etkili iletişim kurarak; sözlü ve yazılı anlatım becerilerini amaca uygun ve doğru biçimde kullanma, | 1 |
| P7 | Mesleki ve etik ilkelere bağlılıkla hareket ederek, bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 1 |
| P8 | İşletmenin çeşitli alanlarında kullanılan yönetim bilgi sistemleri ve bilişim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve alanıyla ilgili kullanılan yazılım ve teknolojileri etkili bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olma | 1 |
| P9 | Sigorta ve bireysel emeklilik alanlarında temel süreçlere ilişkin teorik ve uygulama temelli bilgileri kavrama; sosyal sigorta fonlarının yönetimi, sigorta branşlarına özgü teknik işlemler ve hizmetlerin pazarlanması gibi alanlarda mesleki beceri ve yeterliliklere sahip olma | 1 |
| P10 | Farklı disiplinler arası ilişki kurarak, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme ve güncel yaklaşımları yorumlayarak yenilikçi çözüm ve uygulamalar tasarlama becerisine sahip olma | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Alana ilişkin yasal düzenlemelerin kavranması | P.1.5 | 1 |
| Ö2 | Hukuki ve yasala düzenlemelerin kavranması ve uygulama açısından değerlendirilmesi | P.1.6 | 1 |
| Ö3 | Ekonomik gelişmelerin takibini yapabilir | P.3.5 | 1 |
| Ö4 | Alana ilişkin verileri diğer dillerde okuyup anlayabilme | P.5.4 | 1 |
| Ö5 | Mesleki bilgilerin toplanması, güncel bilgilerin takibi, yerli ve yabancı finansal gelişmeleri takip edebilmek | P.6.2 | 1 |
| Ö6 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme | P.10.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Çalışma Ekonomisinin tanımı,kapsamı,temel kavramlar |
| 2 | Çalışma ekonomisinin tarihçesi,ilgili olduğu diğer alanlar |
| 3 | Emek arzının tanımı ,emek arzını etkilyen faktörler |
| 4 | Emek talebinin tanımı ve emek talebini etkileyen faktörler |
| 5 | Emek piyasaları, tanımı ve türleri |
| 6 | İşsizlik ve istihdam kavramları ,tanımı ve türleri |
| 7 | Türkiye'de emek piyasaları ve işsizlik türleri |
| 8 | Ücret kavramı,türleri,ücret sistemleri |
| 9 | Ücret Teorileri,klasik ve modern ücret teorileri |
| 10 | Sendikalar ve sendikaların etkileri |
| 11 | Enflasyon istihdam ilişkisinin analizi |
| 12 | Enflasyon-ücret ilişkisinin analizi |
| 13 | Beşeri sermaye teorisi, eğitim ekonomisi |
| 14 | Genel değerlendirmeler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Çalışma Ekonomisi,M.Kemal Biçerli |
| Çalışma Ekonomisi,Sebahaddin Zaim |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P5 | P6 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Alana ilişkin yasal düzenlemelerin kavranması | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Hukuki ve yasala düzenlemelerin kavranması ve uygulama açısından değerlendirilmesi | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Ekonomik gelişmelerin takibini yapabilir | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Alana ilişkin verileri diğer dillerde okuyup anlayabilme | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Mesleki bilgilerin toplanması, güncel bilgilerin takibi, yerli ve yabancı finansal gelişmeleri takip edebilmek | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme | - | - | - | - | - |
