Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99700005 | Muhasebe I | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 5 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Aynur AKPINAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Aynur AKPINAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bu ders uluslararası standartlara uygunluğu sağlayarak Türk muhasebe sistemindeki tekdüzen hesap planının kullanılması ve temel mali tabloların (Bilanço ve Gelir Tablosu) hazırlanmasını kapsamaktadır
Dersin Amacı
Dersin amacı finansal muhasebe sistemlerinin temel kavramları, standartları ve uygulamalarını uluslararası standartlara uygun olarak başlangıç düzeyinde öğretmek ve ilk aşamada temel mali tablolar ile Türk muhasebecilik sisteminde bu tabloların hazırlanmasında kullanılan muhasebe hesap ve kayıt sisteminin verilmesi
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik alanlarının başlıca teorilerine ve terminolojisine hakim olmak, ve alanın hukuki ve yasal boyutlarının uygulayacak düzeyde öğrenmek, | 1 |
| P2 | Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik alanlarında ortaya çıkabilecek problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; çözüme dönük kararlar için uygun kalitatif ve kantitatif teknikleri kullanma, değerlendirme ve uygulama, | 1 |
| P3 | İşletmeciliğin temel kavramlarını öğrenme ve anlama; işletmenin temel fonksiyonları olan yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finans vb. disiplinleri ile ilişkili kuramsal ve uygulamaya dayalı gelişmelere hakim olma ve edindiği bilgiyi mesleki bağlamda kullanabilme. | 5 |
| P4 | Sigorta ve Sosyal Güvenlik alanındaki kurum ve işletmelerin stratejik, taktik ve operasyonel süreçlerini analiz edebilen; ulusal ve uluslararası düzeyde sektör verilerini yorumlayarak raporlayabilen ve bu alanda yönetsel sorumluluk üstlenebilecek düzeyde bilgi ve beceriye sahip olma, | 5 |
| P5 | Farklı disiplinler ile alan bilgisini bir araya getirerek mesleki, toplumsal ve bilimsel ve araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme, | 5 |
| P6 | Mesleki ve sosyal ortamlarda etkili iletişim kurarak; sözlü ve yazılı anlatım becerilerini amaca uygun ve doğru biçimde kullanma, | 1 |
| P7 | Mesleki ve etik ilkelere bağlılıkla hareket ederek, bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 1 |
| P8 | İşletmenin çeşitli alanlarında kullanılan yönetim bilgi sistemleri ve bilişim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve alanıyla ilgili kullanılan yazılım ve teknolojileri etkili bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olma | 5 |
| P9 | Sigorta ve bireysel emeklilik alanlarında temel süreçlere ilişkin teorik ve uygulama temelli bilgileri kavrama; sosyal sigorta fonlarının yönetimi, sigorta branşlarına özgü teknik işlemler ve hizmetlerin pazarlanması gibi alanlarda mesleki beceri ve yeterliliklere sahip olma | 3 |
| P10 | Farklı disiplinler arası ilişki kurarak, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme ve güncel yaklaşımları yorumlayarak yenilikçi çözüm ve uygulamalar tasarlama becerisine sahip olma | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Muhasebe ve finansal alanlarda çözümleme yapabilecek teknikleri öğrenir, kavrar, uygular ve analiz eder. | P.3.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin içeriğinin ve işleniş şeklinin anlatılması, Muhasebenin tanımı, muhasebeleştirilme ilkeleri, önemi, kapsamı, türleri. |
| 2 | Mali Tablolar; mali işlemlerin bilançoya ve gelir tablosuna etkileri. |
| 3 | Hesap kavramı, hesapların işleyiş kuralları, hesapların bölümlenmes |
| 4 | Muhasebe sistemi, kayıt yöntemleri, işe başlama bilançosunun hazırlanması, günlük deftere kayıt, muhasebe fişleri, büyük deftere kayıt, büyük defter tali hesap ilişkisi, aylık mizanların düzenlenmesi, kayıt hatalarının düzeltilmesi. Muhasebe sürecine ait sayısal örnek |
| 5 | Dönen Varlıklar; Hazır değerler grubu kasa hesabına giriş ve çıkış işlemleri varlık hesaplarının işleme göre kaydedilmesinin açıklanması |
| 6 | Banka hesabı, Alınan Çekler hesabı, Verilen çekler hesabı, Diğer Hazır Değerler hesabı |
| 7 | Menkul kıymetler grubu hisse senedi |
| 8 | Mali duran varlık hesapları |
| 9 | Mali duran varlık hesapları |
| 10 | Özel kesim ve devlet tahvil bonosu |
| 11 | Ticari alacaklar grubu; alıcılar ve alacak senetleri, verilen depozito ve teminatlar, diğer alacaklar |
| 12 | Ticari alacağın şüpheli hale gelmesi, Şüpheli Alacaklar ve karşılık ayırma |
| 13 | Diğer alacaklar hesabı |
| 14 | Şüpheli diğer alacaklar ve karşılık ayırma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Genel Muhasebe: İlkeler ve Uygulamalar,Prof. Dr. Yüksel Koç Yalkın. Nobel Yayın. 2019 |
| Genel Muhasebe Problemleri. Prof. Dr. Ercan Bayazıtlı. Siyasal Kitabevi. 2019 | |
| Genel Muhasebe. Prof. Dr. Orhan Sevilengül. Gazi Kitabevi. 2020 | |
| Genel Muhasebe. Prof. Dr. Yurdakul Çaldağ, Prof. Dr. Yıldız Ayanoğlu. Gazi Kitabevi. 2020 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 |
|---|---|---|
| Ö1 | Muhasebe ve finansal alanlarda çözümleme yapabilecek teknikleri öğrenir, kavrar, uygular ve analiz eder. | 5 |
