P1) İşletmelerin temel fonksiyonları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, üretim yönetimi ve pazarlama) ile ilgili ileri düzeyde teorik ve/veya uygulamalı bilgi, becerilere sahip olur.
P.1.1) Pazarlama karması (4P), pazarlama bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma dahil olmak üzere temel pazarlama kavramlarını ve terminolojisini tanımlayabilir. |
P.1.2) Pazarlamanın hem tüketici hem de iş dünyası bağlamındaki rolünü açıklayabilir ve pazarlama stratejilerinin firma hedefleriyle nasıl uyumlu olduğunu tanımlayabilir. |
P.1.3) İş bağlamlarıyla ilgili aritmetik, cebir ve temel geometri dahil olmak üzere temel matematiksel kavramları ve işlemleri hatırlayabilecek ve uygulayabilecektir. |
P.1.4) Merkezi eğilim ölçüleri, değişkenlik ve olasılık dağılımları gibi temel istatistiksel kavramlar ve terminoloji hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
P.1.5) Temel yönetim teorilerini, kavramlarını, temel örgütsel yapıları ve işlevlerini öğrenebilir. |
P.1.6) Etkili liderlik ilkelerini ve bunların çeşitli bağlamlardaki uygulamalarını açıklayabilir ve farklı örgütsel kültürleri, bunların çalışan davranışı ve performansı üzerindeki etkilerini yorumlayabilir. |
P.1.7) Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
P.1.8) Nitel ve nicel temel araştırma tasarımlarını açıklayabilir ve özetleyebilir. |
P.1.9) Bitirme projesi hazırlarken işletmecilik alanını kapsayan konularla ilgili temel kavramları, teorileri ve çerçeveleri hatırlayabilir ve ifade edebilir. |
P.1.10) Değer yaratan ve etkili bir iş fikri geliştirebilen girişimcinin özelliklerini tanımlayabilir. Girişimci bakış açısı, yenilikçilik, iş modeli, liderlik ve ekip özellikleri gibi girişimcilik ve liderlikle ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilir. |
P.1.11) Yenilik ve yenilik yönetimi ile ilgili temel kavramları ve terminolojiyi (yenilik türleri, yenilik matrisi, yenilik haritalandırma, yenilik kaynakları, araştırma stratejileri, iş modeli yeniliği, yenilik yönetim sürecini, finansman kaynakları, ağ oluşturma) tanımlayabilir. |
P.1.12) Yeni ekonomide müşteri, elektronik müşteri ilişkileri yönetimi, MİY geçiş süreci, MİY unsurları, MİY modelleri gibi müşteri ilişkileri yönetimi ile ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabileceklerdir. |
P.1.13) Proje yönetiminin temellerini bilir ve proje yönetimi ile ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilir. |
P.1.14) Finansal tablolar, sermaye bütçelemesi ve risk yönetimi dahil olmak üzere temel finansal kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilir. |
P.1.15) Paranın zaman değeri, sermaye maliyeti ve finansal piyasalar gibi finansal yönetimin altında yatan temel ilke ve teorileri açıklayabilir. |
P.1.16) Risk, getiri, ve çeşitlendirme başta olmak üzere yatırım analizi ve portföy yönetimindeki temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilir. |
P.1.17) Modern Portföy Teorisi, Sermaye Varlıklarını Fiyatlandırma Modeli ve Etkin Piyasa Hipotezi gibi temel yatırım teorilerini ve modellerini açıklayabilir. |
P.1.18) Pazarlama, finans, yönetim ve operasyonlar dahil olmak üzere İşletme Bilimindeki temel kavram ve teorileri bilir ve tanımlayabilir. |
P.1.19) Arz, talep, esneklik, marjinal maliyet ve fayda gibi temel mikro ekonomik terimleri tanımlayabilirler. |
P.1.20) Piyasaların nasıl işlediği ve fiyatların nasıl belirlendiği de dahil olmak üzere mikroekonominin temel ilkelerini açıklayabilirler. |
P.1.21) Muhasebenin tanımını, önemini, temel ilkelerini ve işletmelerde faaliyet dönemi sonunda muhasebeleştirme sürecinde yer alan mali bilgilerin özetlendiği finansal tabloları öğrenir. |
P.1.22) Bilanço, gelir tablosu ve nakit akış tablosu dahil olmak üzere finansal tabloların amacını ve bileşenlerini açıklayabilirler. |
P.1.23) Finansal işlemleri yevmiye defterlerine ve büyük defterlere doğru bir şekilde kaydetmek için çift girişli defter tutma ilkelerini uygulayabilirler. |
P.1.24) Türkiye'de muhasebeleştirme işlemlerinde uygulanmakta olan Tek Düzen Hesap Sistemine göre varlıklar, borçlar, özkaynaklar, gelirler, giderler ve muhasebe denklemi gibi temel muhasebe terimlerini ve kavramlarını tanımlayabilirler. |
P.1.25) GSYİH, işsizlik oranı, enflasyon oranı ve faiz oranları gibi temel makroekonomik göstergeleri tanımlayabilirler. |
P.1.26) Toplam talep ve arz, Keynesyen ve Klasik modeller ve iş çevrimi dahil olmak üzere makroekonominin temel modellerini ve teorilerini açıklayabilir. |
P.1.27) Finansal işlemleri yevmiye defterlerine ve büyük defterlere doğru bir şekilde kaydetmek için çift girişli defter tutma ilkelerini uygulayabilirler. |
P.1.28) Azınlık payları ve şerefiyenin ele alınması da dahil olmak üzere konsolide finansal tabloların hazırlanmasına ilişkin ilke ve prosedürleri açıklayabileceklerdir. |
P.1.29) Muhasebe standartlarını kira muhasebesi, uzun vadeli sözleşmeler kapsamında hasılatın muhasebeleştirilmesi ve türev ürünlerin muhasebeleştirilmesi gibi daha karmaşık işlemlere uygulayabileceklerdir. |
P.1.30) Karmaşık iş senaryoları için ayrıntılı finansal raporlar ve açıklamalar hazırlayabilecek ve gelişmiş muhasebe standartları ve düzenlemelerine uygunluğu sağlayabileceklerdir. |
P.1.31) Motivasyon, liderlik, ekip dinamikleri ve örgüt kültürü gibi örgütsel davranış alanındaki temel kavram ve teorileri tanımlamayabilir. |
P.1.32) Yalın üretim, tam zamanında üretim, tedarik zinciri yönetimi ve kalite kontrol gibi üretim yönetimi ile ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilir. |
P.1.33) Sayısal yöntemlerin temel kavramlarını, tanımlarını ve prensiplerini hatırlayabilir. |
P.1.34) İşletmede muhasebeleştirme işlemlerinde dikkate alınan mevzuatta meydana gelen değişikliklerin takip edilmesi gerektiğini ve uygulanan farklı muhasebe politikalarının mali tablolara olan etkisini öğrenir. |
P.1.35) Bir ticari işletmede genel kabul görmüş muhasebe ilkelerini temel alarak, düzeltme kayıtlarını ve kapanış kayıtlarını yaparak finansal tabloları hazırlayabilir. |
P.1.36) Bir ticari işletmede dönem içinde gerekli olan muhasebe kayıtlarını yapabilir, mevcut defteri kebir hesaplarından yararlanarak dönem sonu mizanını oluşturabilir, gelir tablosunu düzenleyerek dönem karını hesaplayabilir. |
|
|
P2) İşletmelerin mevcut ve potansiyel problemlerini eleştirel bir biçimde düşünerek belirleyebilir, analiz edebilir, değerlendirebilir ve bilimsel metotlar kullanarak alternatif çözüm önerileri geliştirebilir.
P.2.1) Gerçek dünyadaki iş senaryolarını analiz ederek pazar ihtiyaçlarını karşılayabilecek pazarlama planları geliştirmek için pazarlama teori ve modellerini uygulayabilir. |
P.2.2) İş dünyasındaki temel matematiksel konuları ve uygulamaları yüzdesel, orantısal ve basit faiz hesaplamaları aracılığıyla açıklayabilir. |
P.2.3) Finansal hesaplamalar, envanter yönetimi ve fiyatlandırma stratejileri de dahil olmak üzere çeşitli iş senaryolarında karşılaşılan pratik sorunları çözmek için matematiksel teknikleri uygulayabilirler. |
P.2.4) Sayısal verileri ve mali tabloları analiz ederek eğilimleri, kalıpları ve ilişkileri belirleyebilecek ve iş dünyasında karar alma süreçlerine yönelik çıkarımları yorumlayabilir. |
P.2.5) Regresyon ve korelasyon gibi temel istatistiksel analiz ilke ve yöntemlerini açıklayabilir ve bunların iş karar verme sürecindeki önemini anlar. |
P.2.6) Pazar araştırması anketleri, satış raporları ve mali tablolar gibi iş bağlamlarından toplanan veri setlerini analiz etmek ve yorumlamak için istatistiksel teknikleri uygulayabilirler. |
P.2.7) Örneklem büyüklüğü, veri kalitesi ve istatistiksel anlamlılık gibi faktörleri göz önünde bulundurarak, belirli iş sorunlarını veya araştırma sorularını ele almada farklı istatistiksel yöntem ve tekniklerin uygunluğunu ve etkinliğini değerlendirebilirler. |
P.2.8) Gerçek dünyadaki kurumsal sorunları çözmek için yönetim araçlarını ve tekniklerini uygulayabilir. |
P.2.9) Bir araştırma problemini araştırma sürecinin genel basamaklarını kullanarak analiz edebilir ve çözüme ulaştırabilir. |
P.2.10) Bir araştırma problemi ile ilgili literatürü araştırmanın amacını gerekçelendirebilir ve ilgili literatürdeki boşluğu gösterebilecek şekilde eleştirel olarak organize edip bunu akademik üsluba uygun biçimde aktarabilir. |
P.2.11) Seçtiği araştırma konusunun veya iş probleminin önemini açıklayabilir, ilgili literatürü, sektör bağlamını ve ilgili temel konuları anladığını gösterebilir. |
P.2.12) Yenilik ve yenilik yönetimi ile ilgili kavramların işletmelere faydasını açıklayabilir ve işletme hedeflerine ulaşılmasında nasıl kullanılabileceğini anlayabilir. |
P.2.13) Yenilik fırsatlarını belirlemek, yenilikçi çözümler geliştirmek ve bir işletmede yenilikçi projeler yönetebilmek için yenilik stratejilerini belirleyerek, yenilik matrisi ve yenilik haritalandırmayı uygulayabilir. |
P.2.14) Yenilik yönetimi sürecine katkı sağlayabilecek tüm unsurları analiz edebilir. |
P.2.15) Etkili müşteri ilişkileri yönetiminin işletme ve müşteri memnuniyetine katkısını anlatabilir ve müşteri ilişkileri yönetimine geçiş sürecini, unsurlarını, sorumluluklarını, uygulama aşamalarını, modellerini, ölçümünü, başarısına etki eden faktörleri ve yapılabilecek yanlış uygulamaları açıklayabilir. |
P.2.16) İşletmenin müşteri etkileşimlerini yönetmek, müşteri deneyimlerini geliştirmek ve müşteriyi elde tutmayı artırmak için müşteri ilişkileri yönetimini uygulayabilir. |
P.2.17) Farklı müşteri ilişkileri yönetimi modellerini ve uygulama aşamalarının etkinliğini değerlendirebilir. Bunların müşteri ilişkileri ve işletme performansı üzerindeki etkilerini gözlemleyebilir. |
P.2.18) Analiz, planlama, risk belirleme ve ekip kurmanın etkinliğini değerlendirebilir, bunların proje yönetimi ve işletme performansı üzerindeki etkilerini değerlendirebilir. |
P.2.19) Bir işletme için en etkili ve en verimli proje fikrini tasarlayabilir. Projenin izlenmesi, zamanında tamamlanması ve değerlendirilmesi aşamalarını gerçekleştirebilir. |
P.2.20) Finansal tabloları analiz etmek, yatırım fırsatlarını değerlendirmek ve bütçeleme planları geliştirmek için finansal teknikleri ve araçları uygulayabilir. |
P.2.21) Oran analizi ve diğer finansal ölçütler aracılığıyla eğilimleri, güçlü ve zayıf yönleri belirleyerek kuruluşların finansal sağlığını değerlendirmek için finansal verileri analiz edebilir. |
P.2.22) Yatırım fırsatlarını değerlendirmek için temel analiz, teknik analiz ve kantitatif yöntemler dahil olmak üzere çeşitli analitik teknikleri uygulayabilir. |
P.2.23) Sharpe oranı, beta ve alfa gibi ölçütleri kullanarak yatırım portföylerinin performans ve risk özelliklerini analiz edebilir. |
P.2.24) Pratik problemleri çözmek ve gerçek dünyadaki iş senaryolarında bilinçli kararlar almak için iş ilkelerini ve analitik araçları uygulayabilir. |
