Psikoloji
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
03151011 | Psikoloji ve Cinsellik | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 3 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 3. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Yüz yüze öğretim tekniği kullanılmaktadır. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ali Metehan ÇALIŞKAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Ali Metehan ÇALIŞKAN | C-C125 | [email protected] | 7693 | Salı 11:00 |
Dersin İçeriği
nsan cinselliğini bilimsel ve psikolojik bir bakış açısıyla kapsamlı bir şekilde ele almayı amaçlar. Cinsel anatomi, fizyoloji, gelişim ve ilgili psikolojik ve toplumsal boyutların incelenmesiyle öğrenciler, cinselliğin çeşitli yönleri ve sık görülen cinsel işlev bozuklukları hakkında derinlemesine bilgi edinecektir. Teori ile pratik vaka tartışmalarının bütünleştirildiği bu ders, cinselliği çok boyutlu ve çok kültürlü bir çerçevede anlamayı teşvik eder.
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere insan cinselliğine ilişkin güncel bilgiler sağlayarak bilimsel açıdan insan cinselliğini tanıtmayı ve pek çok boyutta ele almaktır. Akademik dille ingilizceye çevir
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. | 3 |
P2 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleme, değerlendirebilme ve açıklayabilme becerisine sahiptir. | 3 |
P3 | Psikoloji alanı ile ilgili bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder, donanımlarıyla bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde sorgular ve yorum yapar. | 3 |
P6 | Türk Psikologlar Derneği tarafından kabul edilen yetkinlik/yeterlilik, yararlı olmak ve zarar vermemek, sorumluluk, dürüstlük, insan haklarına saygı ve ayrımcılık yapmama etik ilkelerine bağlı kalır. | 3 |
P9 | Psikoloji ile ilgili güncel medyada yer alan bilgileri, kültürler arası yazınları eleştirel düşünme ve yaratıcı okuryazarlık becerisiyle analiz ve sentez eder. | 3 |
P10 | Karşılaştığı problemleri bilimsel yöntemler ışığında ele alarak topluma hizmet kapsamında kültüre özgü pratik çözümler üretebilme becerisine sahiptir. | 3 |
P11 | Psikolojinin temel alt alanları ile multidisipliner alanlar arasında etkileşim kurabilme becerisine sahiptir. | 3 |
P12 | Bireylerin bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkilerini gözlemleyip çok yönlü açıklayabilecek temel bilgilere sahiptir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Psikoloji teorileri ve kuramlarının uygulamadaki etkinliğini analiz eder ve psikolojik sorunları çözmede teori ve uygulama becerilerini entegre eder. | P.1.4 | 1 |
Ö3 | Psikoloji teorilerinin ve uygulama becerilerinin etkinliğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve psikoloji uygulamalarının etik ve toplumsal sonuçlarını değerlendirir. | P.1.6 | 1 |
Ö4 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. | P.2.1 | 1 |
Ö5 | Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. | P.2.2 | 1 |
Ö6 | İnsan haklarına saygı ve sorumluluk ilkelerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | P.6.7 | 1 |
Ö7 | Psikoloji ile ilgili bilgileri eleştirel düşünme becerisiyle analiz eder ve sentezler. | P.9.2 | 1 |
Ö8 | Bilimsel yöntemleri kullanarak problemleri ele alır ve analiz eder. | P.10.2 | 1 |
Ö9 | Bilgiyi yorumlama yeteneğiyle bilgileri uygular ve bağlamsal olarak değerlendirir. | P.3.3 | 1 |
Ö10 | Temel alt alanlar ve multidisipliner alanlar arasındaki etkileşimi değerlendirir ve sonuçları anlar. | P.11.5 | 1 |
Ö11 | Gözlemlediği bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve sonuçları anlar. | P.12.7 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Cinsellik ve ilgili kavramlar |
2 | Cinsel mitler ve toplumsal bakış |
3 | Kadın cinsel anatomisi, fizyolojisi ve hormonları |
4 | Erkek cinsel anatomisi, fizyolojisi ve hormonlar |
5 | Yaşam boyu cinsel gelişim |
6 | Cinsel yolla bulaşan hastalıklar |
7 | Cinsel işlev bozukluklarının psikolojik nedenleri |
8 | Cinsel istek bozuklukları |
9 | Cinsel ilgi ve uyarılma bozuklukları |
10 | Vajinismus ve cinsel ağrı bozuklukları |
11 | Erektil disfonksiyon |
12 | Kadınlarda uyarılma ve orgazm bozuklukları |
13 | Erken boşalma |
14 | Cinsel İşlev bozukluklarında öykü alım |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Lehmiller, J. J. (2023). The psychology of human sexuality (3rd ed.). Wiley-Blackwell. |
Kaplan HS (2014). Yeni Cinsel Terapi, Çevirmen: Filiz Bolat, CK Yayınevi. | |
LeVay, S., Baldwin, J. I., & Baldwin, J. D. (2019). Discovering human sexuality. Oxford University Press. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 124 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P6 | P9 | P10 | P11 | P12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | 3 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö2 | Psikoloji teorileri ve kuramlarının uygulamadaki etkinliğini analiz eder ve psikolojik sorunları çözmede teori ve uygulama becerilerini entegre eder. | 3 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö3 | Psikoloji teorilerinin ve uygulama becerilerinin etkinliğini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve psikoloji uygulamalarının etik ve toplumsal sonuçlarını değerlendirir. | 3 | - | - | - | - | - | - | - |
Ö4 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgilere erişebilir, bu bilgileri tanımlayabilir ve anlayabilir. | - | 3 | - | - | - | - | - | - |
Ö5 | Edindiği bilgileri gerçek dünya durumlarına uygulayabilir ve bu süreçte bilginin nasıl kullanılacağını anlayabilir. | - | 3 | - | - | - | - | - | - |
Ö6 | Bilgiyi yorumlama yeteneğiyle bilgileri uygular ve bağlamsal olarak değerlendirir. | - | - | 3 | - | - | - | - | - |
Ö7 | İnsan haklarına saygı ve sorumluluk ilkelerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | - | - | - | 3 | - | - | - | - |
Ö8 | Psikoloji ile ilgili bilgileri eleştirel düşünme becerisiyle analiz eder ve sentezler. | - | - | - | - | 3 | - | - | - |
Ö9 | Bilimsel yöntemleri kullanarak problemleri ele alır ve analiz eder. | - | - | - | - | - | 3 | - | - |
Ö10 | Temel alt alanlar ve multidisipliner alanlar arasındaki etkileşimi değerlendirir ve sonuçları anlar. | - | - | - | - | - | - | 3 | - |
Ö11 | Gözlemlediği bilişsel, duygusal ve sosyal ilişkileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve sonuçları anlar. | - | - | - | - | - | - | - | 3 |