Psikoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03171019 | Nöropsikoloji | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ali Metehan ÇALIŞKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Ali Metehan ÇALIŞKAN | C-123 | [email protected] | 7693 |
Dersin İçeriği
1. Nöropsikolojinin Tarihsel Temeli
Dersin Amacı
Bu ders ile merkezi ve çevresel sinir sisteminde yer alan temel sinirsel yapılar, fonksiyonları ve ilgili sinirsel süreçler hakkında bilgi sağlanması amaçlanmıştır. Ek olarak, çeşitli davranışlarla ilişkili beyin yapılarını göstermek, farklı beyin yapıları arasındaki ilişkileri tartışmak ve davranışın düzenlenmesinde nörotransmiter ve hormonal yapıların mekanizmaları incelemek dersin amaçları arasındadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. | 4 |
P2 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleme, değerlendirebilme ve açıklayabilme becerisine sahiptir. | 4 |
P3 | Psikoloji alanı ile ilgili bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder, donanımlarıyla bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde sorgular ve yorum yapar. | 3 |
P5 | Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı/görsel kayıtları kullanarak yerli ve yabancı literatürü eleştirel düşünme becerisi ile takip eder. | 3 |
P11 | Psikolojinin temel alt alanları ile multidisipliner alanlar arasında etkileşim kurabilme becerisine sahiptir. | 4 |
P12 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini gözlemleyip çok yönlü açıklayabilecek temel bilgilere sahiptir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Mevcut psikoloji teorilerini ve kuramlarını birleştirerek yeni yaklaşımlar geliştirir ve psikolojik araştırmalar için yeni metodolojiler tasarlar. | P.1.5 | 1 |
Ö3 | Bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleyebilir, değerlendirebilir ve bu değerlendirmeleri anlayabilir. | P.2.3 | 1 |
Ö4 | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgileri birleştirebilir, yeni fikirler ve çözümler geliştirebilir ve bu süreci anlayabilir. | P.2.4 | 1 |
Ö5 | Literatürdeki bilgileri analiz eder, farklı kaynakları karşılaştırır ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | P.5.3 | 1 |
Ö6 | Psikoloji bilimi içerisindeki literatürü eleştirel düşünme becerisiyle takip eder ve bu kaynakları alanın gereksinimlerine göre değerlendirir. | P.5.5 | 1 |
Ö7 | Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar. | P.3.1 | 1 |
Ö8 | Bilgiyi yorumlama yeteneğiyle bilgileri uygular ve bağlamsal olarak değerlendirir. | P.3.3 | 1 |
Ö9 | Bilgiyi yaratıcı bir şekilde sorgular ve farklı bakış açılarından sentezler. | P.3.5 | 1 |
Ö10 | Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar. | P.11.1 | 1 |
Ö11 | Temel alt alanlar ve multidisipliner alanlar arasındaki etkileşimi değerlendirir ve sonuçları anlar. | P.11.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Nöropsikolojinin Tarihsel Temeli |
2 | Nöropsikolojide Araştırma Yöntemleri |
3 | Nöropsikolojide Ölçme Değerlendirme Yöntemleri |
5 | Bedensel Duyumlar |
6 | Motor Kontrol ve Hareket Bozuklukları |
7 | Dil ve Beyin |
8 | Bellek ve Bellek Bozuklukları |
9 | Görsel Nesne Fark Etme ve Alansal Bilgi İşleme |
10 | Dikkat |
11 | Yönetici İşlevler |
12 | Psikopatoloji ve Nöropsikoloji |
13 | Psikopatoloji ve Nöropsikoloji (devam) |
14 | Nöropsikolojide Çağdaş Yaklaşımlar ve Akımlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Porter, B. E. (2011). Handbook of neuropsychology. San Diego: Elsevier |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 14 | 28 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 2 | 14 | 28 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 112 | ||
Toplam Yük / 30 | 3,73 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P5 | P11 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Ö2 | Mevcut psikoloji teorilerini ve kuramlarını birleştirerek yeni yaklaşımlar geliştirir ve psikolojik araştırmalar için yeni metodolojiler tasarlar. | 3 | - | - | - | - |
Ö3 | Bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleyebilir, değerlendirebilir ve bu değerlendirmeleri anlayabilir. | 3 | - | 3 | - | - |
Ö4 | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgileri birleştirebilir, yeni fikirler ve çözümler geliştirebilir ve bu süreci anlayabilir. | 3 | 3 | 3 | - | - |
Ö5 | Psikoloji alanında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder ve bu bilgilere erişir ve bilgiyi anlama yeteneğini geliştirir ve temel kavramları kavrar. | 3 | - | - | 3 | - |
Ö6 | Bilgiyi yorumlama yeteneğiyle bilgileri uygular ve bağlamsal olarak değerlendirir. | - | 3 | - | - | - |
Ö7 | Bilgiyi yaratıcı bir şekilde sorgular ve farklı bakış açılarından sentezler. | 3 | 3 | 3 | - | - |
Ö8 | Literatürdeki bilgileri analiz eder, farklı kaynakları karşılaştırır ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | - | - | - | 3 | - |
Ö9 | Psikoloji bilimi içerisindeki literatürü eleştirel düşünme becerisiyle takip eder ve bu kaynakları alanın gereksinimlerine göre değerlendirir. | 3 | 3 | - | - | - |
Ö10 | Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar. | 3 | 3 | - | - | - |
Ö11 | Temel alt alanlar ve multidisipliner alanlar arasındaki etkileşimi değerlendirir ve sonuçları anlar. | - | - | - | - | 3 |