P.2.25) Mikro ekonomik teorileri ve modelleri gerçek dünyadaki durumlara ve politika konularına uygulayabilirler. |
P.2.26) Fiyat kontrolleri, vergiler ve sübvansiyonlar da dahil olmak üzere piyasalara devlet müdahalesinin etkilerini analiz edebileceklerdir. |
P.2.27) Oran analizi ve diğer finansal ölçütleri kullanarak bir şirketin finansal durumunu ve performansını değerlendirmek için finansal tabloları analiz edebilirler. |
P.2.28) Makroekonomik kavram ve modelleri gerçek dünyadaki ekonomik sorunlara ve politika tartışmalarına uygulayabilirler. |
P.2.29) Ekonomik olay ve politikaların nedenlerini ve etkilerini anlamak için ekonomik verileri ve eğilimleri analiz edebilirler. |
P.2.30) Birleşme ve devralmalar, yabancı para işlemleri ve muhasebe politikalarındaki değişiklikler gibi karmaşık işlemlerin ve olayların etkilerini belirlemek için finansal tabloları analiz edebileceklerdir. |
P.2.31) Bireysel farklılıkların ve grup dinamiklerinin örgütsel performansı ve çalışan davranışını nasıl etkilediğini açıklayabilecektir. |
P.2.32) Üretim süreçlerini optimize etme ve ürün kalitesini sağlamadaki rolü de dahil olmak üzere üretim yönetiminin ilke ve hedeflerini açıklayabilir. |
P.2.33) Sayısal yöntemler kullanarak çözülebilecek problemlerin tanımını yapabilir. |
P.2.34) Ticari işletmede muhasebeleştirilmesi gereken mali sonuç doğuran olayların hangi hesaplar aracılığı ile kaydedilmesi gerektiğini analiz edebilir. |
P.2.35) Ticari işletmede muhasebeleştirilmesi gereken mali sonuç doğuran olayların hangi hesaplar aracılığı ile kaydedilmesi gerektiğini analiz edebilir. |
|
P7) Disiplinler arası işlerde veya çok kültürlü ekiplerde etkin çalışabilir, sorumluluk alabilir, inisiyatif kullanabilir, ekip arkadaşlarına bilgileri aktarabilir, ekip üyeleriyle iş birliği yaparak ortak hedefler için çalışabilir.
P.7.1) Etkili iletişim stratejilerini belirlemek ve kültürel farklılıkların iletişim üzerindeki etkisini anlamak için iş iletişimi vaka çalışmalarını analiz edebilir. |
P.7.2) Çok kültürlü ortamlar da dahil olmak üzere dinleyicilerin ilgisini çekmek, onları etkili bir biçimde bilgilendirme için uygun araçları kullanarak profesyonel iş sunumları hazırlayabilir ve sunabilir. |
P.7.3) Etkin liderlik ve ekip geliştirmenin önemini ve etkinliğini değerlendirebilir. Liderlik için gerekli yetkinlikleri belirleyebilir. İş fikri geliştirmede fikri sınai mülkiyet haklarını, yaratıcılığı ve yenilik türlerinin önemini belirleyebilir. |
P.7.4) Çatışma, iletişim kalıpları ve karar alma süreçleri gibi çeşitli örgütsel davranış olgularının nedenlerini ve etkilerini eleştirel bir şekilde inceleyebilir |
P.7.5) Farklı yönetim uygulamalarının ve liderlik tarzlarının olumlu bir kurum kültürünü teşvik etmedeki ve iş hedeflerine ulaşmadaki etkinliğini değerlendirebilir. |
|
P12) İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesi için alanında yetkin ve yeterli sayıda çalışan istihdam edilmesini, eğitilmesini ve işe devam etmelerini sağlar.
P.12.1) İşe alma, seçme ve performans değerlendirme gibi temel İKY kavramlarını ve istihdam uygulamalarını düzenleyen temel yasa ve yönetmelikleri öğrenebilir. |
P.12.2) Örgütsel hedeflere ulaşmada İKY'nin rolünü açıklayabilir ayrıca İKY politika ve uygulamalarının çalışan motivasyonu ve bağlılığı üzerindeki etkisini yorumlayabilecektir. |
P.12.3) Yetenekleri etkin bir şekilde işe almak, seçmek ve elde tutmak için İKY tekniklerini uygulayabilir ve organizasyonel ihtiyaçları karşılamak için iş analizi ve ücret yönetimi gibi İKY araçlarını kullanabilir. |
P.12.4) İKY stratejilerinin çalışan memnuniyetini ve verimliliğini artırmadaki etkinliğini analiz edebilir ve İKY uygulamalarını yasal ve etik hususlar ışığında değerlendirebilir. |
P.12.5) İKY uygulamaları ile kurumsal hedefler arasındaki uyumu eleştirel olarak değerlendirebilir ve çeşitlilik, kapsayıcılık girişimlerinin örgütsel performans üzerindeki etkisini değerlendirebilir. |
P.12.6) Kurumsal ihtiyaçlara göre uyarlanmış kapsamlı İKY politikaları ve prosedürleri tasarlayabilir ayrıca İKY uygulamaları aracılığıyla çatışmayı yönetmek ve olumlu bir kurum kültürünü teşvik etmek için stratejiler geliştirebilir. |
|
|
P2) İşletmelerin mevcut ve potansiyel problemlerini eleştirel bir biçimde düşünerek belirleyebilir, analiz edebilir, değerlendirebilir ve bilimsel metotlar kullanarak alternatif çözüm önerileri geliştirebilir.
