İşletme
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00961311 | Sermaye Piyasaları ve Kurumları | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, sermaye piyasalarının tanımı, önemi ve işlevleri ile başlar. Hisse senetleri, tahviller, türev araçlar gibi finansal enstrümanlar, piyasada işlem gören diğer yatırım araçları ve bunların özellikleri ele alınır. Sermaye piyasalarında yer alan aracı kurumlar, yatırım fonları, portföy yönetim şirketleri ve merkezi takas kuruluşlarının rolleri açıklanır. Ayrıca sermaye piyasalarını düzenleyen yasal çerçeve ve denetleyici kurumlar, yatırımcı hakları ve piyasa gözetimi gibi konular dersin önemli bileşenlerindendir. Öğrenciler, sermaye piyasalarındaki gelişmeler ve piyasa trendlerini izleme yetkinliği kazanarak yatırım ve portföy yönetimi süreçlerine dair bilgi sahibi olurlar.
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilere sermaye piyasalarının yapısını, işleyişini ve bu piyasalarda faaliyet gösteren kurumları tanıtmayı amaçlar. Sermaye piyasalarının ekonomi üzerindeki rolü, finansal araçların türleri ve yatırım süreçleri hakkında bilgi vererek, öğrencilere sermaye piyasalarında etkin kararlar alma ve piyasa mekanizmalarını anlama yetkinliği kazandırır. Öğrenciler, piyasa aktörlerinin işleyişi ve yasal düzenlemeler konusunda bilgi edinirken, sermaye piyasalarının küresel boyutları hakkında da farkındalık geliştirirler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Giriş ve Sermaye Piyasalarının Tanımı |
2 | Finansal Piyasalar ve Piyasa Türleri |
3 | Finansal Araçlar: Hisse Senetleri |
4 | Finansal Araçlar: Tahviller ve Diğer Borçlanma Araçları |
5 | Türev Ürünler ve Piyasalar |
6 | Aracı Kurumlar ve Yatırım Kuruluşları |
7 | Ara Sınav |
8 | Yatırım Fonları ve Portföy Yönetim Şirketleri |
9 | Merkezi Takas ve Saklama Kuruluşları |
10 | Sermaye Piyasası Düzenlemeleri ve Denetleyici Kurumlar |
11 | Sermaye Artırımı ve Halka Arz Süreçleri |
12 | Yatırımcı Hakları ve Piyasa Gözetimi |
13 | Uluslararası Sermaye Piyasaları |
14 | Güncel Gelişmeler ve Sermaye Piyasalarında Trendler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Sermaye Piyasası Temel Konular/Seçkin Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |