İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00981332 Pazarlama Araştırması 4 Bahar 8 3+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) Arş.Gör. Ayhan AKPINAR
Dersin İçeriği
Bu ders, pazarlama araştırmasının temel prensiplerini, yöntemlerini ve uygulamalarını ele almaktadır. Pazarlama araştırma süreci, veri toplama teknikleri, örnekleme yöntemleri, veri analizi ve sonuç raporlama konuları kapsamaktadır. Öğrenciler, pazarlama problemlerini analiz edebilme ve doğru araştırma yöntemleri kullanarak çözüm üretebilme becerisi kazanacaklardır.
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilere pazarlama araştırmalarının önemini ve temel prensiplerini öğretmek, pazarlama sorunlarına yönelik araştırma planlama, veri toplama ve analiz etme becerisi kazandırmaktır. Bu sayede öğrenciler, veri temelli karar verme sürecine katkıda bulunabilecek yetkinliğe ulaşacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 İşletmelerin temel fonksiyonları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, üretim yönetimi ve pazarlama) ile ilgili ileri düzeyde teorik ve/veya uygulamalı bilgi, becerilere sahip olur. 2
P2 İşletmelerin mevcut ve potansiyel problemlerini eleştirel bir biçimde düşünerek belirleyebilir, analiz edebilir, değerlendirebilir ve bilimsel metotlar kullanarak alternatif çözüm önerileri geliştirebilir. 3
P3 Toplumsal sorumluluk bilinci ile bölgesel ve ekonomik kalkınma hedefleri doğrultusunda yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 1
P4 Yeni bir iş kurarken yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile hareket eder ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi temel faaliyetleri gerçekleştirebilir. 2
P5 İşletmecilik alanıyla ilgili bilgileri araştırabilir, analiz edebilir ve elde ettiği sonuçlara göre operasyonel, taktiksel ve stratejik hedefler belirleyebilir. 3
P6 Öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle işletmelerle ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bunları kendi organizasyonu için eleştirel olarak değerlendirir ve uygulayabilir. 3
P7 Disiplinler arası işlerde veya çok kültürlü ekiplerde etkin çalışabilir, sorumluluk alabilir, inisiyatif kullanabilir, ekip arkadaşlarına bilgileri aktarabilir, ekip üyeleriyle iş birliği yaparak ortak hedefler için çalışabilir. 1
P8 Meslektaşları ve işletmelerin tüm iç ve dış paydaşlarıyla, öğrenim dili ve en az bir yabancı dilde etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir, ilişkileri yürütebilir. 1
P9 İşletmecilik alanında gerçekleştirdiği faaliyetleri mesleki etik, sosyal sorumluluk, evrensel ve kültürel değerler konularında edindiği farkındalık doğrultusunda uygular. 1
P10 İşletmelerin tüm temel fonksiyonlarıyla ilgili uygulamalarının toplumsal ve hukuki sonuçlarını değerlendirebilir. 1
P11 İşletmecilik alanında ihtiyaç duyulan bilgi sistemlerini etkin bir biçimde kullanabilir, raporlaştırabilir ve yorumlayabilir. 3
P12 İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesi için alanında yetkin ve yeterli sayıda çalışan istihdam edilmesini, eğitilmesini ve işe devam etmelerini sağlar. 1
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Pazarlama Araştırmasına Giriş ve Temel Kavramlar
2 Pazarlama Araştırma Süreci
3 Araştırma Problemlerinin Tanımlanması
4 Araştırma Tasarımı: Keşifsel, Tanımlayıcı ve Nedensel Araştırmalar
5 Veri Toplama Yöntemleri: Anket, Gözlem ve Derinlemesine Görüşmeler
6 Ölçüm ve Ölçek Geliştirme
7 Anket Tasarımı ve Soru Formu Hazırlama
8 Örnekleme Yöntemleri ve Örneklem Hacmi
9 Veri Hazırlama ve Temizleme Süreci
10 Veri Analizi: Tanımlayıcı İstatistikler
11 Veri Analizi: Hipotez Testleri
12 Araştırma Bulgularının Raporlanması ve Sunumu
13 Marka ve Müşteri Ölçümleri
14 Genel Değerlendirme
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Burns, A. C., & Bush, R. F. (2014). Marketing research (7th ed.). Pearson Education.
Aaker, D. A., Kumar, V., Leone, R. P., & Day, G. S. (2012). Marketing research (11th ed.). Wiley.
Hair, J. F., Celsi, M. W., Money, A. H., Samouel, P., & Page, M. J. (2015). Essentials of business research methods (3rd ed.). Routledge.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 1 30 (%)
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 30 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 1 14
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 20 20
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 126
Toplam Yük / 30 4,20
Dersin AKTS Kredisi: 4