P.2.1) Gerçek dünyadaki iş senaryolarını analiz ederek pazar ihtiyaçlarını karşılayabilecek pazarlama planları geliştirmek için pazarlama teori ve modellerini uygulayabilir. |
P.2.2) İş dünyasındaki temel matematiksel konuları ve uygulamaları yüzdesel, orantısal ve basit faiz hesaplamaları aracılığıyla açıklayabilir. |
P.2.3) Finansal hesaplamalar, envanter yönetimi ve fiyatlandırma stratejileri de dahil olmak üzere çeşitli iş senaryolarında karşılaşılan pratik sorunları çözmek için matematiksel teknikleri uygulayabilirler. |
P.2.4) Sayısal verileri ve mali tabloları analiz ederek eğilimleri, kalıpları ve ilişkileri belirleyebilecek ve iş dünyasında karar alma süreçlerine yönelik çıkarımları yorumlayabilir. |
P.2.5) Regresyon ve korelasyon gibi temel istatistiksel analiz ilke ve yöntemlerini açıklayabilir ve bunların iş karar verme sürecindeki önemini anlar. |
P.2.6) Pazar araştırması anketleri, satış raporları ve mali tablolar gibi iş bağlamlarından toplanan veri setlerini analiz etmek ve yorumlamak için istatistiksel teknikleri uygulayabilirler. |
P.2.7) Örneklem büyüklüğü, veri kalitesi ve istatistiksel anlamlılık gibi faktörleri göz önünde bulundurarak, belirli iş sorunlarını veya araştırma sorularını ele almada farklı istatistiksel yöntem ve tekniklerin uygunluğunu ve etkinliğini değerlendirebilirler. |
P.2.8) Gerçek dünyadaki kurumsal sorunları çözmek için yönetim araçlarını ve tekniklerini uygulayabilir. |
P.2.9) Bir araştırma problemini araştırma sürecinin genel basamaklarını kullanarak analiz edebilir ve çözüme ulaştırabilir. |
P.2.10) Bir araştırma problemi ile ilgili literatürü araştırmanın amacını gerekçelendirebilir ve ilgili literatürdeki boşluğu gösterebilecek şekilde eleştirel olarak organize edip bunu akademik üsluba uygun biçimde aktarabilir. |
P.2.11) Seçtiği araştırma konusunun veya iş probleminin önemini açıklayabilir, ilgili literatürü, sektör bağlamını ve ilgili temel konuları anladığını gösterebilir. |
P.2.12) Yenilik ve yenilik yönetimi ile ilgili kavramların işletmelere faydasını açıklayabilir ve işletme hedeflerine ulaşılmasında nasıl kullanılabileceğini anlayabilir. |
P.2.13) Yenilik fırsatlarını belirlemek, yenilikçi çözümler geliştirmek ve bir işletmede yenilikçi projeler yönetebilmek için yenilik stratejilerini belirleyerek, yenilik matrisi ve yenilik haritalandırmayı uygulayabilir. |
P.2.14) Yenilik yönetimi sürecine katkı sağlayabilecek tüm unsurları analiz edebilir. |
P.2.15) Etkili müşteri ilişkileri yönetiminin işletme ve müşteri memnuniyetine katkısını anlatabilir ve müşteri ilişkileri yönetimine geçiş sürecini, unsurlarını, sorumluluklarını, uygulama aşamalarını, modellerini, ölçümünü, başarısına etki eden faktörleri ve yapılabilecek yanlış uygulamaları açıklayabilir. |
P.2.16) İşletmenin müşteri etkileşimlerini yönetmek, müşteri deneyimlerini geliştirmek ve müşteriyi elde tutmayı artırmak için müşteri ilişkileri yönetimini uygulayabilir. |
P.2.17) Farklı müşteri ilişkileri yönetimi modellerini ve uygulama aşamalarının etkinliğini değerlendirebilir. Bunların müşteri ilişkileri ve işletme performansı üzerindeki etkilerini gözlemleyebilir. |
P.2.18) Analiz, planlama, risk belirleme ve ekip kurmanın etkinliğini değerlendirebilir, bunların proje yönetimi ve işletme performansı üzerindeki etkilerini değerlendirebilir. |
P.2.19) Bir işletme için en etkili ve en verimli proje fikrini tasarlayabilir. Projenin izlenmesi, zamanında tamamlanması ve değerlendirilmesi aşamalarını gerçekleştirebilir. |
P.2.20) Finansal tabloları analiz etmek, yatırım fırsatlarını değerlendirmek ve bütçeleme planları geliştirmek için finansal teknikleri ve araçları uygulayabilir. |
P.2.21) Oran analizi ve diğer finansal ölçütler aracılığıyla eğilimleri, güçlü ve zayıf yönleri belirleyerek kuruluşların finansal sağlığını değerlendirmek için finansal verileri analiz edebilir. |
P.2.22) Yatırım fırsatlarını değerlendirmek için temel analiz, teknik analiz ve kantitatif yöntemler dahil olmak üzere çeşitli analitik teknikleri uygulayabilir. |
P.2.23) Sharpe oranı, beta ve alfa gibi ölçütleri kullanarak yatırım portföylerinin performans ve risk özelliklerini analiz edebilir. |
P.2.24) Pratik problemleri çözmek ve gerçek dünyadaki iş senaryolarında bilinçli kararlar almak için iş ilkelerini ve analitik araçları uygulayabilir. |
P.2.25) Mikro ekonomik teorileri ve modelleri gerçek dünyadaki durumlara ve politika konularına uygulayabilirler. |
P.2.26) Fiyat kontrolleri, vergiler ve sübvansiyonlar da dahil olmak üzere piyasalara devlet müdahalesinin etkilerini analiz edebileceklerdir. |
P.2.27) Oran analizi ve diğer finansal ölçütleri kullanarak bir şirketin finansal durumunu ve performansını değerlendirmek için finansal tabloları analiz edebilirler. |
P.2.28) Makroekonomik kavram ve modelleri gerçek dünyadaki ekonomik sorunlara ve politika tartışmalarına uygulayabilirler. |
P.2.29) Ekonomik olay ve politikaların nedenlerini ve etkilerini anlamak için ekonomik verileri ve eğilimleri analiz edebilirler. |
P.2.30) Birleşme ve devralmalar, yabancı para işlemleri ve muhasebe politikalarındaki değişiklikler gibi karmaşık işlemlerin ve olayların etkilerini belirlemek için finansal tabloları analiz edebileceklerdir. |
P.2.31) Bireysel farklılıkların ve grup dinamiklerinin örgütsel performansı ve çalışan davranışını nasıl etkilediğini açıklayabilecektir. |
P.2.32) Üretim süreçlerini optimize etme ve ürün kalitesini sağlamadaki rolü de dahil olmak üzere üretim yönetiminin ilke ve hedeflerini açıklayabilir. |
P.2.33) Sayısal yöntemler kullanarak çözülebilecek problemlerin tanımını yapabilir. |
P.2.34) Ticari işletmede muhasebeleştirilmesi gereken mali sonuç doğuran olayların hangi hesaplar aracılığı ile kaydedilmesi gerektiğini analiz edebilir. |
P.2.35) Ticari işletmede muhasebeleştirilmesi gereken mali sonuç doğuran olayların hangi hesaplar aracılığı ile kaydedilmesi gerektiğini analiz edebilir. |
|
P3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile bölgesel ve ekonomik kalkınma hedefleri doğrultusunda yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
P.3.1) İşletmenin başarısına etki edecek projeleri gerçekleştirmede proje fikrinin önemini bilir ve etkin proje fikrini belirleyebilir. Proje bütçe ihtiyacını ve kaynak tahsislerini belirleyebilir. |
P.3.2) Proje fikrinin belirlenmesindeki adımları uygulayabilir. Mantıksal çerçeve kavramına göre projeyi oluşturabilir. Proje organizasyonunun önemini bilerek proje ekibini belirleyebilir. |
P.3.3) İşletmenin mevcut durumunu analiz edebilir, proje analiz aşamasını detaylandırabilir ve projenin risklerini belirleyebilir. |
P.3.4) Gerçek dünya senaryolarını analiz etmek için örgütsel davranış teorilerini uygulamak ve işyeri sorunlarını ele almak için stratejiler geliştirebilir. |
|
P4) Yeni bir iş kurarken yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile hareket eder ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi temel faaliyetleri gerçekleştirebilir.
