İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Program Yeterlilikleri
Program Yeterlilikleri (PÖÇ), programı başarı ile tamamlayan ve mezun olan öğrencilerin kendilerinden sahip olmaları beklenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri ifade eder. Bu bağlamda, bu program için tanımlanmış olan Program Yeterlilikleri aşağıda verilmektedir.

(Aşağıdaki sekmelere tıklayarak program yeterliliklerine Sıralı ve "Bilgi", "Beceri", "Yetkinlik" kategorileri altında Sınıflandırılmış olarak ulaşabilirsiniz.)
(Program Yeterlilikleri, kilit ve alt yeterlilikler olarak aşağıda sıralı olarak verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
P1) Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik alanlarının başlıca teorilerine ve terminolojisine hakim olmak, ve alanın hukuki ve yasal boyutlarının uygulayacak düzeyde öğrenmek,
P.1.1) Sosyal sigortanın başlıca terminolojisine hakim olma
P.1.2) Özel ve kamu sigortalarının terminolojisine hakim olma
P.1.3) Sosyal sigortalara ilişkin güncel gelişmeleri takip etme
P.1.4) Sosyal güvenlik teorisini kavrama ve özümseme
P.1.5) Alana ilişkin yasal düzenlemelerin kavranması
P.1.6) Hukuki ve yasala düzenlemelerin kavranması ve uygulama açısından değerlendirilmesi
P2) Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik alanlarında ortaya çıkabilecek problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; çözüme dönük kararlar için uygun kalitatif ve kantitatif teknikleri kullanma, değerlendirme ve uygulama,
P.2.1) Sigorta şirketlerinin genel yapıları hakkında fikir edinmek
P.2.2) Öncü sigorta işletmelerinin işleyiş yapıları özgün bilgi sahibi olmak
P.2.3) Pazar payları ve faaliyet dağılımlarına göre sigorta işletmelerinin genel durumuna hakim olmak
P.2.4) Özellikle yakın geçmiş de dahil olmak üzere aracı sigorta işletmelerinin gelişimi hakkında fikir sahibi olmak
P3) İşletmeciliğin temel kavramlarını öğrenme ve anlama; işletmenin temel fonksiyonları olan yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finans vb. disiplinleri ile ilişkili kuramsal ve uygulamaya dayalı gelişmelere hakim olma ve edindiği bilgiyi mesleki bağlamda kullanabilme.
P.3.1) İşletme alanına ilişkin temel kavramları öğrenir, kavrar, uygular ve analiz eder
P.3.2) Yönetim bilimleri kavram ve terminolojisine hakim olur, kavrar, uygular ve analiz eder
P.3.3) Üretim ve pazarlama alanındaki teknikleri öğrenir, kavrar, uygular ve analiz eder
P.3.4) Muhasebe ve finansal alanlarda çözümleme yapabilecek teknikleri öğrenir, kavrar, uygular ve analiz eder.
P.3.5) Ekonomik gelişmelerin takibini yapabilir
P.3.6) Sigortacılık sektöründeki faaliyetlerin muhasebeleştirilmesinde kullanılan hesapları ve bu hesapların kullanışını öğrenir.
P.3.7) Sigortacılık sektörüne özgü muhasebeleştirme uygulamalarını işleyişini öğrenir ve uygulayabilir.
P.3.8) Sigortacılık sektöründeki işletmelerde ay sonlarında ve yıl sonlarında yapılması gereken muhasebe kayıtlarını öğrenir ve uygulayabilir.
P.3.9) Sigortacılık sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin finansal tablolarını yorumlayabilir.
