İşletme
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00980211 | Bitirme Projesi | 4 | Bahar | 8 | 3+0+0 | 10 | 10 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Osman OKKA |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Osman OKKA |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bitirme Projesi dersi, bağımsız bir araştırma projesinin tamamlanmasına yönelik planlanmış bir yaklaşımı içermektedir. Dersin temel bileşenleri arasında ilgili ve etkili bir konunun seçilmesi, kapsamlı bir literatür taraması yapılması ve araştırma sorularının veya iş hedeflerinin formüle edilmesi yer almaktadır. Öğrenciler uygun araştırma metodolojilerini tasarlamayı ve uygulamayı, veri toplamayı ve analiz etmeyi ve kanıta dayalı sonuçlar çıkarmayı öğreneceklerdir. Ders ayrıca proje yönetimi tekniklerini, araştırmada etik hususları ve etkili rapor yazma ve sunum becerilerini de kapsamaktadır. Ders boyunca öğrenciler fakülte danışmanlarından rehberlik ve geri bildirim alacak, akran değerlendirmelerinde bulunacak ve nihai proje raporlarının sunulması ve savunulmasıyla sonuçlanan sunumlara katılacaklardır.
Dersin Amacı
Bitirme Projesi dersinin amacı, öğrencilere işletme yönetimi programı boyunca edindikleri bilgi ve becerileri sentezleme ve gerçek dünyadaki bir iş problemine veya araştırma sorusuna uygulama fırsatı sağlamaktır. Bu bitirme projesi dersi, öğrencilerin bağımsız araştırma, eleştirel düşünme ve profesyonel iletişim yeteneklerini geliştirmek üzere tasarlanmıştır. Öğrenciler, kapsamlı bir projeyi tamamlayarak, analiz yapma, pratik çözümler geliştirme ve bulgularını etkili bir şekilde sunma yeteneklerini göstereceklerdir. Bu ders öğrencileri profesyonel kariyerlerine veya daha ileri akademik hayatlarına hazırlayacaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | İşletmelerin temel fonksiyonları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, üretim yönetimi ve pazarlama) ile ilgili ileri düzeyde teorik ve/veya uygulamalı bilgi, becerilere sahip olur. | 2 |
P2 | İşletmelerin mevcut ve potansiyel problemlerini eleştirel bir biçimde düşünerek belirleyebilir, analiz edebilir, değerlendirebilir ve bilimsel metotlar kullanarak alternatif çözüm önerileri geliştirebilir. | 2 |
P3 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile bölgesel ve ekonomik kalkınma hedefleri doğrultusunda yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 1 |
P4 | Yeni bir iş kurarken yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile hareket eder ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi temel faaliyetleri gerçekleştirebilir. | 1 |
P5 | İşletmecilik alanıyla ilgili bilgileri araştırabilir, analiz edebilir ve elde ettiği sonuçlara göre operasyonel, taktiksel ve stratejik hedefler belirleyebilir. | 3 |
P6 | Öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle işletmelerle ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bunları kendi organizasyonu için eleştirel olarak değerlendirir ve uygulayabilir. | 4 |
P7 | Disiplinler arası işlerde veya çok kültürlü ekiplerde etkin çalışabilir, sorumluluk alabilir, inisiyatif kullanabilir, ekip arkadaşlarına bilgileri aktarabilir, ekip üyeleriyle iş birliği yaparak ortak hedefler için çalışabilir. | 1 |
P8 | Meslektaşları ve işletmelerin tüm iç ve dış paydaşlarıyla, öğrenim dili ve en az bir yabancı dilde etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir, ilişkileri yürütebilir. | 1 |
P9 | İşletmecilik alanında gerçekleştirdiği faaliyetleri mesleki etik, sosyal sorumluluk, evrensel ve kültürel değerler konularında edindiği farkındalık doğrultusunda uygular. | 1 |
P10 | İşletmelerin tüm temel fonksiyonlarıyla ilgili uygulamalarının toplumsal ve hukuki sonuçlarını değerlendirebilir. | 1 |
P11 | İşletmecilik alanında ihtiyaç duyulan bilgi sistemlerini etkin bir biçimde kullanabilir, raporlaştırabilir ve yorumlayabilir. | 3 |
