İşletme
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00971323 | Davranışsal Finans | 4 | Güz | 7 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Osman OKKA |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, davranışsal finansın temel kavramlarını, teorilerini ve uygulamalarını kapsamaktadır. Konular arasında yatırımcı psikolojisi, karar alma yanılgıları, finansal piyasada bilişsel yanlılıklar, davranışsal yanılgılar ve irrasyonel yatırım kararları yer almaktadır.
Dersin Amacı
Dersin amacı, öğrencilere davranışsal finans teorilerini ve yatırımcı davranışlarının finansal karar alma süreçlerindeki etkilerini öğretmek, yatırım ve finansal piyasaların işleyişine dair davranışsal bakış açısı kazandırmaktır. Öğrenciler, yatırım kararlarındaki bilişsel ve duygusal faktörleri analiz edebilecektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | İşletmelerin temel fonksiyonları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, üretim yönetimi ve pazarlama) ile ilgili ileri düzeyde teorik ve/veya uygulamalı bilgi, becerilere sahip olur. | 3 |
P2 | İşletmelerin mevcut ve potansiyel problemlerini eleştirel bir biçimde düşünerek belirleyebilir, analiz edebilir, değerlendirebilir ve bilimsel metotlar kullanarak alternatif çözüm önerileri geliştirebilir. | 2 |
P3 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile bölgesel ve ekonomik kalkınma hedefleri doğrultusunda yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 1 |
P4 | Yeni bir iş kurarken yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile hareket eder ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi temel faaliyetleri gerçekleştirebilir. | 1 |
P5 | İşletmecilik alanıyla ilgili bilgileri araştırabilir, analiz edebilir ve elde ettiği sonuçlara göre operasyonel, taktiksel ve stratejik hedefler belirleyebilir. | 3 |
P6 | Öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle işletmelerle ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bunları kendi organizasyonu için eleştirel olarak değerlendirir ve uygulayabilir. | 2 |
P7 | Disiplinler arası işlerde veya çok kültürlü ekiplerde etkin çalışabilir, sorumluluk alabilir, inisiyatif kullanabilir, ekip arkadaşlarına bilgileri aktarabilir, ekip üyeleriyle iş birliği yaparak ortak hedefler için çalışabilir. | 1 |
P8 | Meslektaşları ve işletmelerin tüm iç ve dış paydaşlarıyla, öğrenim dili ve en az bir yabancı dilde etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir, ilişkileri yürütebilir. | 1 |
P9 | İşletmecilik alanında gerçekleştirdiği faaliyetleri mesleki etik, sosyal sorumluluk, evrensel ve kültürel değerler konularında edindiği farkındalık doğrultusunda uygular. | 1 |
P10 | İşletmelerin tüm temel fonksiyonlarıyla ilgili uygulamalarının toplumsal ve hukuki sonuçlarını değerlendirebilir. | 1 |
P11 | İşletmecilik alanında ihtiyaç duyulan bilgi sistemlerini etkin bir biçimde kullanabilir, raporlaştırabilir ve yorumlayabilir. | 1 |
P12 | İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesi için alanında yetkin ve yeterli sayıda çalışan istihdam edilmesini, eğitilmesini ve işe devam etmelerini sağlar. | 1 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Davranışsal Finansa Giriş ve Temel Kavramlar |
2 | Rasyonel ve İrrasyonel Davranışlar |
3 | Geleneksel Finans Teorileri ve Davranışsal Finansın Farkları |
4 | Yatırımcı Psikolojisi ve Karar Alma Süreçleri |
5 | Bilişsel Yanlılıklar ve Heuristikler |
6 | Aşırı Özgüven ve Duygusal Etkiler |
7 | Çerçeveleme Etkisi ve Kayıptan Kaçınma |
8 | Piyasa Anomalileri ve Anormal Getiriler |
9 | Sürü Davranışı ve Sosyal Etkiler |
10 | Prospect Teorisi ve İrrasyonel Karar Alma |
11 | Davranışsal Portföy Teorisi |
12 | Davranışsal Finans ve Piyasa Balonları |
13 | Davranışsal Finans ve Risk Yönetimi |
14 | Finansal Piyasalarda Etik ve Davranışsal Perspektif |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Kahneman, D. (2011). Thinking, fast and slow. Farrar, Straus and Giroux. |
Thaler, R. H. (2015). Misbehaving: The making of behavioral economics. W.W. Norton & Company. | |
Shleifer, A. (2000). Inefficient markets: An introduction to behavioral finance. Oxford University Press. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 126 | ||
Toplam Yük / 30 | 4,20 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |