Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99900001 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 2 | 2 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ömer AKDAĞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Ömer AKDAĞ | C-233 | [email protected] | 7472 | Çarşamba 14:00-15:00 |
Dersin İçeriği
Atatürkçülük düşüncesi, Türkiye Cumhuriyeti Hükümetinin esaslarını ve anayasanın temel ilkeleri genel anlamda dersin içeriğini oluşturur.
Dersin Amacı
Öğrencilere Türkiye Cumhuriyeti'nin hangi koşullarda ve nasıl kurulduğunu anlatmak, Atatürk'ün ilke ve inkılaplarını öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P10 | Karşılaştığı problemleri bilimsel yöntemler ışığında ele alarak topluma hizmet kapsamında kültüre özgü pratik çözümler üretebilme becerisine sahiptir. | 2 |
| P13 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Kültüre özgü pratik çözümleri üretir ve bu çözümleri topluma hizmet kapsamında uygular. | P.10.3 | 1 |
| Ö2 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.13.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Cumhuriyet Dönemi Siyasi Alanda Yapılan İnkılaplar, |
| 2 | Kurulan ve kapatılan siyasi partiler. |
| 3 | Hukuk sahasında Yapılan İnkılaplar, |
| 4 | Sosyal hayatın düzenlenmesi |
| 5 | Eğitim/Maarif sahasında yapılan inkılaplar |
| 6 | Dil, tarih ve kültür sahalarında yapılan düzenlemeler. |
| 7 | İnkılapların fikri temelleri |
| 8 | İnkılapların fikri temelleri |
| 9 | 1923-1938 Döneminde Türk Dış Politikası ve Sonrası |
| 10 | Milli Şef Dönemi |
| 11 | Çok partili döneme geçiş |
| 12 | Menderes Dönemi ve 27 Mayıs darbesi |
| 13 | 1960-1980 Arası Türk İç ve Dış Siyasetinde Yaşanan Gelişmeler |
| 14 | 12 Eylül'den Günümüze Türkiye |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ömer AKDAĞ, Türk İnkılap Tarihi, Literatürk Yayınarı, Konya 2016; M. Kemal Atatürk, Nutuk. |
| Ömer AKDAĞ, Türk İnkılap Tarihi, Literatürk Yayınları, Konya 2016; M. Kemal Atatürk, Nutuk, | |
| Türk Demokrasi Tarihi, Kemal Karpat, Afa Yayıncılık, 1996 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 60 | ||
| Toplam Yük / 30 | 2 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P10 | P13 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Kültüre özgü pratik çözümleri üretir ve bu çözümleri topluma hizmet kapsamında uygular. | 2 | - |
| Ö2 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | 2 |
