İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
99900013 Yabancı Dil (İngilizce) II 1 Bahar 2 2+0+0 2 2
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hakan ALKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
İngilizce dilbilgisinin temel özellikleri, kelime bilgisi ve yazma becerisi, konuşma pratikleri, kendilerini ifade etme yeterliliği, okuduğunu ve dinlediğini anlama yetisi.
Dersin Amacı
Öğrencilere kendi meslekleriyle ilgili temel akademik çalışmaları yaparken gerekli olan seviyede İngilizce öğretmektir. Öğrenciler bunun için akademik
makaleler incelerler ve okuma, yazma, dinleme ve konuşma etkinlikleri yaparlar. CEFR (Common European Framework of Reference for Languages ) doğrultusunda öğrencileri A2 seviyesine getirmek.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P5 Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı/görsel kayıtları kullanarak yerli ve yabancı literatürü eleştirel düşünme becerisi ile takip eder. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yerli ve yabancı literatürü takip eder ve bu kaynakları uygulamada kullanabilir. P.5.2 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Günlük rutinler hakkında konuşma. Geniş zaman ve sıklık zarfları. Cümlelerde empatik vurgu. (Ünite 6 - Ders 1)
2 Vücudun bölümleri. Yaralanmalar/sakatlanmalar hakkında konuşma. Spor yaralanmaları. (Ünite 6 - Ders 2)
3 Hastalıklar ve tedaviler. "Should" ile tavsiyeler verme. (Ünite 6 - Ders 3)
4 Turistik mekanlar ve aktiviteler. Telefon görüşmelerinde kullanılan yaygın cümle kalıpları. (Ünite 7 - Ders 1)
5 Toplu ulaşım sözcükleri. "There is" ve "There are" ile cümle kurmak. (Ünite 7 - Ders 2)
6 Şehirde dolaşma. Adres sorma ve adres tarif etme. Hareket edatları. (Ünite 7 - Ders 3)
7 Hava durumu. Seyahat tecrübeleri. Geçmiş zamanda durum cümleleri kurmak. (Ünite 8 - Ders 1)
8 Vize Haftası
9 Tatilde yapılabilecek aktiviteler. Geçmiş zamanda eylem cümlesi kurmak. Geçmiş tatil hakkında konuşmak. (Ünite 8 - Ders 2)
10 Otel aktiviteleri. Geçmiş zaman düzensiz fiiller. Bir otel tecrübesini betimleme. (Ünite 8 - Ders 3)
11 Sıkça tüketilen gıdalar. "How many" ve "how much" ile sorular sorma ve bu soruları cevaplama. Favori yemeklerimiz. (Ünite 9 - Ders 1)
12 Gıda ölçü birimleri. Yemek pişirme ile ilgili fiiller. Sayılabilen ve sayılamayan isimler. "a", "an", "the", "some", "any" kullanımları. (Ünite 9 - Ders 2)
13 Bir menüdeki yiyecekler. Yemek sipariş etme. "Would like" kullanımı. (Ünite 9 - Ders 3)
14 Genel Tekrar
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar StartUp 2 Students Book Pearson ELT
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 7 7
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 11 11
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam Yük / 30 2
Dersin AKTS Kredisi: 2
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5
Ö1 Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yerli ve yabancı literatürü takip eder ve bu kaynakları uygulamada kullanabilir. 4