Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 99300002 | Sosyolojiye Giriş | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU | C-129 | [email protected] | 7954 |
Dersin İçeriği
Temel sosyolojik kavramlar, olgular ve süreçler olarak öncelikle sosyal etkileşim tipleri, düzeyleri ve süreci. Sosyal etkileşim ağları ve bu ağların örüntüsü olan toplumun temel bileşeni olarak kültür; aile, ekonomi, din, eğitim, siyaset, hukuk gibi temel kurumlar birbirleri ile bağıntıları, toplumsal tabakalaşma teorileri, Osmanlı ve Türkiye başta olmak üzere çeşitli toplumlarda ve tarihsel dönemlerde tabakalaşma sistemleri, toplumsal hareketlilik; sosyal değişme teorileri; 20. yüzyılı biçimlendiren modernleşme; çağımızda yaşanan küreselleşme.
Dersin Amacı
Öğrencilere sosyolojinin tanımı, temel kavramları, sosyolojinin ortaya çıkışı ve gelişmesi, sosyolojik tahayyül ve düşünme konularının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. | 4 |
| P5 | Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı/görsel kayıtları kullanarak yerli ve yabancı literatürü eleştirel düşünme becerisi ile takip eder. | 3 |
| P9 | Psikoloji ile ilgili güncel medyada yer alan bilgileri, kültürler arası yazınları eleştirel düşünme ve yaratıcı okuryazarlık becerisiyle analiz ve sentez eder. | 4 |
| P12 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini gözlemleyip çok yönlü açıklayabilecek temel bilgilere sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Psikoloji teorilerini ve kuramlarını gerçek hayat senaryolarında uygular ve psikolojik testler ile değerlendirme araçlarını kullanma becerisini gösterir. | P.1.3 | 1 |
| Ö2 | Farklı araştırma tekniklerini ve istatistiksel yöntemleri entegre ederek karmaşık sorunlara yaklaşabilir ve yeni araştırma tasarımları geliştirebilir. | P.4.5 | 1 |
| Ö3 | Etik ilkelerin ve bağlılık gerekliliklerinin derinlemesine analizini yapar ve bu ilkeleri sorumlulukla uygular. | P.6.4 | 1 |
| Ö4 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | P.13.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sosyolojik Perspektif |
| 2 | Sosyolojik Düşüncenin Gelişimi |
| 3 | Sosyoloji Teorileri |
| 4 | Sosyolojik Araştırma Yöntemleri |
| 5 | Kültür |
| 6 | Toplumsallaşma ve Toplumsal Etkileşim |
| 7 | Toplumsal Gruplar Ve Formel Örgütler |
| 8 | Toplumsal Sapma Ve Suç |
| 9 | Toplumsal Tabakalaşma |
| 10 | Siyaset |
| 11 | Din |
| 12 | Aile |
| 13 | Ekonomik Yaşam |
| 14 | Toplumsal Değişme ve Küreselleşme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Değişen Dünyada Sosyoloji, Veysel Bozkurt, 2005 Sosyoloji Nedir?, Joseph Fichter , 2006 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 8 | 1 | 8 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P4 | P6 | P13 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Psikoloji teorilerini ve kuramlarını gerçek hayat senaryolarında uygular ve psikolojik testler ile değerlendirme araçlarını kullanma becerisini gösterir. | - | - | - | - |
| Ö2 | Farklı araştırma tekniklerini ve istatistiksel yöntemleri entegre ederek karmaşık sorunlara yaklaşabilir ve yeni araştırma tasarımları geliştirebilir. | - | - | - | - |
| Ö3 | Etik ilkelerin ve bağlılık gerekliliklerinin derinlemesine analizini yapar ve bu ilkeleri sorumlulukla uygular. | - | - | - | - |
| Ö4 | Yaşam boyu öğrenme kavramını yorumlayabilme. | - | - | - | 4 |