P12 | İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesi için alanında yetkin ve yeterli sayıda çalışan istihdam edilmesini, eğitilmesini ve işe devam etmelerini sağlar. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bitirme projesi hazırlarken işletmecilik alanını kapsayan konularla ilgili temel kavramları, teorileri ve çerçeveleri hatırlayabilir ve ifade edebilir. | P.1.9 | |
Ö2 | Seçtiği araştırma konusunun veya iş probleminin önemini açıklayabilir, ilgili literatürü, sektör bağlamını ve ilgili temel konuları anladığını gösterebilir. | P.2.11 | |
Ö3 | Seçtiği konuyu araştırmak, veri toplamak ve analiz etmek ve belirlenen araştırma sorularını veya iş sorunlarını ele almak için uygun araştırma metodolojilerini ve analitik teknikleri uygulayabilir. | P.11.2 | |
Ö4 | Projesiyle ilgili veri ve bilgileri eleştirel bir şekilde analiz edebilir, kalıpları, eğilimleri ve ilişkileri belirleyebilir ve bulgularına dayanarak anlamlı sonuçlar çıkarabilir. | P.5.10 | |
Ö5 | Araştırma bulgularının iş uygulamalarına etkilerini değerlendirebilir, çalışmalarının güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirebilir ve gelecekteki araştırmalar veya pratik uygulamalar için öneriler sunabilir. | P.6.3 | |
Ö6 | Proje hedeflerini, metodolojilerini, bulgularını ve önerilerini etkili bir şekilde ileten, özgünlük ve akademik titizlik içeren kapsamlı ve iyi organize edilmiş bir araştırma raporu veya iş planı geliştirebilir. | P.6.4 | |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Literatür Tarama |
2 | Proje Konusunun Seçimi |
3 | Proje Çalışma Planının Hazırlanması |
4 | Proje Çalışma Planı Tanımlama |
5 | Proje konu ve alt başlık sistematiği oluşturma |
6 | Konu, kapsam ve literatür |
7 | Benzerlik tanımı |
8 | Veri analizi |
9 | Yapılan çalışmaların projeye aktarılma şekli |
10 | Yazılan anlatımları destekleyen şekil ve tablolar |
11 | Bölümlerin Yazılması ve değerlendirme yapılması |
12 | Anlatım bozukluğu ve imla |
13 | Bulgular ve Tartışmanın Yazılması |
14 | Bitirme projesi şekil özelliklerinin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | A Practical Guide to Dissertation and Thesis Writing |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | 1 | 30 (%) |
Projeler | 1 | 70 (%) |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü: | 292 | ||
Toplam Yük / 30 | 9,73 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 10 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P5 | P6 | P11 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Bitirme projesi hazırlarken işletmecilik alanını kapsayan konularla ilgili temel kavramları, teorileri ve çerçeveleri hatırlayabilir ve ifade edebilir. | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö2 | Seçtiği araştırma konusunun veya iş probleminin önemini açıklayabilir, ilgili literatürü, sektör bağlamını ve ilgili temel konuları anladığını gösterebilir. | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 |
Ö3 | Projesiyle ilgili veri ve bilgileri eleştirel bir şekilde analiz edebilir, kalıpları, eğilimleri ve ilişkileri belirleyebilir ve bulgularına dayanarak anlamlı sonuçlar çıkarabilir. | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 |
Ö4 | Araştırma bulgularının iş uygulamalarına etkilerini değerlendirebilir, çalışmalarının güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirebilir ve gelecekteki araştırmalar veya pratik uygulamalar için öneriler sunabilir. | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 |
Ö5 | Proje hedeflerini, metodolojilerini, bulgularını ve önerilerini etkili bir şekilde ileten, özgünlük ve akademik titizlik içeren kapsamlı ve iyi organize edilmiş bir araştırma raporu veya iş planı geliştirebilir. | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 |
Ö6 | Seçtiği konuyu araştırmak, veri toplamak ve analiz etmek ve belirlenen araştırma sorularını veya iş sorunlarını ele almak için uygun araştırma metodolojilerini ve analitik teknikleri uygulayabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |