İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00981328 Uluslararası Girişimcilik ve İşletme Yönetimi 4 Bahar 8 3+0+0 4 4
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Değer önerisini temel alan girişimcilik iş fikrinin belirlenmesi ve iş modeli üretimi ile şirketleşme aşamasına getirilmesi ele alınmaktadır. Ekip kurma liderlik özellikleri geliştirme ele alınmaktadır. Hem yaratıcı iş fikri geliştirme hem de değer önerisi sunabilme kapsamında girişimcilik, liderlik ve şirketleşmeye değinilmektedir.
Dersin Amacı
Yaratıcılık ile girişimciliğin ilişkisi sonucu iş fikri geliştirme, geliştirilen iş fikrini iş modeli tuvali kapsamında detaylandırma, etkin bir iş planı hazırlama, fon kaynakları desteği ile şirketleşme fırsatları.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 İşletmelerin temel fonksiyonları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, üretim yönetimi ve pazarlama) ile ilgili ileri düzeyde teorik ve/veya uygulamalı bilgi, becerilere sahip olur. 5
P2 İşletmelerin mevcut ve potansiyel problemlerini eleştirel bir biçimde düşünerek belirleyebilir, analiz edebilir, değerlendirebilir ve bilimsel metotlar kullanarak alternatif çözüm önerileri geliştirebilir. 4
P3 Toplumsal sorumluluk bilinci ile bölgesel ve ekonomik kalkınma hedefleri doğrultusunda yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 2
P4 Yeni bir iş kurarken yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile hareket eder ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi temel faaliyetleri gerçekleştirebilir. 5
P5 İşletmecilik alanıyla ilgili bilgileri araştırabilir, analiz edebilir ve elde ettiği sonuçlara göre operasyonel, taktiksel ve stratejik hedefler belirleyebilir. 3
P6 Öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle işletmelerle ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bunları kendi organizasyonu için eleştirel olarak değerlendirir ve uygulayabilir. 2
P7 Disiplinler arası işlerde veya çok kültürlü ekiplerde etkin çalışabilir, sorumluluk alabilir, inisiyatif kullanabilir, ekip arkadaşlarına bilgileri aktarabilir, ekip üyeleriyle iş birliği yaparak ortak hedefler için çalışabilir. 5
P8 Meslektaşları ve işletmelerin tüm iç ve dış paydaşlarıyla, öğrenim dili ve en az bir yabancı dilde etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir, ilişkileri yürütebilir. 2
P9 İşletmecilik alanında gerçekleştirdiği faaliyetleri mesleki etik, sosyal sorumluluk, evrensel ve kültürel değerler konularında edindiği farkındalık doğrultusunda uygular. 1
P10 İşletmelerin tüm temel fonksiyonlarıyla ilgili uygulamalarının toplumsal ve hukuki sonuçlarını değerlendirebilir. 1
P11 İşletmecilik alanında ihtiyaç duyulan bilgi sistemlerini etkin bir biçimde kullanabilir, raporlaştırabilir ve yorumlayabilir. 1
P12 İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesi için alanında yetkin ve yeterli sayıda çalışan istihdam edilmesini, eğitilmesini ve işe devam etmelerini sağlar. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Değer yaratan ve etkili bir iş fikri geliştirebilen girişimcinin özelliklerini tanımlayabilir. Girişimci bakış açısı, yenilikçilik, iş modeli, liderlik ve ekip özellikleri gibi girişimcilik ve liderlikle ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilir. P.1.10 1
Ö2 Değer önerisi ile ürün geliştirmenin önemini, rakip analizini ve pazar araştırmasını açıklayabilir ve girişimlerin başarısını etkileyebilecek unsurları analiz edebilir. P.4.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Yeni ekonomi, girişimcilik ve işletmecilik
2 Temel girişimclik kavramları
3 Girişimcilik tanımı
4 Girişimcilik özellikleri
5 İş fikri geliştirmenin temelleri
6 İş fikri geliştirmenin temelleri
7 21. yyda lider bir girişimci olmak
8 Uluslararası girişimcilik 1
9 Uluslararası girişimcilik 2
10 Uluslararası girişimcilik 3
11 İşletme yönetimi 1
12 İşletme yönetimi 2
13 İşletme yönetimi 3
14 Uluslararası Girişimcilik ve İşletme Yönetiminin ilişkisi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Uluslararası İşletmecilik
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 124
Toplam Yük / 30 4,13
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P4
Ö1 Değer yaratan ve etkili bir iş fikri geliştirebilen girişimcinin özelliklerini tanımlayabilir. Girişimci bakış açısı, yenilikçilik, iş modeli, liderlik ve ekip özellikleri gibi girişimcilik ve liderlikle ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilir. 5 -
Ö2 Değer önerisi ile ürün geliştirmenin önemini, rakip analizini ve pazar araştırmasını açıklayabilir ve girişimlerin başarısını etkileyebilecek unsurları analiz edebilir. - 5