P4) Sigorta ve Sosyal Güvenlik alanındaki kurum ve işletmelerin stratejik, taktik ve operasyonel süreçlerini analiz edebilen; ulusal ve uluslararası düzeyde sektör verilerini yorumlayarak raporlayabilen ve bu alanda yönetsel sorumluluk üstlenebilecek düzeyde bilgi ve beceriye sahip olma,
P.4.1) Sigorta kapsamında kurulan işletmelerin stratejik amaçlarını, genel işleyişini ve operasyonel boyutlarını kavrama
P.4.2) Sigorta işletmelerinin çalışmalarını uluslararası düzeyde analiz edebilecek donanıma sahip olma
P.4.3) Her türlü raporlama ve planlama faaliyetlerinin özümsenmesi
P.4.4) Alanına ilişkin uzmanlık yapacak bilgi ve yetenek düzeyine sahip olma
P.4.5) Yöneticilik vasıflarının belirlenmesi ve bu vasıfların geliştirilmesi
P5) Farklı disiplinler ile alan bilgisini bir araya getirerek mesleki, toplumsal ve bilimsel ve araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme,
P.5.1) Kültür ve etik konularının detaylı öğrenimi ve disiplinler arası etkileşimin kavranması
P.5.2) Kültürel farklılıkların sosyal sigortalardaki etkilerini gözlemlemek
P.5.3) En az bir yabancı dili öğrenme ve iyi derecede kullanma
P.5.4) Alana ilişkin verileri diğer dillerde okuyup anlayabilme
P.5.5) Alana ilişkin verileri diğer diller vasıtası ile iletişimde kullanabilme
P6) Mesleki ve sosyal ortamlarda etkili iletişim kurarak; sözlü ve yazılı anlatım becerilerini amaca uygun ve doğru biçimde kullanma,
P.6.1) Sosyal sigortacılığa ilişkin sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olabilmek
P.6.2) Mesleki bilgilerin toplanması, güncel bilgilerin takibi, yerli ve yabancı finansal gelişmeleri takip edebilmek
P.6.3) Sigortacılık ve sosyal güvenlikteki iletişim kanalarına hâkim olmak
P7) Mesleki ve etik ilkelere bağlılıkla hareket ederek, bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme.
P.7.1) Sosyal girişim, özgüven, işbirliği ve etik konularının uygulamaya yönelik örnekleri kavrar
P.7.2) Etkin iş yapabilme yeteneğinin kazandırılması
P.7.3) Alana ilişkin etik konuların belirlenmesi
P.7.4) Takım çalışması bilincinin yerleştirilmesi
P.7.4) Alana ilişkin yöneticilik uygulamalarının incelenmesi
P.7.6) Sigorta kurumlarının başarı ile yönetilmesi için gerekli değerlendirmelerin yapılması
P.7.7) Girişimcilik vizyonunun geliştirilmesi
P8) İşletmenin çeşitli alanlarında kullanılan yönetim bilgi sistemleri ve bilişim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve alanıyla ilgili kullanılan yazılım ve teknolojileri etkili bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olma
P.8.1) Alanına ilişkin gerekli yönetim bilişim sistemlerini öğrenme ve kullanabilme
P.8.2) Gerekli teknolojik birikime sahip olma
P.8.3) Sigortacılıkta kullanılan başlıca yazılımları öğrenme
P.8.4) Alana ilişkin yeter düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerinden faydalanabilme
P.8.5) Bilgisayar ve gerekli paket program kullanım becerisine sahip olabilme
P9) Sigorta ve bireysel emeklilik alanlarında temel süreçlere ilişkin teorik ve uygulama temelli bilgileri kavrama; sosyal sigorta fonlarının yönetimi, sigorta branşlarına özgü teknik işlemler ve hizmetlerin pazarlanması gibi alanlarda mesleki beceri ve yeterliliklere sahip olma
P.9.1) Sosyal sigorta alanında fonların toplanması, dağıtılması ve hesaplanması konusunda ön bilgi sahibi olma ve fonların yönetimine ilişkin etkin araçların kavranması
P.9.2) Bireysel emeklilik sisteminin kavranması
P.9.2) Sigorta hizmetlerinin sunumu ve bireylere katkılarının belirlenmesi konusunun kavranması
P.9.4) Alana ilişkin pazarlama faaliyetlerini anlama, kavrama ve uygulama yetisine sahip olma
P.9.5) Sigorta branşları bazında fiyatlandırma,poliçelendirme, genel şartları,tahsilat ve vadelendirme ile satış öğrenme
P.9.6) Branş bazında acente kazanç ve sorumlulukları ile branş bazında hasar tespit ve takibini öğrenme
P10) Farklı disiplinler arası ilişki kurarak, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme ve güncel yaklaşımları yorumlayarak yenilikçi çözüm ve uygulamalar tasarlama becerisine sahip olma
P.10.1) Farklı disiplilnler arasındaki farkı bulabilme
P.10.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme
P.10.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme
P.10.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme
P.10.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme
P.10.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme
(Program Yeterlilikleri, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) düzey tanımlayıcıları için kullanılmış olan sınıflandırmaya (bilgi, beceri ve yetkinlikler) göre kilit ve alt yeterlilikleri olarak aşağıda verilmektedir.)
