Psikoloji
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Psikoloji Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 03130007 | Fizyolojik Psikoloji | 2 | Güz | 3 | 3+0+0 | 3 | 6 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Petek BİLİM ARIKAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Petek BİLİM ARIKAN | C-124 | [email protected] | 7506 |
Dersin İçeriği
Fizyolojik psikolojinin tarihçesi ve genel tanıtımı, Nöronlar ve işlevleri, Sinir sisteminin nöroanatomisi, Kimyasal maddelerin nörotransmisyon sürecine etkileri ve davranış, Fizyolojik psikolojide araştırma yöntemleri ve ilgili teknoloji, Hormonlar ve Davranış, Uyku ve biyolojik ritimler, Davranış bozuklukları, şizofreni ,Davranış bozuklukları, duygudurum bozuklukları ve kaygı, Nörolojik bozukluklar, Öğrenme ve bellek ,Duygular
Dersin Amacı
Dersin temel amacı insan davranışlarının altında yer alan fizyolojik ve nöroanatomik süreçleri anlamaktır. Bu bağlamda, biyolojik kontrol sistemleri, beyin anatomisi, hormonlar, üreme, vücut savunma mekanizmaları, duyu sistemi ve beden hareketlerinin kontrolü gibi konular ele alınacaktır. Ayrıca anormal davranışların tedavisinde kullanılan ilaç türlerin fizyolojik temelleri tartışılacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P5 | Psikoloji bilimi içerisindeki yazılı/görsel kayıtları kullanarak yerli ve yabancı literatürü eleştirel düşünme becerisi ile takip eder. | 3 |
| P11 | Psikolojinin temel alt alanları ile multidisipliner alanlar arasında etkileşim kurabilme becerisine sahiptir. | 3 |
| P13 | Bireyin genel kültürüne katkı sağlayan alan dışı en az iki farklı ders arasında bağlantı kurarak ifade edebilme. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Literatürdeki bilgileri analiz eder, farklı kaynakları karşılaştırır ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | P.5.3 | 1 |
| Ö2 | Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar. | P.11.1 | 1 |
| Ö3 | Psikolojinin temel alt alanlarından elde edilen bilgileri multidisipliner alanlara uygular ve bu alanlar arasında etkileşim kurar. | P.11.2 | 1 |
| Ö4 | Psikoloji ve multidisipliner alanlardan gelen bilgileri sentezler ve yeni yaklaşımlar ve çözümler geliştirir. | P.11.4 | 1 |
| Ö5 | Gözlemlediği bilgileri bir araya getirerek daha çok yönlü açıklamalar yapar. | P.12.6 | 1 |
| Ö6 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | P.13.1 | 1 |
| Ö7 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | P.13.4 | 1 |
| Ö8 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | P.13.6 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Fizyolojik psikolojinin tarihçesi ve genel tanıtımı |
| 2 | Sinir Sistemi - Nöroanatomi |
| 3 | Sinaptik İletişim |
| 4 | Nöromodülasyon & Nöromodülatötler |
| 5 | Reseptörler ve Nörotransmitterlerin Sınıflandırılması |
| 6 | Nörotransmitterler ve İşlevleri |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Nörotransmitterler ve Psikolojik Bozukluklarla İlişkisi |
| 9 | Epigenetik |
| 10 | Biyolojik Ritim |
| 11 | Algı |
| 12 | Limbik Sistem ve Duygular |
| 13 | Beyin ve Cinsiyet |
| 14 | Stres Yanıtı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Carlson, N. R. (2014). Fizyolojik Psikoloji Davranışın Nörolojik Temelleri (8. Baskı).(Çev: Şahin, M.) ).Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 27 | 3 | 81 |
| Ara Sınav | 1 | 22 | 22 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Diğer | 2 | 14 | 28 |
| Toplam İş Yükü: | 197 | ||
| Toplam Yük / 30 | 6,57 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P5 | P11 | P12 | P13 |
|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Literatürdeki bilgileri analiz eder, farklı kaynakları karşılaştırır ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | 3 | - | - | - |
| Ö2 | Psikolojinin temel alt alanlarını ve multidisipliner alanların temel kavramlarını anlar ve bu alanlar arasındaki temel ilişkileri kavrar. | - | - | - | - |
| Ö3 | Psikolojinin temel alt alanlarından elde edilen bilgileri multidisipliner alanlara uygular ve bu alanlar arasında etkileşim kurar. | - | - | - | - |
| Ö4 | Psikoloji ve multidisipliner alanlardan gelen bilgileri sentezler ve yeni yaklaşımlar ve çözümler geliştirir. | - | - | - | - |
| Ö5 | Gözlemlediği bilgileri bir araya getirerek daha çok yönlü açıklamalar yapar. | - | - | 2 | - |
| Ö6 | Farklı disiplinler arasındaki farkı bulabilme. | - | - | - | 1 |
| Ö7 | Farklı disiplinlerle işbirliğini organize edebilme. | - | - | - | - |
| Ö8 | Güncel yaklaşımları yenilikçi uygulamaları tasarlayabilme. | - | - | - | - |
