Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 01081003 | Emeklilik ve Gelecek Planlaması | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Dersin ön koşulu yoktur. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Yavuz Selim KAYMAZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Yavuz Selim KAYMAZ | CZ-08 | [email protected] | 7587 | Çarşamba |
Dersin İçeriği
Sosyal sigortalar emeklilik sistemleri, bireysel emeklilik ve gelecek planlaması
Dersin Amacı
Kişilerin geleceğe yönelik yaşamlarını güvence almalarına katkı sağlayacak tüm fonksiyonel yol ve yöntemlerin değerlendirilmesi kapsamında öğrencilerin bu alanlarda uzmanlaştırılması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik alanlarının başlıca teorilerine ve terminolojisine hakim olmak, ve alanın hukuki ve yasal boyutlarının uygulayacak düzeyde öğrenmek, | 5 |
| P2 | Sigortacılık ve Sosyal Güvenlik alanlarında ortaya çıkabilecek problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi; çözüme dönük kararlar için uygun kalitatif ve kantitatif teknikleri kullanma, değerlendirme ve uygulama, | 5 |
| P3 | İşletmeciliğin temel kavramlarını öğrenme ve anlama; işletmenin temel fonksiyonları olan yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finans vb. disiplinleri ile ilişkili kuramsal ve uygulamaya dayalı gelişmelere hakim olma ve edindiği bilgiyi mesleki bağlamda kullanabilme. | 1 |
| P4 | Sigorta ve Sosyal Güvenlik alanındaki kurum ve işletmelerin stratejik, taktik ve operasyonel süreçlerini analiz edebilen; ulusal ve uluslararası düzeyde sektör verilerini yorumlayarak raporlayabilen ve bu alanda yönetsel sorumluluk üstlenebilecek düzeyde bilgi ve beceriye sahip olma, | 5 |
| P5 | Farklı disiplinler ile alan bilgisini bir araya getirerek mesleki, toplumsal ve bilimsel ve araştırmalar yaparak eriştiği bulguları yazılı ve sözlü aktarabilme, | 1 |
| P6 | Mesleki ve sosyal ortamlarda etkili iletişim kurarak; sözlü ve yazılı anlatım becerilerini amaca uygun ve doğru biçimde kullanma, | 1 |
| P7 | Mesleki ve etik ilkelere bağlılıkla hareket ederek, bireysel çalışmalar planlayıp yönetebilme ve grup çalışmalarında da sorumluluk alabilme. | 1 |
| P8 | İşletmenin çeşitli alanlarında kullanılan yönetim bilgi sistemleri ve bilişim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve alanıyla ilgili kullanılan yazılım ve teknolojileri etkili bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olma | 1 |
| P9 | Sigorta ve bireysel emeklilik alanlarında temel süreçlere ilişkin teorik ve uygulama temelli bilgileri kavrama; sosyal sigorta fonlarının yönetimi, sigorta branşlarına özgü teknik işlemler ve hizmetlerin pazarlanması gibi alanlarda mesleki beceri ve yeterliliklere sahip olma | 5 |
| P10 | Farklı disiplinler arası ilişki kurarak, yaşam boyu öğrenme bilinci geliştirme ve güncel yaklaşımları yorumlayarak yenilikçi çözüm ve uygulamalar tasarlama becerisine sahip olma | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Özel ve kamu sigortalarının terminolojisine hakim olma | P.1.2 | |
| Ö2 | Hukuki ve yasala düzenlemelerin kavranması ve uygulama açısından değerlendirilmesi | P.1.6 | |
| Ö3 | Alanına ilişkin uzmanlık yapacak bilgi ve yetenek düzeyine sahip olma | P.4.4 | 1 |
| Ö4 | Alana ilişkin verileri diğer diller vasıtası ile iletişimde kullanabilme | P.5.5 | 1 |
| Ö5 | Sigortacılık ve sosyal güvenlikteki iletişim kanalarına hâkim olmak | P.6.3 | 1 |
| Ö6 | Bireysel emeklilik sisteminin kavranması | P.9.2 | 1 |
| Ö7 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme | P.10.5 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sosyal riskler ve yaşlılık |
| 2 | Emekliliğe ilişkin fizyolojik ve psikolojik problemler |
| 3 | Emekliliğin taraflar açısından değerlendirilmesi |
| 4 | Boş zaman etkinlikleri ve emeklilik |
| 5 | Bireysel tasarruf planları ve gelecek planlaması |
| 6 | Tasarruf araçlarının analizi, hisse senedi, fon ,befas ve tefas |
| 7 | Yaşlılara yönelik sosyal refah hizmetleri |
| 8 | Gümüş çalışanlar kavramı |
| 9 | Dünyada ve Türkiye' de bireysel emeklilik sistemi |
| 10 | Türkiye'de emeklilik ile ilgili düzenlemeler ve sosyal güvenlik destek primi uygulaması |
| 11 | Yaşlı yoksulluğu, dünyada ve Türkiye'de durum |
| 12 | Uzun süreli bakım-bakım sigortası |
| 13 | Primsiz sistemden sağlanan haklar;yaşlılık aylığı ve YADES (Yaşlı Destek Programı) |
| 14 | Genel değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1 A,Atılgan, Neo-Liberal Dönemde Sosyal Güvenlik, Beta Yayınevi, İst,2006 2 A,Erdal Sargutan, Sosyal Politika Bilimi, Hacettepe Üniversitesi yayınları,2006 3 A.Tokol,Y.Alper ve arkadaşları, sosyal Politika, Dora Basım Yayın,Bursa,2014 4 K.Arıcı, Sosyal Güvenlik Dersleri, Ankara, 1999, 5 G.Yazgan, İktisatçılar İçin Sosyal Güvenlik Ders Notları, Türk Dünyası Araştırma Vakfı,İstanbul, 1992 6 Y.Alper, Sosyal Sigortalar Hukuku,Dora basım Yayın Dağıtım,2014, Bursa 7 D.Tuna, N.Yalçıntaş,Sosyal Siyaset, Filiz Kitapevi, İstanbul 2011 8 Avrupa Birliğinde Sosyal Güvenlik,Sosyal Güvenlik Kurumu, Ankara,2012 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 2 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Uygulama | 1 | 15 | 15 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 15 | 15 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 116 | ||
| Toplam Yük / 30 | 3,87 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P5 | P6 | P9 | P10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Özel ve kamu sigortalarının terminolojisine hakim olma | - | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Hukuki ve yasala düzenlemelerin kavranması ve uygulama açısından değerlendirilmesi | - | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Alanına ilişkin uzmanlık yapacak bilgi ve yetenek düzeyine sahip olma | - | 4 | - | - | - | - |
| Ö4 | Alana ilişkin verileri diğer diller vasıtası ile iletişimde kullanabilme | - | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Sigortacılık ve sosyal güvenlikteki iletişim kanalarına hâkim olmak | - | - | - | - | - | - |
| Ö6 | Bireysel emeklilik sisteminin kavranması | - | - | - | - | 4 | - |
| Ö7 | Yaşam boyu öğrenme ile ilgili konuları açıklayabilme | - | - | - | - | - | - |
