İşletme
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99700002 | Mikroekonomi | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Bilge AFŞAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Prof. Dr. Bilge AFŞAR | C-112 | [email protected] | 7233 |
Dersin İçeriği
Temel iktisadi kavramlar, tüketici, üretici ve maliyet teorileri, piyasa türleri ve yapıları.
Dersin Amacı
Temel iktisadi kavramları, teorik, analitik ve cebirsel açıdan anlatmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | İşletmelerin temel fonksiyonları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, üretim yönetimi ve pazarlama) ile ilgili ileri düzeyde teorik ve/veya uygulamalı bilgi, becerilere sahip olur. | 3 |
P2 | İşletmelerin mevcut ve potansiyel problemlerini eleştirel bir biçimde düşünerek belirleyebilir, analiz edebilir, değerlendirebilir ve bilimsel metotlar kullanarak alternatif çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
P3 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile bölgesel ve ekonomik kalkınma hedefleri doğrultusunda yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 1 |
P4 | Yeni bir iş kurarken yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile hareket eder ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi temel faaliyetleri gerçekleştirebilir. | 1 |
P5 | İşletmecilik alanıyla ilgili bilgileri araştırabilir, analiz edebilir ve elde ettiği sonuçlara göre operasyonel, taktiksel ve stratejik hedefler belirleyebilir. | 3 |
P6 | Öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle işletmelerle ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bunları kendi organizasyonu için eleştirel olarak değerlendirir ve uygulayabilir. | 1 |
P7 | Disiplinler arası işlerde veya çok kültürlü ekiplerde etkin çalışabilir, sorumluluk alabilir, inisiyatif kullanabilir, ekip arkadaşlarına bilgileri aktarabilir, ekip üyeleriyle iş birliği yaparak ortak hedefler için çalışabilir. | 1 |
P8 | Meslektaşları ve işletmelerin tüm iç ve dış paydaşlarıyla, öğrenim dili ve en az bir yabancı dilde etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir, ilişkileri yürütebilir. | 1 |
P9 | İşletmecilik alanında gerçekleştirdiği faaliyetleri mesleki etik, sosyal sorumluluk, evrensel ve kültürel değerler konularında edindiği farkındalık doğrultusunda uygular. | 1 |
P10 | İşletmelerin tüm temel fonksiyonlarıyla ilgili uygulamalarının toplumsal ve hukuki sonuçlarını değerlendirebilir. | 1 |
P11 | İşletmecilik alanında ihtiyaç duyulan bilgi sistemlerini etkin bir biçimde kullanabilir, raporlaştırabilir ve yorumlayabilir. | 1 |
P12 | İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesi için alanında yetkin ve yeterli sayıda çalışan istihdam edilmesini, eğitilmesini ve işe devam etmelerini sağlar. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Arz, talep, esneklik, marjinal maliyet ve fayda gibi temel mikro ekonomik terimleri tanımlayabilirler. | P.1.19 | |
Ö2 | Piyasaların nasıl işlediği ve fiyatların nasıl belirlendiği de dahil olmak üzere mikroekonominin temel ilkelerini açıklayabilirler. | P.1.20 | |
Ö3 | Mikro ekonomik teorileri ve modelleri gerçek dünyadaki durumlara ve politika konularına uygulayabilirler. | P.2.25 | |
Ö4 | Fiyat kontrolleri, vergiler ve sübvansiyonlar da dahil olmak üzere piyasalara devlet müdahalesinin etkilerini analiz edebileceklerdir. | P.2.26 | |
Ö5 | Tam rekabet, tekel ve oligopol gibi farklı piyasa yapılarının verimlilik ve eşitlik etkilerini değerlendirebilirler. | P.5.18 | |
Ö6 | Karmaşık mikro ekonomik kavramları temsil etmek ve sonuçları tahmin etmek için ekonomik modeller ve diyagramlar oluşturabilirler. | P.5.19 | |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Ekonomi Biliminin Temel Kavramları |
2 | Ekonomi Biliminin Temel Kavramları |
3 | İktisadi Sistemler |
4 | Temel İktisadi Sorunlar |
5 | Talep, Arz, Piyasa ve Esneklik Kavramları |
6 | Talep, Arz, Piyasa ve Esneklik Kavramları |
7 | Piyasa Mekanizması |
8 | Piyasa Mekanizması |
9 | Piyasa Mekanizması |
10 | Tüketici, Üretici ve Maliyet Teorileri |
11 | Tüketici, Üretici ve Maliyet Teorileri |
12 | Piyasa Yapıları |
13 | Tüketici Davranışları ve Tam Rekabet |
14 | Faktör Piyasaları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Yalta, A. Y., & Yalta, A.T. (2019). Modern Mikroekonomiye Giriş. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 144 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,80 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P5 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Arz, talep, esneklik, marjinal maliyet ve fayda gibi temel mikro ekonomik terimleri tanımlayabilirler. | 3 | 1 | 1 |
Ö2 | Piyasaların nasıl işlediği ve fiyatların nasıl belirlendiği de dahil olmak üzere mikroekonominin temel ilkelerini açıklayabilirler. | 3 | 1 | 1 |
Ö3 | Mikro ekonomik teorileri ve modelleri gerçek dünyadaki durumlara ve politika konularına uygulayabilirler. | 1 | 3 | 1 |
Ö4 | Fiyat kontrolleri, vergiler ve sübvansiyonlar da dahil olmak üzere piyasalara devlet müdahalesinin etkilerini analiz edebileceklerdir. | 1 | 3 | 1 |
Ö5 | Tam rekabet, tekel ve oligopol gibi farklı piyasa yapılarının verimlilik ve eşitlik etkilerini değerlendirebilirler. | 1 | 1 | 3 |
Ö6 | Karmaşık mikro ekonomik kavramları temsil etmek ve sonuçları tahmin etmek için ekonomik modeller ve diyagramlar oluşturabilirler. | 1 | 1 | 3 |