P.4.1) Yeni iş fikri geliştirme ve yönetmede; yenilik odaklı yaratıcı iş fikri geliştirmenin ve girişimcilik özelliklerinin kapsamını anladıklarını gösterebileceklerdir. |
P.4.2) Öğrenciler, iş planları geliştirmek, inovasyon stratejileri oluşturmak ve çeşitli iş senaryolarında ekiplere etkin bir şekilde liderlik etmek için girişimcilik ve liderlik teorilerini uygulayabileceklerdir. |
P.4.3) Değer önerisi ile ürün geliştirmenin önemini, rakip analizini ve pazar araştırmasını açıklayabilir ve girişimlerin başarısını etkileyebilecek unsurları analiz edebilir. |
P.4.4) Geliştirilen iş fikrine ait etkin bir iş planı hazırlayabilmek amacıyla iş planının hazırlanmasına temel oluşturacak olan iş modeli tuvalini oluşturabilir. İş modeli tuvali unsurlarını etkin bir iş planı hazırlamak üzere geliştirebilir. |
P.4.5) Yenilikçi işletmelerde yenilik yönetim sürecini teşvik etmek için finansman kaynağı bulma ve ağ oluşturma ile yenilikçi bir iş modeli kurabilir. |
P.4.6) Kurumsal hedefler ve pazar talepleri ile uyumlu yenilikçi iş planları, pazarlama stratejileri ve finansal modeller geliştirebilir ve tasarlayabilir. |
|
P5) İşletmecilik alanıyla ilgili bilgileri araştırabilir, analiz edebilir ve elde ettiği sonuçlara göre operasyonel, taktiksel ve stratejik hedefler belirleyebilir.
P.5.1) Trendleri saptamak, tüketici davranışını anlamak ve rekabet ortamını değerlendirmek için pazar araştırma verilerini inceleyebileceklerdir. |
P.5.2) Ürün geliştirme, fiyatlandırma, promosyon ve dağıtım kanalları gibi unsurları içeren kapsamlı pazarlama stratejileri ve kampanyaları tasarlayabilir ve önerebilirler. |
P.5.3) Yasal düzenlemelerin ve politikaların iş stratejisi ve karar alma süreçleri üzerindeki etkisini, hem faydalarını hem de sınırlamalarını göz önünde bulundurarak eleştirel bir şekilde değerlendirebileceklerdir. |
P.5.4) Varsayımlar, sınırlamalar ve risk gibi faktörleri göz önünde bulundurarak, iş analizi ve karar verme süreçlerinde kullanılan matematiksel model ve yöntemlerin uygunluğunu ve doğruluğunu değerlendirebileceklerdir. |
P.5.5) Bütçeleme planları geliştirmek, finansal tahminler oluşturmak veya envanter yönetim sistemlerini optimize etmek gibi iş sorunlarına pratik çözümler tasarlamak için matematiksel ilkeleri kullanabileceklerdir. |
P.5.6) Örüntüleri, eğilimleri ve ilişkileri belirlemek ve iş stratejileri ve kararları hakkında bilgi vermek üzere anlamlı iç görüler ve sonuçlar çıkarmak için istatistiksel verileri analiz edebilirler. |
P.5.7) Gelecekteki iş trendlerini tahmin etmek için istatistiksel deneyler veya çalışmalar tasarlayabilir ve yürütebilir, istatistiksel ilkeleri uygularken yaratıcılık ve yenilikçilik sergileyebilir. |
P.5.8) Örgütsel hedeflere ulaşmada farklı yönetim stratejilerinin etkinliğini değerlendirebilir ve başarılı ve başarısız yönetim uygulamalarını etkileyen faktörleri belirlemek için vaka çalışmalarını analiz edebilir. |
P.5.9) Örgütsel etkinliği ve verimliliği artırmak için yenilikçi yaklaşımlar tasarlayabilir ve değişimi yönetmek, kurumsal büyümeyi teşvik etmek için stratejik planlar geliştirebilir. |
P.5.10) Projesiyle ilgili veri ve bilgileri eleştirel bir şekilde analiz edebilir, kalıpları, eğilimleri ve ilişkileri belirleyebilir ve bulgularına dayanarak anlamlı sonuçlar çıkarabilir. |
P.5.11) Yenilik stratejilerinin ve yenilik yönetim sürecinin etkinliğini değerlendirebilir, işletmenin hedeflerine ulaşabilmesi üzerindeki etkilerini değerlendirebilir. |
P.5.12) Bir işletmede müşteri ilişkileri yönetimini kurmak, geliştirmek ve iyileştirmek amacıyla işletmenin mevcut durumunu ve müşteri verileri ile müşteri ilişkileri yönetiminin etkinliğinin son durumunu analiz edebilir. |
P.5.13) Bir işletme için en etkili ve en verimli müşteri ilişkileri yönetimi modelini tasarlayabilir. Müşteri ilişkileri yönetimi modelinin ölçümü ile yapılan yanlışları göz önünde bulundurabilir ve yeni bir müşteri ilişkiler yönetimi modeli geliştirebilir. |
P.5.14) Kurumsal hedeflerle uyumlu stratejik finansal planlar ve yatırım portföyleri geliştirmek için finansal bilgileri sentezleyebilir. |
P.5.15) Belirli risk-getiri profillerine ve yatırım hedeflerine göre uyarlanmış, çeşitli varlık sınıflarını ve stratejilerini içeren çeşitlendirilmiş yatırım portföyleri oluşturabilir. |
P.5.16) Farklı işletme fonksiyonları arasındaki karşılıklı ilişkileri ve bunların bir kuruluşun genel stratejisine nasıl katkıda bulunduğunu açıklayabilir. |
P.5.17) Nitel ve nicel yöntemler kullanarak sorunları tanımlamak, riskleri değerlendirmek ve potansiyel çözümleri değerlendirmek için karmaşık iş durumlarını analiz edebilir. |
P.5.18) Tam rekabet, tekel ve oligopol gibi farklı piyasa yapılarının verimlilik ve eşitlik etkilerini değerlendirebilirler. |
P.5.19) Karmaşık mikro ekonomik kavramları temsil etmek ve sonuçları tahmin etmek için ekonomik modeller ve diyagramlar oluşturabilirler. |
P.5.20) Farklı muhasebe politikalarının ve tahminlerinin finansal tablolar ve iş kararları üzerindeki etkisini değerlendirebilir. |
P.5.21) Farklı makroekonomik politikaların ekonomik istikrar ve büyümenin sağlanmasındaki etkinliğini değerlendirebilirler. |
P.5.22) Gelecekteki ekonomik eğilimleri ve politika sonuçlarını tahmin etmek için kendi ekonomik modellerini ve senaryolarını geliştirip oluşturur. |
P.5.23) Finansal raporlamada etik hususlar da dahil olmak üzere, farklı muhasebe yöntem ve politikalarının bir işletmenin finansal sağlığı ve performansı üzerindeki etkilerini değerlendirebileceklerdir. |
P.5.24) Örgütsel davranış ilkelerine dayalı olarak çalışan motivasyonunu, ekip performansını ve genel örgütsel etkinliği artırmayı amaçlayan müdahaleler veya programlar tasarlayıp ve önerebilir. |
P.5.25) Envanter yönetimi, üretim çizelgeleme ve süreç haritalama gibi çeşitli üretim yönetimi tekniklerini ve araçlarını gerçek dünyadaki iş senaryolarına uygulayabilir |
P.5.26) Değer akışı haritalama ve kök neden analizi gibi teknikleri kullanarak verimsizlikleri, darboğazları ve iyileştirme alanlarını belirlemek için üretim süreçlerini analiz edebilir. |
P.5.27) Yalın üretim ve toplam kalite yönetimi gibi farklı üretim stratejilerini ve metodolojilerini değerlendirebilecek ve farklı iş bağlamlarında etkinliklerini değerlendirebilir. |
P.5.28) Operasyonel verimliliği ve ürün kalitesini artırmak için üretim yönetimi, kaynak tahsisi ve iş akışı optimizasyonundaki en iyi uygulamaları içeren kapsamlı üretim planları tasarlayabilir ve uygulayabilir. |
P.5.29) İşletmenin mali durumunu gösteren bilançolarının hangi hesaplardan meydana geldiğini bilir ve işletmenin mizan hesap bakiyelerini kullanarak bilançosunu düzenleyebilir. |
P.5.30) Farklı işletme bilançolarında yer alan hesaplardaki bilgileri karşılaştırarak değerlendirebilir. |
P.5.31) İşletmede dönem sonunda oluşan mizan bakiyelerinden yararlanarak gelir tablosunu ve bilançoyu düzenleyebilir. |
P.5.32) Farklı işletme bilançolarında ve gelir tablolarında yer alan hesaplardaki bilgileri karşılaştırarak değerlendirebilir. |
|
P6) Öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle işletmelerle ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bunları kendi organizasyonu için eleştirel olarak değerlendirir ve uygulayabilir.
P.6.1) Pazar koşulları, hedef kitle ve yatırım getirisi gibi faktörleri göz önünde bulundurarak çeşitli pazarlama stratejileri ve kampanyalarının etkinliğini eleştirel bir biçimde değerlendirebilir. |
P.6.2) Nitel veya nicel tasarıma sahip araştırmaları, onların temel problemlerini, hipotezlerini, bulgularını ve sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. |
P.6.3) Araştırma bulgularının iş uygulamalarına etkilerini değerlendirebilir, çalışmalarının güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirebilir ve gelecekteki araştırmalar veya pratik uygulamalar için öneriler sunabilir. |
P.6.4) Proje hedeflerini, metodolojilerini, bulgularını ve önerilerini etkili bir şekilde ileten, özgünlük ve akademik titizlik içeren kapsamlı ve iyi organize edilmiş bir araştırma raporu veya iş planı geliştirebilir. |
P.6.5) Kurumsal performans, risk ve uzun vadeli sürdürülebilirlik üzerindeki etkilerini göz önünde bulundurarak finansal kararları ve politikaları eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. |
P.6.6) Piyasa koşulları, ekonomik göstergeler ve yatırımcı hedefleri gibi faktörleri göz önünde bulundurarak yatırım stratejilerini ve portföy performansını eleştirel bir şekilde değerlendirebilir.. |
P.6.7) İyileştirmeler önermek ve kurumsal verimliliği optimize etmek için iş stratejilerini, performans ölçümlerini ve operasyonel süreçleri eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. |
|
P7) Disiplinler arası işlerde veya çok kültürlü ekiplerde etkin çalışabilir, sorumluluk alabilir, inisiyatif kullanabilir, ekip arkadaşlarına bilgileri aktarabilir, ekip üyeleriyle iş birliği yaparak ortak hedefler için çalışabilir.
