Psikoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03161012 | Psikopatolojide Seçme Konular | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ayşegül KART |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Gelişimsel psikopatolojinin temel kavramları Çocukların normal gelişim aşamaları Bebek, çocuk ve ergenlerin duygusal ve davranışsal değerlendirmesi Çocuk ve ergen psikolojisinde etik ilkeler. Zeka geriliği ve öğrenme güçlüğü Yaygın gelişimsel bozukluklar Dikkat eksikliği-hiperaktivite bozukluğu Davranım Bozukluğu, karşıt olma, karşı gelme bozukluğu Dışa atım bozuklukları Anksiyete bozuklukları Depresyon Yeme Bozuklukları (pika, ruminasyon, anoreksia, bulimia, obezite) Çocuk ve ergenlerde görülen bozukluklara yönelik belli başlı önleme ve müdahale yaklaşımları
Dersin Amacı
DSM 5'e göre temel bozukluk kategorilerinde seçme konular gözden geçirilecektir. Dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin davranış bozukluklarında temel tanıları koyabilmeleri ve koydukları tanının etiyolojisini değişik psikoloji kuramlarına göre formüle edebilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Gelişimsel psikopatolojinin temel kavramları |
2 | Çocukların normal gelişim aşamaları |
3 | Bebek, çocuk ve ergenlerin duygusal ve davranışsal değerlendirmesi |
4 | Çocuk ve ergen psikolojisinde etik ilkeler. |
5 | Zeka geriliği ve öğrenme güçlüğü |
6 | Yaygın gelişimsel bozukluklar |
7 | Dikkat eksikliği-hiperaktivite bozukluğu |
8 | Ara sınav |
9 | Davranım Bozukluğu, karşıt olma, karşı gelme bozukluğu |
10 | Dışa atım bozuklukları |
11 | Anksiyete bozuklukları |
12 | Depresyon |
13 | Yeme Bozuklukları (pika, ruminasyon, anoreksia, bulimia, obezite) |
14 | Çocuk ve ergenlerde görülen bozukluklara yönelik belli başlı önleme ve müdahale yaklaşımları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Anormal psikoloji.:Psikopatoloji. (ed. Muzaffer Şahin ).Ankara: Nobel |
Davison, GC & Neale, JM (2011). Anormal Psikolojisi. (Çev Ed. İhsan Dağ). Düzeltilmiş yeniden basım. Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara Kring vd. (2015). |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |