Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03150013 | Deneysel Psikoloji | 3 | Güz | 5 | 3+0+0 | 3 | 5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, sunu |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Petek BİLİM ARIKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Petek BİLİM ARIKAN | C-124 | [email protected] | 7506 |
Dersin İçeriği
Deneysel psikolojinin kısa tarihçesi Araştırma teknikleri:Gözlem ,Deney ve Korelasyon Psikoloji araştırmalarında etik kurallar Psikofizik Algı Dikkat ve Tepki Süresi Koşullama ve Öğrenme Hatırlama ve Unutma Düşünme Ve Problem Çözme Bireysel Farklar ve Gelişim Sosyal ve Çevre Psikoljisi İnsan Etkenleri Deneyi raporlama ve sonuçların aktarılması
Dersin Amacı
Derste psikolojide nedensel ve korelasyonel ilişkileri belirlemek üzere deneysel ve yarı deneysel desenler tanıtılmaktadır. Araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve etik problemler ele alınmakta, grupla birlikte araştırma planlama, yazma ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Psikoloji bilimine ait teori, kuram ve uygulama becerilerine sahiptir. | 4 |
| P2 | Alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini gözlemleme, değerlendirebilme ve açıklayabilme becerisine sahiptir. | 3 |
| P3 | Psikoloji alanı ile ilgili bilimsel ve güncel gelişmeleri takip eder, donanımlarıyla bilginin doğruluk, geçerlik ve güvenirliğini yaratıcı, eleştirel ve dinamik bir şekilde sorgular ve yorum yapar. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Mevcut psikoloji teorilerini ve kuramlarını birleştirerek yeni yaklaşımlar geliştirir ve psikolojik araştırmalar için yeni metodolojiler tasarlar. | P.1.5 | 1 |
| Ö3 | Bilgiyi yaratıcı bir şekilde sorgular ve farklı bakış açılarından sentezler. | P.3.5 | 1 |
| Ö4 | Psikoloji alanındaki bilimsel çalışmaların kullanılan araştırma tekniklerini ve temel istatistiksel kavramları anlar. | P.4.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Deneysel Psikoloji ve Tarihçe |
| 2 | Psikolojide bilimsel metodlar |
| 3 | Araştırma soruları ve hipotezler |
| 4 | Deneysel yöntemin tanımı ve temel kavramlar |
| 5 | Deneysel olmayan metodlar |
| 6 | Tek faktörlü desenler |
| 7 | Ara sınav |
| 8 | Faktöriyel desenler |
| 9 | Faktöriyel desenler |
| 10 | Korelasyonel araştırmalar |
| 11 | Örnekleme yöntemleri |
| 12 | Araştırma sonuçlarının raporlanması ve etik |
| 13 | Öğrenci Makale Sunuları - Bölüm 1 |
| 14 | Öğrenci Makale Sunuları - Bölüm 2 |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Kantowitz, B.H., Roediger, H.L ve Elmes, D.G.(2014) Deneysel Psikoloji.(çev.Nurhan Er ve Yalçın Akın Duyan).Ankara: Nobel Conrad, E. (1989). Introduction to Experimental Psychology. Waveland: UK Yardımcı kaynak: Psikologlar için Pratik Etik. Ankara: Mentis. (Çev. M.Yılmaz, T.F. Karahan, S.Balcı Çelik, M.E.Sardoğan). Myers, A. & Hansen, |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | 1 | 20 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 146 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4,87 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P4 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Psikolojinin temel kavramlarını ve terminolojisini tanımlar ve psikoloji teorilerinin ve kuramlarının tarihçesini açıklar. | 3 | - | - |
| Ö2 | Mevcut psikoloji teorilerini ve kuramlarını birleştirerek yeni yaklaşımlar geliştirir ve psikolojik araştırmalar için yeni metodolojiler tasarlar. | 4 | - | - |
| Ö3 | Bilgiyi yaratıcı bir şekilde sorgular ve farklı bakış açılarından sentezler. | - | 4 | - |
| Ö4 | Psikoloji alanındaki bilimsel çalışmaların kullanılan araştırma tekniklerini ve temel istatistiksel kavramları anlar. | - | - | 3 |
