İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03181028 Psikolojide Güncel Tartışmalar 4 Bahar 8 3+0+0 3 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım-Tartışma-Sunu
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Petek BİLİM ARIKAN
Dersi Veren(ler) Dr. Petek BİLİM ARIKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Dersin içeriği her yıl yenilenmektedir.
Dersin Amacı
Psikolojide güncel tartışmalar dersi gelişim psikolojisinde mevcut kuramsal ve uygulama yaklaşımlarına ve sorunlara ilişkin farkındalık kazanmayı hedeflemektedir. Özellikle bireysel farklılıklar, bireysel güç ve zayıflıklar, grup özellikleri, toplum/kültürel farklılıklar, çevresel-toplumsal destek sistemlerinin gelişimsel süreçlerdeki etkileri vurgulanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. 1
P5 Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı/görsel kayıtları kullanarak yerli ve yabancı literatürü eleştirel düşünme becerisi ile takip eder. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar. P.3.1 1
Ö2 Bilimsel ve güncel bilgileri eleştirir, kaynakları değerlendirir ve bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini sorgular. P.3.4 1
Ö3 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.13.1 1
Ö4 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.13.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Grup tartışması, konu seçimi ve çerçevesinin belirlenmesi
2 Güncel konular ve kuramsal yaklaşımların incelenmesi
3 Güncel konular ve kuramsal yaklaşımların incelenmesi
4 Sınıf içi sunum için okuma listelerinin belirlenmesi
5 Sunum – Grup tartışması ve değerlendirme
6 Sunum – Grup tartışması ve değerlendirme
7 Arasınav Haftası
8 Sunum – Grup tartışması ve değerlendirme
9 Sunum – Grup tartışması ve değerlendirme
10 Sunum – Grup tartışması ve değerlendirme
11 Sunum – Grup tartışması ve değerlendirme
12 Sunum – Grup Tartışması ve değerlendirme
13 Konuların genel değerlendirmesi ve grup tartışması
14 Konuların genel değerlendirmesi ve grup tartışması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Psikolojide Güncel Araştırmalar - Gökben HIZLI SAYAR
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 9 126
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 3 3
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 174
Toplam Yük / 30 5,80
Dersin AKTS Kredisi: 6
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P13
Ö1 Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar. 2 -
Ö2 Bilimsel ve güncel bilgileri eleştirir, kaynakları değerlendirir ve bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini sorgular. - -
Ö3 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. - 4
Ö4 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. - -