İşletme
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00970210 | Staj | 4 | Güz | 7 | 0+0+0 | 6 | 6 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Uzaktan |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Osman OKKA |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Osman OKKA |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dersin içeriği staj için gerekli evrakların hazırlanması ve stajın fiilen tamamlanmasından ibarettir.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilere teorik işletme esaslarının gerçek bir iş ortamında nasıl hayata geçirildiğinin kavratılmasıdır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P7 | Disiplinler arası işlerde veya çok kültürlü ekiplerde etkin çalışabilir, sorumluluk alabilir, inisiyatif kullanabilir, ekip arkadaşlarına bilgileri aktarabilir, ekip üyeleriyle iş birliği yaparak ortak hedefler için çalışabilir. | 5 |
P8 | Meslektaşları ve işletmelerin tüm iç ve dış paydaşlarıyla, öğrenim dili ve en az bir yabancı dilde etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir, ilişkileri yürütebilir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Yasal düzenlemelerin ve politikaların iş stratejisi ve karar alma süreçleri üzerindeki etkisini, hem faydalarını hem de sınırlamalarını göz önünde bulundurarak eleştirel bir şekilde değerlendirebileceklerdir. | P.5.3 | 7 |
Ö2 | Temel yönetim teorilerini, kavramlarını, temel örgütsel yapıları ve işlevlerini öğrenebilir. | P.1.5 | 7 |
Ö3 | İşe alma, seçme ve performans değerlendirme gibi temel İKY kavramlarını ve istihdam uygulamalarını düzenleyen temel yasa ve yönetmelikleri öğrenebilir. | P.12.1 | 7 |
Ö4 | İşletmenin başarısına etki edecek projeleri gerçekleştirmede proje fikrinin önemini bilir ve etkin proje fikrini belirleyebilir. Proje bütçe ihtiyacını ve kaynak tahsislerini belirleyebilir. | P.3.1 | 7 |
Ö5 | Farklı işletme fonksiyonları arasındaki karşılıklı ilişkileri ve bunların bir kuruluşun genel stratejisine nasıl katkıda bulunduğunu açıklayabilir. | P.5.16 | 7 |
Ö6 | Pratik problemleri çözmek ve gerçek dünyadaki iş senaryolarında bilinçli kararlar almak için iş ilkelerini ve analitik araçları uygulayabilir. | P.2.24 | 7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Staj için gerekli evrakların hazırlanması |
2 | Staj için gerekli evrakların hazırlanması |
3 | Staj için gerekli evrakların hazırlanması |
4 | Staj için gerekli evrakların hazırlanması |
5 | Staj için gerekli evrakların hazırlanması |
6 | Staj için gerekli evrakların hazırlanması |
7 | Stajın fiilen tamamlanması (bu zaman zarfı içinde 30 işgünü yapılır) |
8 | Stajın fiilen tamamlanması (bu zaman zarfı içinde 30 işgünü yapılır) |
9 | Stajın fiilen tamamlanması (bu zaman zarfı içinde 30 işgünü yapılır) |
10 | Stajın fiilen tamamlanması (bu zaman zarfı içinde 30 işgünü yapılır) |
11 | Stajın fiilen tamamlanması (bu zaman zarfı içinde 30 işgünü yapılır) |
12 | Stajın fiilen tamamlanması (bu zaman zarfı içinde 30 işgünü yapılır) |
13 | Stajın fiilen tamamlanması (bu zaman zarfı içinde 30 işgünü yapılır) |
14 | Stajın fiilen tamamlanması (bu zaman zarfı içinde 30 işgünü yapılır) |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Staj Raporu Yazım Kılavuzu |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | 1 | 100 (%) |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 180 | 180 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 180 | ||
Toplam Yük / 30 | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P5 | P12 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Temel yönetim teorilerini, kavramlarını, temel örgütsel yapıları ve işlevlerini öğrenebilir. | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Ö2 | Pratik problemleri çözmek ve gerçek dünyadaki iş senaryolarında bilinçli kararlar almak için iş ilkelerini ve analitik araçları uygulayabilir. | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 |
Ö3 | İşletmenin başarısına etki edecek projeleri gerçekleştirmede proje fikrinin önemini bilir ve etkin proje fikrini belirleyebilir. Proje bütçe ihtiyacını ve kaynak tahsislerini belirleyebilir. | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 |
Ö4 | Yasal düzenlemelerin ve politikaların iş stratejisi ve karar alma süreçleri üzerindeki etkisini, hem faydalarını hem de sınırlamalarını göz önünde bulundurarak eleştirel bir şekilde değerlendirebileceklerdir. | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 |
Ö5 | Farklı işletme fonksiyonları arasındaki karşılıklı ilişkileri ve bunların bir kuruluşun genel stratejisine nasıl katkıda bulunduğunu açıklayabilir. | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 |
Ö6 | İşe alma, seçme ve performans değerlendirme gibi temel İKY kavramlarını ve istihdam uygulamalarını düzenleyen temel yasa ve yönetmelikleri öğrenebilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 |