(Kilit Program Yeterliliklerine (KPÖÇ) bağlı Alt Program Yeterliliklerini (APÖÇ) görüntülemek için + işaretine basınız.)
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
P1) Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik alanlarının başlıca teorilerine ve terminolojisine hakim olmak, ve alanın hukuki ve yasal boyutlarının uygulayacak düzeyde öğrenmek,
P.1.1) Sosyal sigortanın başlıca terminolojisine hakim olma
P.1.2) Özel ve kamu sigortalarının terminolojisine hakim olma
P.1.3) Sosyal sigortalara ilişkin güncel gelişmeleri takip etme
P.1.4) Sosyal güvenlik teorisini kavrama ve özümseme
P.1.5) Alana ilişkin yasal düzenlemelerin kavranması
P.1.6) Hukuki ve yasala düzenlemelerin kavranması ve uygulama açısından değerlendirilmesi
P2) Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik alanlarında ortaya çıkabilecek problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; çözüme dönük kararlar için uygun kalitatif ve kantitatif teknikleri kullanma, değerlendirme ve uygulama,
P.2.1) Sigorta şirketlerinin genel yapıları hakkında fikir edinmek
P.2.2) Öncü sigorta işletmelerinin işleyiş yapıları özgün bilgi sahibi olmak
P.2.3) Pazar payları ve faaliyet dağılımlarına göre sigorta işletmelerinin genel durumuna hakim olmak
P.2.4) Özellikle yakın geçmiş de dahil olmak üzere aracı sigorta işletmelerinin gelişimi hakkında fikir sahibi olmak
P3) İşletmeciliğin temel kavramlarını öğrenme ve anlama; işletmenin temel fonksiyonları olan yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finans vb. disiplinleri ile ilişkili kuramsal ve uygulamaya dayalı gelişmelere hakim olma ve edindiği bilgiyi mesleki bağlamda kullanabilme.
P.3.1) İşletme alanına ilişkin temel kavramları öğrenir, kavrar, uygular ve analiz eder
P.3.2) Yönetim bilimleri kavram ve terminolojisine hakim olur, kavrar, uygular ve analiz eder
P.3.3) Üretim ve pazarlama alanındaki teknikleri öğrenir, kavrar, uygular ve analiz eder
P.3.4) Muhasebe ve finansal alanlarda çözümleme yapabilecek teknikleri öğrenir, kavrar, uygular ve analiz eder.
P.3.5) Ekonomik gelişmelerin takibini yapabilir
P.3.6) Sigortacılık sektöründeki faaliyetlerin muhasebeleştirilmesinde kullanılan hesapları ve bu hesapların kullanışını öğrenir.
P.3.7) Sigortacılık sektörüne özgü muhasebeleştirme uygulamalarını işleyişini öğrenir ve uygulayabilir.
P.3.8) Sigortacılık sektöründeki işletmelerde ay sonlarında ve yıl sonlarında yapılması gereken muhasebe kayıtlarını öğrenir ve uygulayabilir.
P.3.9) Sigortacılık sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin finansal tablolarını yorumlayabilir.
