İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
03130007 Fizyolojik Psikoloji 2 Güz 3 3+0+0 3 6
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Petek BİLİM ARIKAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Petek BİLİM ARIKAN C-124 [email protected] 7506
Dersin İçeriği
Fizyolojik psikolojinin tarihçesi ve genel tanıtımı, Nöronlar ve işlevleri, Sinir sisteminin nöroanatomisi, Kimyasal maddelerin nörotransmisyon sürecine etkileri ve davranış, Fizyolojik psikolojide araştırma yöntemleri ve ilgili teknoloji, Hormonlar ve Davranış, Uyku ve biyolojik ritimler, Davranış bozuklukları, şizofreni ,Davranış bozuklukları, duygudurum bozuklukları ve kaygı, Nörolojik bozukluklar, Öğrenme ve bellek ,Duygular
Dersin Amacı
Dersin temel amacı insan davranışlarının altında yer alan fizyolojik ve nöroanatomik süreçleri anlamaktır. Bu bağlamda, biyolojik kontrol sistemleri, beyin anatomisi, hormonlar, üreme, vücut savunma mekanizmaları, duyu sistemi ve beden hareketlerinin kontrolü gibi konular ele alınacaktır. Ayrıca anormal davranışların tedavisinde kullanılan ilaç türlerin fizyolojik temelleri tartışılacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P5 Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı/görsel kayıtları kullanarak yerli ve yabancı literatürü eleştirel düşünme becerisi ile takip eder. 3
P11 Psikolojinin temel alt alanları ile multidisipliner alanlar arasında etkileşim kurabilme becerisine sahiptir. 3
P13 Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Literatürdeki bilgileri analiz eder, farklı kaynakları karşılaştırır ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. P.5.3 1
Ö2 Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar. P.11.1 1
Ö3 Psikolojinin temel alt alanlarından elde edilen bilgileri multidisipliner alanlara uygular ve bu alanlar arasında etkileşim kurar. P.11.2 1
Ö4 Psikoloji ve multidisipliner alanlardan gelen bilgileri sentezler ve yeni yaklaşımlar ve çözümler geliştirir. P.11.4 1
Ö5 Gözlemlediği bilgileri bir araya getirerek daha çok yönlü açıklamalar yapar. P.12.6 1
Ö6 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. P.13.1 1
Ö7 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. P.13.4 1
Ö8 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. P.13.6 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Fizyolojik psikolojinin tarihçesi ve genel tanıtımı
2 Sinir Sistemi - Nöroanatomi
3 Sinaptik İletişim
4 Nöromodülasyon & Nöromodülatötler
5 Reseptörler ve Nörotransmitterlerin Sınıflandırılması
6 Nörotransmitterler ve İşlevleri
7 Ara Sınav
8 Nörotransmitterler ve Psikolojik Bozukluklarla İlişkisi
9 Epigenetik
10 Biyolojik Ritim
11 Algı
12 Limbik Sistem ve Duygular
13 Beyin ve Cinsiyet
14 Stres Yanıtı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Carlson, N. R. (2014). Fizyolojik Psikoloji Davranışın Nörolojik Temelleri (8. Baskı).(Çev: Şahin, M.) ).Ankara: Nobel Yayıncılık.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 27 3 81
Ara Sınav 1 22 22
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 24 24
Diğer 2 14 28
Toplam İş Yükü: 197
Toplam Yük / 30 6,57
Dersin AKTS Kredisi: 7
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5 P11 P12 P13
Ö1 Literatürdeki bilgileri analiz eder, farklı kaynakları karşılaştırır ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. 3 - - -
Ö2 Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar. - - - -
Ö3 Psikolojinin temel alt alanlarından elde edilen bilgileri multidisipliner alanlara uygular ve bu alanlar arasında etkileşim kurar. - - - -
Ö4 Psikoloji ve multidisipliner alanlardan gelen bilgileri sentezler ve yeni yaklaşımlar ve çözümler geliştirir. - - - -
Ö5 Gözlemlediği bilgileri bir araya getirerek daha çok yönlü açıklamalar yapar. - - 2 -
Ö6 Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. - - - 1
Ö7 Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. - - - -
Ö8 Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. - - - -