P.7.1) Etkili iletişim stratejilerini belirlemek ve kültürel farklılıkların iletişim üzerindeki etkisini anlamak için iş iletişimi vaka çalışmalarını analiz edebilir. |
P.7.2) Çok kültürlü ortamlar da dahil olmak üzere dinleyicilerin ilgisini çekmek, onları etkili bir biçimde bilgilendirme için uygun araçları kullanarak profesyonel iş sunumları hazırlayabilir ve sunabilir. |
P.7.3) Etkin liderlik ve ekip geliştirmenin önemini ve etkinliğini değerlendirebilir. Liderlik için gerekli yetkinlikleri belirleyebilir. İş fikri geliştirmede fikri sınai mülkiyet haklarını, yaratıcılığı ve yenilik türlerinin önemini belirleyebilir. |
P.7.4) Çatışma, iletişim kalıpları ve karar alma süreçleri gibi çeşitli örgütsel davranış olgularının nedenlerini ve etkilerini eleştirel bir şekilde inceleyebilir |
P.7.5) Farklı yönetim uygulamalarının ve liderlik tarzlarının olumlu bir kurum kültürünü teşvik etmedeki ve iş hedeflerine ulaşmadaki etkinliğini değerlendirebilir. |
|
P8) Meslektaşları ve işletmelerin tüm iç ve dış paydaşlarıyla, öğrenim dili ve en az bir yabancı dilde etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir, ilişkileri yürütebilir.
P.8.1) Profesyonel ortamlarda yaygın olarak kullanılan temel iş kelimelerini, terminolojiyi ve ifadeleri hatırlayabilir ve tanımlayabilir. |
P.8.2) E-postalar, raporlar, teklifler ve sunumlar gibi çeşitli iş iletişimi formatlarının yapısını ve tarzını açıklayabilir ve bunların uygun bağlamlarını ve amaçlarını anlayabilir. |
P.8.3) Farklı mesleki senaryolara göre uyarlanmış e-postalar, notlar ve raporlar dahil olmak üzere açık, özlü ve etkili iş belgeleri yazmak için iş İngilizcesi becerilerini uygulayabilir. |
P.8.4) Kendisinin ve başkalarının iş iletişimlerinin etkinliğini değerlendirebilecek, yapıcı geri bildirim sağlayabilecek ve netlik, ton ve profesyonellik açısından iyileştirilmesi gereken alanları belirleyebilir. |
P.8.5) Gündelik hayata yönelik basit düzeydeki temel ifadeleri kullanabilme. |
P.8.6) Dinleme ve okuma metinlerinde geçen, sık kullanılan ifade ve cümleleri kavrayabilme. |
P.8.7) Sosyal ortamlarda kendini tanıtabilme, kişisel bilgiler ile ilgili soru sorabilme ve cevap verebilme. |
P.8.8) Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları basit düzeyde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme. |
P.8.9) Günlük hayatta karşılaşılan basit formları doldurabilme, kısa ve basit notlar oluşturabilme. |
P.8.10) Kısa ve basit düzeydeki metinleri okuyabilme, ilan ve afiş gibi yazılı metinlerdeki basit içerikleri kavrayabilme. |
P.8.11) Anlam ve anlatım bozukluklarını açıklayabilme. |
P.8.12) Yazım kurallarını, noktalama işaretlerini ve sözlü anlatım sorunlarını ayırt edebilme |
P.8.13) Söyleyiş ve sesletim sorunlarını gidererek dilde doğru ve anlamlı konular özgün örneklendirme yapabilme. |
P.8.14) Türk dilinde imlâ ve noktalama işaretlerini sınıflandırabilme. |
P.8.15) Türk dilinin yazılı, sözlü ve tartışmaya dayalı anlatım türlerinde imlâ ve noktalama işaretlerini doğru bir şekilde kategorize edebilme. |
P.8.16) Bilimsel araştırma yöntemleri (konunun seçilmesi, sınırlandırılması ve ilgili kaynakların taranması) konusunda bilgi sahibi olabilmek, araştırma sonuçlarının yazıya geçirilmesi konusunda fikir sahibi olabilmek ve doğru kaynağı seçebilme. |
|
P9) İşletmecilik alanında gerçekleştirdiği faaliyetleri mesleki etik, sosyal sorumluluk, evrensel ve kültürel değerler konularında edindiği farkındalık doğrultusunda uygular.
P.9.1) İşletmelerin yasal gerekliliklere uyması, yasal riskleri yönetmesi ve yasalarla uyumlu etik uygulamaları hayata geçirmesi için stratejiler geliştirebileceklerdir. |
P.9.2) Yönetimsel kararların ve eylemlerin etik sonuçlarını değerlendirebilir. |
P.9.3) Ana hatlarıyla Osmanlı'nın siyasi ve toplum yapısını ifade edebilme. |
P.9.4) Millî Mücadele döneminin motivasyon unsurlarını açıklayabilme. |
P.9.5) Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş sürecini farklı perspektiflerle aktarabilme. |
P.9.6) Türkiye'nin siyasi, sosyokültürel ve sosyoekonomik yapısının temel saiklerini anlayabilme. |
P.9.7) Türkiye'nin kuruluş süreci ve dünya tarihi içindeki konumunu çözümleyerek geniş bir perspektif sunabilme. |
P.9.8) Türkiye'nin kuruluş sürecinin ve konumunun tarihi ve sosyal etkilerini özetleyebilme. |
|
P10) İşletmelerin tüm temel fonksiyonlarıyla ilgili uygulamalarının toplumsal ve hukuki sonuçlarını değerlendirebilir.