P4) Sigorta ve Sosyal Güvenlik alanındaki kurum ve işletmelerin stratejik, taktik ve operasyonel süreçlerini analiz edebilen; ulusal ve uluslararası düzeyde sektör verilerini yorumlayarak raporlayabilen ve bu alanda yönetsel sorumluluk üstlenebilecek düzeyde bilgi ve beceriye sahip olma,
P.4.1) Sigorta kapsamında kurulan işletmelerin stratejik amaçlarını, genel işleyişini ve operasyonel boyutlarını kavrama
P.4.2) Sigorta işletmelerinin çalışmalarını uluslararası düzeyde analiz edebilecek donanıma sahip olma
P.4.3) Her türlü raporlama ve planlama faaliyetlerinin özümsenmesi
P.4.4) Alanına ilişkin uzmanlık yapacak bilgi ve yetenek düzeyine sahip olma
P.4.5) Yöneticilik vasıflarının belirlenmesi ve bu vasıfların geliştirilmesi
P8) İşletmenin çeşitli alanlarında kullanılan yönetim bilgi sistemleri ve bilişim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve alanıyla ilgili kullanılan yazılım ve teknolojileri etkili bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olma
P.8.1) Alanına ilişkin gerekli yönetim bilişim sistemlerini öğrenme ve kullanabilme
P.8.2) Gerekli teknolojik birikime sahip olma
P.8.3) Sigortacılıkta kullanılan başlıca yazılımları öğrenme
P.8.4) Alana ilişkin yeter düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerinden faydalanabilme
P.8.5) Bilgisayar ve gerekli paket program kullanım becerisine sahip olabilme
P9) Sigorta ve bireysel emeklilik alanlarında temel süreçlere ilişkin teorik ve uygulama temelli bilgileri kavrama; sosyal sigorta fonlarının yönetimi, sigorta branşlarına özgü teknik işlemler ve hizmetlerin pazarlanması gibi alanlarda mesleki beceri ve yeterliliklere sahip olma
P.9.1) Sosyal sigorta alanında fonların toplanması, dağıtılması ve hesaplanması konusunda ön bilgi sahibi olma ve fonların yönetimine ilişkin etkin araçların kavranması
P.9.2) Bireysel emeklilik sisteminin kavranması
P.9.2) Sigorta hizmetlerinin sunumu ve bireylere katkılarının belirlenmesi konusunun kavranması
P.9.4) Alana ilişkin pazarlama faaliyetlerini anlama, kavrama ve uygulama yetisine sahip olma
P.9.5) Sigorta branşları bazında fiyatlandırma,poliçelendirme, genel şartları,tahsilat ve vadelendirme ile satış öğrenme
P.9.6) Branş bazında acente kazanç ve sorumlulukları ile branş bazında hasar tespit ve takibini öğrenme
P10) Farklı disiplinler arası ilişki kurarak, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme ve güncel yaklaşımları yorumlayarak yenilikçi çözüm ve uygulamalar tasarlama becerisine sahip olma
P.10.1) Farklı disiplilnler arasındaki farkı bulabilme
P.10.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme
P.10.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme
P.10.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme
P.10.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme
P.10.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
P1) Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik alanlarının başlıca teorilerine ve terminolojisine hakim olmak, ve alanın hukuki ve yasal boyutlarının uygulayacak düzeyde öğrenmek,
P.1.1) Sosyal sigortanın başlıca terminolojisine hakim olma
P.1.2) Özel ve kamu sigortalarının terminolojisine hakim olma
P.1.3) Sosyal sigortalara ilişkin güncel gelişmeleri takip etme
P.1.4) Sosyal güvenlik teorisini kavrama ve özümseme
P.1.5) Alana ilişkin yasal düzenlemelerin kavranması
P.1.6) Hukuki ve yasala düzenlemelerin kavranması ve uygulama açısından değerlendirilmesi
P2) Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik alanlarında ortaya çıkabilecek problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; çözüme dönük kararlar için uygun kalitatif ve kantitatif teknikleri kullanma, değerlendirme ve uygulama,
P.2.1) Sigorta şirketlerinin genel yapıları hakkında fikir edinmek
P.2.2) Öncü sigorta işletmelerinin işleyiş yapıları özgün bilgi sahibi olmak
P.2.3) Pazar payları ve faaliyet dağılımlarına göre sigorta işletmelerinin genel durumuna hakim olmak
P.2.4) Özellikle yakın geçmiş de dahil olmak üzere aracı sigorta işletmelerinin gelişimi hakkında fikir sahibi olmak
P3) İşletmeciliğin temel kavramlarını öğrenme ve anlama; işletmenin temel fonksiyonları olan yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finans vb. disiplinleri ile ilişkili kuramsal ve uygulamaya dayalı gelişmelere hakim olma ve edindiği bilgiyi mesleki bağlamda kullanabilme.
P.3.1) İşletme alanına ilişkin temel kavramları öğrenir, kavrar, uygular ve analiz eder
P.3.2) Yönetim bilimleri kavram ve terminolojisine hakim olur, kavrar, uygular ve analiz eder
P.3.3) Üretim ve pazarlama alanındaki teknikleri öğrenir, kavrar, uygular ve analiz eder
P.3.4) Muhasebe ve finansal alanlarda çözümleme yapabilecek teknikleri öğrenir, kavrar, uygular ve analiz eder.
P.3.5) Ekonomik gelişmelerin takibini yapabilir
P.3.6) Sigortacılık sektöründeki faaliyetlerin muhasebeleştirilmesinde kullanılan hesapları ve bu hesapların kullanışını öğrenir.
P.3.7) Sigortacılık sektörüne özgü muhasebeleştirme uygulamalarını işleyişini öğrenir ve uygulayabilir.
P.3.8) Sigortacılık sektöründeki işletmelerde ay sonlarında ve yıl sonlarında yapılması gereken muhasebe kayıtlarını öğrenir ve uygulayabilir.
P.3.9) Sigortacılık sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin finansal tablolarını yorumlayabilir.
P4) Sigorta ve Sosyal Güvenlik alanındaki kurum ve işletmelerin stratejik, taktik ve operasyonel süreçlerini analiz edebilen; ulusal ve uluslararası düzeyde sektör verilerini yorumlayarak raporlayabilen ve bu alanda yönetsel sorumluluk üstlenebilecek düzeyde bilgi ve beceriye sahip olma,
P.4.1) Sigorta kapsamında kurulan işletmelerin stratejik amaçlarını, genel işleyişini ve operasyonel boyutlarını kavrama
P.4.2) Sigorta işletmelerinin çalışmalarını uluslararası düzeyde analiz edebilecek donanıma sahip olma
P.4.3) Her türlü raporlama ve planlama faaliyetlerinin özümsenmesi
P.4.4) Alanına ilişkin uzmanlık yapacak bilgi ve yetenek düzeyine sahip olma
P.4.5) Yöneticilik vasıflarının belirlenmesi ve bu vasıfların geliştirilmesi
P5) Farklı disiplinler ile alan bilgisini bir araya getirerek mesleki, toplumsal ve bilimsel ve araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme,
P.5.1) Kültür ve etik konularının detaylı öğrenimi ve disiplinler arası etkileşimin kavranması
P.5.2) Kültürel farklılıkların sosyal sigortalardaki etkilerini gözlemlemek
P.5.3) En az bir yabancı dili öğrenme ve iyi derecede kullanma
P.5.4) Alana ilişkin verileri diğer dillerde okuyup anlayabilme
P.5.5) Alana ilişkin verileri diğer diller vasıtası ile iletişimde kullanabilme
P6) Mesleki ve sosyal ortamlarda etkili iletişim kurarak; sözlü ve yazılı anlatım becerilerini amaca uygun ve doğru biçimde kullanma,
P.6.1) Sosyal sigortacılığa ilişkin sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olabilmek
P.6.2) Mesleki bilgilerin toplanması, güncel bilgilerin takibi, yerli ve yabancı finansal gelişmeleri takip edebilmek
P.6.3) Sigortacılık ve sosyal güvenlikteki iletişim kanalarına hâkim olmak
P7) Mesleki ve etik ilkelere bağlılıkla hareket ederek, bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme.
P.7.1) Sosyal girişim, özgüven, işbirliği ve etik konularının uygulamaya yönelik örnekleri kavrar
P.7.2) Etkin iş yapabilme yeteneğinin kazandırılması
P.7.3) Alana ilişkin etik konuların belirlenmesi
P.7.4) Takım çalışması bilincinin yerleştirilmesi
P.7.4) Alana ilişkin yöneticilik uygulamalarının incelenmesi
P.7.6) Sigorta kurumlarının başarı ile yönetilmesi için gerekli değerlendirmelerin yapılması
P.7.7) Girişimcilik vizyonunun geliştirilmesi
P8) İşletmenin çeşitli alanlarında kullanılan yönetim bilgi sistemleri ve bilişim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve alanıyla ilgili kullanılan yazılım ve teknolojileri etkili bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olma
P.8.1) Alanına ilişkin gerekli yönetim bilişim sistemlerini öğrenme ve kullanabilme
P.8.2) Gerekli teknolojik birikime sahip olma
P.8.3) Sigortacılıkta kullanılan başlıca yazılımları öğrenme
P.8.4) Alana ilişkin yeter düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerinden faydalanabilme
P.8.5) Bilgisayar ve gerekli paket program kullanım becerisine sahip olabilme
P9) Sigorta ve bireysel emeklilik alanlarında temel süreçlere ilişkin teorik ve uygulama temelli bilgileri kavrama; sosyal sigorta fonlarının yönetimi, sigorta branşlarına özgü teknik işlemler ve hizmetlerin pazarlanması gibi alanlarda mesleki beceri ve yeterliliklere sahip olma
P.9.1) Sosyal sigorta alanında fonların toplanması, dağıtılması ve hesaplanması konusunda ön bilgi sahibi olma ve fonların yönetimine ilişkin etkin araçların kavranması
