Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03161015 | Psikoterapi Kuramları | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 4 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Yusuf GÜREL |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Yusuf GÜREL | C-123 | [email protected] | 7320 |
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği psikoterapi ve ilişkili kavramların tanımlanması, psikoterapilerin tarihsel gelişimi, güncel kuramların tartışılmasını kapsamaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı psikoterapi kuramlarını tarihsel çerçeve içerisinde incelemek, temel ve güncel psikoterapi kuramları ve kavramlarına ilişkin bilgi vermektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. | 4 |
| P6 | Türk Psikologlar Derneği tarafından kabul edilen yetkinlik/yeterlilik, yararlı olmak ve zarar vermemek, sorumluluk, dürüstlük, insan haklarına saygı ve ayrımcılık yapmama etik ilkelerine bağlı kalır. | 2 |
| P11 | Psikolojinin temel alt alanları ile multidisipliner alanlar arasında etkileşim kurabilme becerisine sahiptir. | 3 |
| P12 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini gözlemleyip çok yönlü açıklayabilecek temel bilgilere sahiptir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | Psikoloji teorileri ve kuramlarının uygulamadaki etkinliğini analiz eder ve psikolojik sorunları çözmede teori ve uygulama becerilerini entegre eder. | P.1.4 | 1 |
| Ö4 | Yararlı olmak, zarar vermemek ve insan haklarına saygı gösterme ilkelerini uygulamada bilinçlidir. | P.6.3 | 1 |
| Ö5 | Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar. | P.11.1 | 1 |
| Ö6 | Psikolojinin temel alt alanlarından elde edilen bilgileri multidisipliner alanlara uygular ve bu alanlar arasında etkileşim kurar. | P.11.2 | 1 |
| Ö7 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini temel düzeyde anlar ve bu konularla ilgili temel bilgilere sahiptir. | P.12.1 | 1 |
| Ö8 | Bireylerin bilişsel süreçlerini gözlemleyerek bu bilgileri uygular ve temel düzeyde açıklar. | P.12.2 | 1 |
| Ö9 | Duygusal tepkileri ve sosyal ilişkileri gözlemleme yeteneği geliştirir. | P.12.3 | 1 |
| Ö10 | Gözlemlediği bilgileri bir araya getirerek daha çok yönlü açıklamalar yapar. | P.12.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Psikoterapi kuramlarına giriş |
| 2 | Psikoterapi kuramlarına giriş: Tarihçe |
| 3 | Psikoterapide temel kavramlar |
| 4 | Psikoterapileri tanımlama ve karşılaştırma |
| 5 | Psikanaliz |
| 6 | Davranışçı terapiler |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Bilişsel psikoterapiler |
| 9 | Bilişsel davranışçı psikoterapiler |
| 10 | Varoluşçu psikoterapiler |
| 11 | Grup psikoterapileri |
| 12 | Psikoterapide etik ilkeler |
| 13 | Vaka tartışması |
| 14 | Gözden geçirme ve tartışma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Murdock, N. L. (2016). Psikolojik danışma ve psikoterapi kuramları. (4. baskı). |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 16 | 16 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 124 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,13 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P6 | P11 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | 4 | - | - | - |
| Ö2 | Teori ve kuramların psikoloji bilimine olan katkılarını özetler ve uygulama becerilerinin önemini ve kullanım alanlarını açıklar. | 3 | - | - | - |
| Ö3 | Psikoloji teorileri ve kuramlarının uygulamadaki etkinliğini analiz eder ve psikolojik sorunları çözmede teori ve uygulama becerilerini entegre eder. | 3 | - | - | - |
| Ö4 | Yararlı olmak, zarar vermemek ve insan haklarına saygı gösterme ilkelerini uygulamada bilinçlidir. | - | 4 | - | - |
| Ö5 | Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar. | - | - | 3 | - |
| Ö6 | Psikolojinin temel alt alanlarından elde edilen bilgileri multidisipliner alanlara uygular ve bu alanlar arasında etkileşim kurar. | - | - | 4 | - |
| Ö7 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini temel düzeyde anlar ve bu konularla ilgili temel bilgilere sahiptir. | - | - | - | 4 |
| Ö8 | Bireylerin bilişsel süreçlerini gözlemleyerek bu bilgileri uygular ve temel düzeyde açıklar. | - | - | - | 3 |
| Ö9 | Duygusal tepkileri ve sosyal ilişkileri gözlemleme yeteneği geliştirir. | - | - | - | 4 |
| Ö10 | Gözlemlediği bilgileri bir araya getirerek daha çok yönlü açıklamalar yapar. | - | - | - | 4 |