P.10.1) Medeni hukuk, ticaret hukuku, borçlar hukuku ve fikri mülkiyet hukuku da dahil olmak üzere temel hukuki terimleri, ilkeleri ve kavramları belirleyebilecek ve tanımlayabilecektir. |
P.10.2) Yasaların nasıl oluşturulduğu ve uygulandığı da dahil olmak üzere, iş faaliyetlerinde ve daha geniş toplumsal bağlamda hukuk sisteminin rolünü ve önemini açıklayabilecektir. |
P.10.3) Yasal ilkeleri varsayımsal iş senaryolarına uygulayabilecek, potansiyel yasal sorunları tanımlayabilecek ve uygun yasal eylemleri belirleyebileceklerdir. |
P.10.4) Yargı kararlarının arkasındaki mantığı ve iş uygulamaları üzerindeki etkilerini anlamak için mahkeme davalarını ve yasal kararları analiz edebileceklerdir. |
P.10.5) Temel Hukuki Kavramları Hatırlama: Sözleşmeler, haksız fiil, acente ve mal satışı dahil olmak üzere ticaret hukukundaki temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecektir. |
P.10.6) Geçerli bir sözleşmenin unsurları ve temsilcilerin görevleri gibi ticaret hukukunun altında yatan temel ilke ve teorileri açıklayabilecektir. |
P.10.7) İlgili kanunları ve hukuki ilkeleri varsayımsal iş senaryolarına uygulayabilecek ve ticari anlaşmazlıkları çözme becerisi gösterebileceklerdir. |
P.10.8) İş uygulamaları ve yasal sonuçlar üzerindeki etkilerini belirlemek için içtihat hukukunu ve yasal hükümleri analiz edebilecek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebileceklerdir. |
P.10.9) Ticari anlaşmazlıklarda pozisyonlarını desteklemek için çeşitli yasal ilkeleri ve emsalleri entegre ederek tutarlı ve ikna edici yasal argümanlar oluşturabileceklerdir. |
P.10.10) Mevcut ticaret hukuku çerçevelerini, etkinliklerini, adaletlerini ve ticari faaliyetler ve toplum üzerindeki etkilerini göz önünde bulundurarak değerlendirebilecek ve eleştirebileceklerdir. |
|
P11) İşletmecilik alanında ihtiyaç duyulan bilgi sistemlerini etkin bir biçimde kullanabilir, raporlaştırabilir ve yorumlayabilir.
P.11.1) SPSS gibi istatistiksel veri analizi programlarını araştırma soruları ve değişken tiplerine göre kullanabilir. |
P.11.2) Seçtiği konuyu araştırmak, veri toplamak ve analiz etmek ve belirlenen araştırma sorularını veya iş sorunlarını ele almak için uygun araştırma metodolojilerini ve analitik teknikleri uygulayabilir. |
P.11.3) Defteri kebir, borç hesapları ve alacak hesapları gibi modüller de dahil olmak üzere bilgisayarlı muhasebe sistemleriyle ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve hatırlayabilir. |
P.11.4) Blgisayarlı muhasebe sistemlerinin manuel muhasebeye kıyasla gelişmiş doğruluk, verimlilik ve veri yönetimi dahil olmak üzere işlevlerini ve faydalarını açıklayabilir. |
P.11.5) Doğru veri girişi ve muhasebe yazılımı özelliklerinin doğru kullanımını sağlayarak finansal işlemleri bilgisayarlı bir muhasebe sistemine girebilir. |
P.11.6) Finansal tablolar ve raporlar hazırlamak ve eğilimleri ve tutarsızlıkları belirlemek için bilgisayarlı muhasebe sistemleri tarafından üretilen finansal verileri analiz edebilir. |
P.11.7) Kullanıcı arayüzü, güvenlik özellikleri ve entegrasyon yetenekleri gibi faktörleri göz önünde bulundurarak farklı bilgisayarlı muhasebe sistemlerinin etkinliğini ve güvenilirliğini değerlendirebileceklerdir. |
P.11.8) Bilgisayarlı bir muhasebe sistemi kullanarak muhasebe raporlarını ve mali tabloları tasarlayabilir ve özelleştirebilir, bunları belirli iş ihtiyaçlarını ve uyumluluk gereksinimlerini karşılayacak şekilde uyarlayabilir. |
P.11.9) Bilgi teknolojileri ve bilgisayar sistemlerinin temel kavramlarını tanımlayabilme ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme. |
P.11.10) Temel yazılım uygulamalarını (örneğin sunum yazılımı vb.) etkin bir şekilde kullanabilme ve bu araçlarla profesyonel belgeler hazırlayabilme. |
P.11.11) İnternet ve web teknolojilerini kullanarak bilgi arama, bilgiye erişme ve bilgiyi güvenli bir şekilde paylaşma becerisi geliştirebilmesi. |
P.11.12) Veri güvenliği, etik ve gizlilik konularında bilinçli olma ve bu ilkeleri uygulayabilme. |
P.11.13) Bilgisayar programlama ve algoritma mantığını temel seviyede kavrayarak basit programlar yazabilme. |
P.11.14) Bilgi teknolojilerinin farklı disiplinlerdeki uygulamalarını anlama ve bu teknolojilerin potansiyel etkilerini değerlendirebilme. |
|
P12) İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesi için alanında yetkin ve yeterli sayıda çalışan istihdam edilmesini, eğitilmesini ve işe devam etmelerini sağlar.
P.12.1) İşe alma, seçme ve performans değerlendirme gibi temel İKY kavramlarını ve istihdam uygulamalarını düzenleyen temel yasa ve yönetmelikleri öğrenebilir. |
P.12.2) Örgütsel hedeflere ulaşmada İKY'nin rolünü açıklayabilir ayrıca İKY politika ve uygulamalarının çalışan motivasyonu ve bağlılığı üzerindeki etkisini yorumlayabilecektir. |
P.12.3) Yetenekleri etkin bir şekilde işe almak, seçmek ve elde tutmak için İKY tekniklerini uygulayabilir ve organizasyonel ihtiyaçları karşılamak için iş analizi ve ücret yönetimi gibi İKY araçlarını kullanabilir. |
P.12.4) İKY stratejilerinin çalışan memnuniyetini ve verimliliğini artırmadaki etkinliğini analiz edebilir ve İKY uygulamalarını yasal ve etik hususlar ışığında değerlendirebilir. |
P.12.5) İKY uygulamaları ile kurumsal hedefler arasındaki uyumu eleştirel olarak değerlendirebilir ve çeşitlilik, kapsayıcılık girişimlerinin örgütsel performans üzerindeki etkisini değerlendirebilir. |
P.12.6) Kurumsal ihtiyaçlara göre uyarlanmış kapsamlı İKY politikaları ve prosedürleri tasarlayabilir ayrıca İKY uygulamaları aracılığıyla çatışmayı yönetmek ve olumlu bir kurum kültürünü teşvik etmek için stratejiler geliştirebilir. |
|
|