P.9.2) Bireysel emeklilik sisteminin kavranması
P.9.2) Sigorta hizmetlerinin sunumu ve bireylere katkılarının belirlenmesi konusunun kavranması
P.9.4) Alana ilişkin pazarlama faaliyetlerini anlama, kavrama ve uygulama yetisine sahip olma
P.9.5) Sigorta branşları bazında fiyatlandırma,poliçelendirme, genel şartları,tahsilat ve vadelendirme ile satış öğrenme
P.9.6) Branş bazında acente kazanç ve sorumlulukları ile branş bazında hasar tespit ve takibini öğrenme
P10) Farklı disiplinler arası ilişki kurarak, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme ve güncel yaklaşımları yorumlayarak yenilikçi çözüm ve uygulamalar tasarlama becerisine sahip olma
P.10.1) Farklı disiplilnler arasındaki farkı bulabilme
P.10.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme
P.10.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme
P.10.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme
P.10.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme
P.10.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme
Yetkinlikler ("Bağımsız Çalışabilme", "Sorumluluk Alabilme", "Öğrenme", "İletişim ve Sosyal" ve "Alana Özgü" yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
P1) Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik alanlarının başlıca teorilerine ve terminolojisine hakim olmak, ve alanın hukuki ve yasal boyutlarının uygulayacak düzeyde öğrenmek,
P.1.1) Sosyal sigortanın başlıca terminolojisine hakim olma
P.1.2) Özel ve kamu sigortalarının terminolojisine hakim olma
P.1.3) Sosyal sigortalara ilişkin güncel gelişmeleri takip etme
P.1.4) Sosyal güvenlik teorisini kavrama ve özümseme
P.1.5) Alana ilişkin yasal düzenlemelerin kavranması
P.1.6) Hukuki ve yasala düzenlemelerin kavranması ve uygulama açısından değerlendirilmesi
P2) Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik alanlarında ortaya çıkabilecek problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; çözüme dönük kararlar için uygun kalitatif ve kantitatif teknikleri kullanma, değerlendirme ve uygulama,
P.2.1) Sigorta şirketlerinin genel yapıları hakkında fikir edinmek
P.2.2) Öncü sigorta işletmelerinin işleyiş yapıları özgün bilgi sahibi olmak
P.2.3) Pazar payları ve faaliyet dağılımlarına göre sigorta işletmelerinin genel durumuna hakim olmak
P.2.4) Özellikle yakın geçmiş de dahil olmak üzere aracı sigorta işletmelerinin gelişimi hakkında fikir sahibi olmak
P3) İşletmeciliğin temel kavramlarını öğrenme ve anlama; işletmenin temel fonksiyonları olan yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finans vb. disiplinleri ile ilişkili kuramsal ve uygulamaya dayalı gelişmelere hakim olma ve edindiği bilgiyi mesleki bağlamda kullanabilme.
P.3.1) İşletme alanına ilişkin temel kavramları öğrenir, kavrar, uygular ve analiz eder
P.3.2) Yönetim bilimleri kavram ve terminolojisine hakim olur, kavrar, uygular ve analiz eder
P.3.3) Üretim ve pazarlama alanındaki teknikleri öğrenir, kavrar, uygular ve analiz eder
P.3.4) Muhasebe ve finansal alanlarda çözümleme yapabilecek teknikleri öğrenir, kavrar, uygular ve analiz eder.
P.3.5) Ekonomik gelişmelerin takibini yapabilir
P.3.6) Sigortacılık sektöründeki faaliyetlerin muhasebeleştirilmesinde kullanılan hesapları ve bu hesapların kullanışını öğrenir.
P.3.7) Sigortacılık sektörüne özgü muhasebeleştirme uygulamalarını işleyişini öğrenir ve uygulayabilir.
P.3.8) Sigortacılık sektöründeki işletmelerde ay sonlarında ve yıl sonlarında yapılması gereken muhasebe kayıtlarını öğrenir ve uygulayabilir.
P.3.9) Sigortacılık sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin finansal tablolarını yorumlayabilir.
