Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99700015 | İstatistik II | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Özlem AKARÇAY PERVİN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Öğr.Gör. Özlem AKARÇAY PERVİN | T-209 | [email protected] | 7707 |
Dersin İçeriği
Temel istatistik kavramları, Değişkenler, Frekans dağılımı, merkezi eğilim ölçüleri, değişim ölçüleri.
Dersin Amacı
Temel istatistik metodu ile birlikte istatistiğin araştırmalarda kullanımı ve istatistiki analizlerin değerlendirilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik alanlarının başlıca teorilerine ve terminolojisine hakim olmak, ve alanın hukuki ve yasal boyutlarının uygulayacak düzeyde öğrenmek, | 1 |
| P2 | Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik alanlarında ortaya çıkabilecek problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; çözüme dönük kararlar için uygun kalitatif ve kantitatif teknikleri kullanma, değerlendirme ve uygulama, | 3 |
| P3 | İşletmeciliğin temel kavramlarını öğrenme ve anlama; işletmenin temel fonksiyonları olan yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finans vb. disiplinleri ile ilişkili kuramsal ve uygulamaya dayalı gelişmelere hakim olma ve edindiği bilgiyi mesleki bağlamda kullanabilme. | 5 |
| P4 | Sigorta ve Sosyal Güvenlik alanındaki kurum ve işletmelerin stratejik, taktik ve operasyonel süreçlerini analiz edebilen; ulusal ve uluslararası düzeyde sektör verilerini yorumlayarak raporlayabilen ve bu alanda yönetsel sorumluluk üstlenebilecek düzeyde bilgi ve beceriye sahip olma, | 3 |
| P5 | Farklı disiplinler ile alan bilgisini bir araya getirerek mesleki, toplumsal ve bilimsel ve araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme, | 1 |
| P6 | Mesleki ve sosyal ortamlarda etkili iletişim kurarak; sözlü ve yazılı anlatım becerilerini amaca uygun ve doğru biçimde kullanma, | 1 |
| P7 | Mesleki ve etik ilkelere bağlılıkla hareket ederek, bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 1 |
| P8 | İşletmenin çeşitli alanlarında kullanılan yönetim bilgi sistemleri ve bilişim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve alanıyla ilgili kullanılan yazılım ve teknolojileri etkili bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olma | 1 |
| P9 | Sigorta ve bireysel emeklilik alanlarında temel süreçlere ilişkin teorik ve uygulama temelli bilgileri kavrama; sosyal sigorta fonlarının yönetimi, sigorta branşlarına özgü teknik işlemler ve hizmetlerin pazarlanması gibi alanlarda mesleki beceri ve yeterliliklere sahip olma | 1 |
| P10 | Farklı disiplinler arası ilişki kurarak, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme ve güncel yaklaşımları yorumlayarak yenilikçi çözüm ve uygulamalar tasarlama becerisine sahip olma | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İşletme alanına ilişkin temel kavramları öğrenir, kavrar, uygular ve analiz eder | P.3.1 | 1 |
| Ö2 | Sigortacılık sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin finansal tablolarını yorumlayabilir. | P.3.9 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Nokta tahminleyiciler ve özellikleri, güven düzeyi ve aralığı kavramları |
| 2 | Ana kütle varyasının bilindiği ve bilinmediği durumlar için normal dağılım ortalamasının güven aralığı tahmini |
| 3 | Örneklemlerin bağımlı olduğu iki ana kütle ortalama farkının güven aralığı tahmini |
| 4 | Ana kütle varyasının bilindiği ve bilinmediği durumlar için örneklemlerin bağımsız olduğu iki ana kütle ortalama farkının güven aralığı tahmini |
| 5 | Hipotez test kavramları, Ana kütle varyasının bilindiği durum için normal dağılım ortalamasının hipotez testi, P değer kavramı |
| 6 | Ana kütle varyansının bilinmediği durumlar için normal dağılım ortalamasının hipotez testi |
| 7 | Örneklemlerin bağımlı olduğu iki ana kütle ortalama farkının hipotez testi |
| 8 | Ana kütle varyansının bilindiği ve bilinmediği durumlar için örneklemlerin bağımsız olduğu iki ana kütle ortalama farkının hipotez testi.İki normal dağılımlı ana kütle için varyans eşitliği testi |
| 9 | Doğrusal modeller, En küçük kareler yöntemi, Doğrusal regresyon modeli, En küçük kareler katsayı tahminleyicileri |
| 10 | Doğrusal regresyon denkleminin açıklayıcı kuvvetleri, Varyans analizi, Kararlılık katsayısı |
| 11 | Ana kütle regresyon eğimi için hipotez testi ve güven aralığı, Ana kütle eğimi için F dağılımı yardımıyla hipotez testi, Tahmin ve güven aralıkları, Korelasyon analizi ve korelasyon hipotez testi |
| 12 | Çoklu regresyon modeli, en küçük kareler Yöntemi ve örneklemin çoklu regresyon modeli. Çoklu regresyon denkleminin açıklayıcı kuvvetleri, Kararlılık katsayısı ve çoklu korelasyon katsayısı |
| 13 | Regresyon katsayıları için güven aralıkları ve hipotez testleri. Çoklu regresyon denkleminin tüm katsayıları için F dağılımı vasıtasıyla hipotez testi |
| 14 | Eşleştirilmiş ikililer için parametrik olmayan testler: İşaret testi, işaret testi için normal dağılım, Wilcoxon işaret kademe testi ve Wilcoxon işaret kademe testi için normal dağılım |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Essentials of Contemporary Business statistics by T.A. Williams, D.J. Sweeney, D.R. Anderson |
| Statistics and Business Economics by P. Newbold W. L. Carlson, B. Thorne |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 |
|---|---|---|
| Ö1 | İşletme alanına ilişkin temel kavramları öğrenir, kavrar, uygular ve analiz eder | 4 |
| Ö2 | Sigortacılık sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin finansal tablolarını yorumlayabilir. | 3 |