P4) Sigorta ve Sosyal Güvenlik alanındaki kurum ve işletmelerin stratejik, taktik ve operasyonel süreçlerini analiz edebilen; ulusal ve uluslararası düzeyde sektör verilerini yorumlayarak raporlayabilen ve bu alanda yönetsel sorumluluk üstlenebilecek düzeyde bilgi ve beceriye sahip olma,
P.4.1) Sigorta kapsamında kurulan işletmelerin stratejik amaçlarını, genel işleyişini ve operasyonel boyutlarını kavrama
P.4.2) Sigorta işletmelerinin çalışmalarını uluslararası düzeyde analiz edebilecek donanıma sahip olma
P.4.3) Her türlü raporlama ve planlama faaliyetlerinin özümsenmesi
P.4.4) Alanına ilişkin uzmanlık yapacak bilgi ve yetenek düzeyine sahip olma
P.4.5) Yöneticilik vasıflarının belirlenmesi ve bu vasıfların geliştirilmesi
P5) Farklı disiplinler ile alan bilgisini bir araya getirerek mesleki, toplumsal ve bilimsel ve araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme,
P.5.1) Kültür ve etik konularının detaylı öğrenimi ve disiplinler arası etkileşimin kavranması
P.5.2) Kültürel farklılıkların sosyal sigortalardaki etkilerini gözlemlemek
P.5.3) En az bir yabancı dili öğrenme ve iyi derecede kullanma
P.5.4) Alana ilişkin verileri diğer dillerde okuyup anlayabilme
P.5.5) Alana ilişkin verileri diğer diller vasıtası ile iletişimde kullanabilme
P6) Mesleki ve sosyal ortamlarda etkili iletişim kurarak; sözlü ve yazılı anlatım becerilerini amaca uygun ve doğru biçimde kullanma,
P.6.1) Sosyal sigortacılığa ilişkin sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerisine sahip olabilmek
P.6.2) Mesleki bilgilerin toplanması, güncel bilgilerin takibi, yerli ve yabancı finansal gelişmeleri takip edebilmek
P.6.3) Sigortacılık ve sosyal güvenlikteki iletişim kanalarına hâkim olmak
P7) Mesleki ve etik ilkelere bağlılıkla hareket ederek, bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme.
P.7.1) Sosyal girişim, özgüven, işbirliği ve etik konularının uygulamaya yönelik örnekleri kavrar
P.7.2) Etkin iş yapabilme yeteneğinin kazandırılması
P.7.3) Alana ilişkin etik konuların belirlenmesi
P.7.4) Takım çalışması bilincinin yerleştirilmesi
P.7.4) Alana ilişkin yöneticilik uygulamalarının incelenmesi
P.7.6) Sigorta kurumlarının başarı ile yönetilmesi için gerekli değerlendirmelerin yapılması
P.7.7) Girişimcilik vizyonunun geliştirilmesi
P9) Sigorta ve bireysel emeklilik alanlarında temel süreçlere ilişkin teorik ve uygulama temelli bilgileri kavrama; sosyal sigorta fonlarının yönetimi, sigorta branşlarına özgü teknik işlemler ve hizmetlerin pazarlanması gibi alanlarda mesleki beceri ve yeterliliklere sahip olma
P.9.1) Sosyal sigorta alanında fonların toplanması, dağıtılması ve hesaplanması konusunda ön bilgi sahibi olma ve fonların yönetimine ilişkin etkin araçların kavranması
P.9.2) Bireysel emeklilik sisteminin kavranması
P.9.2) Sigorta hizmetlerinin sunumu ve bireylere katkılarının belirlenmesi konusunun kavranması
P.9.4) Alana ilişkin pazarlama faaliyetlerini anlama, kavrama ve uygulama yetisine sahip olma
P.9.5) Sigorta branşları bazında fiyatlandırma,poliçelendirme, genel şartları,tahsilat ve vadelendirme ile satış öğrenme
P.9.6) Branş bazında acente kazanç ve sorumlulukları ile branş bazında hasar tespit ve takibini öğrenme
P10) Farklı disiplinler arası ilişki kurarak, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme ve güncel yaklaşımları yorumlayarak yenilikçi çözüm ve uygulamalar tasarlama becerisine sahip olma
P.10.1) Farklı disiplilnler arasındaki farkı bulabilme
P.10.2) Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme
P.10.3) Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerler arasında karşılaştırma yapabilme
P.10.4) Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme
P.10.5) Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme
P.10.6) Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme