İşletme
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00961309 | Yenilik Yönetimi | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 4 | 4 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hafize Ufuk KORKMAZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Hafize Ufuk KORKMAZ | C-201 | [email protected] | 7953 | Çarşamba 10:00 |
Dersin İçeriği
Yenilik ve yenilik ile ilişkili kavramların belirlenmesi, yenilik yönetimi, yenilik türleri, yenilik stratejileri, yenilik ve FSMH, yenilikçi örgüt ve yenilik finansmanı
Dersin Amacı
Yenilik ve yenilik ile ilişkili kavramların belirlenmesi, yenilik yönetimi, yenilik türleri, yenilik stratejileri, yenilik ve FSMH, yenilikçi örgüt ve yenilik finansmanı konuları ele alınmaktadır. Böylece yenilik yönetimi temelli işletmelerin geliştirilmesi süreci ile ilgili tüm süreçler tamamlanmış olacaktır
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | X |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | İşletmelerin temel fonksiyonları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, üretim yönetimi ve pazarlama) ile ilgili ileri düzeyde teorik ve/veya uygulamalı bilgi, becerilere sahip olur. | 2 |
P2 | İşletmelerin mevcut ve potansiyel problemlerini eleştirel bir biçimde düşünerek belirleyebilir, analiz edebilir, değerlendirebilir ve bilimsel metotlar kullanarak alternatif çözüm önerileri geliştirebilir. | 4 |
P3 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile bölgesel ve ekonomik kalkınma hedefleri doğrultusunda yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 1 |
P4 | Yeni bir iş kurarken yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile hareket eder ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi temel faaliyetleri gerçekleştirebilir. | 1 |
P5 | İşletmecilik alanıyla ilgili bilgileri araştırabilir, analiz edebilir ve elde ettiği sonuçlara göre operasyonel, taktiksel ve stratejik hedefler belirleyebilir. | 2 |
P6 | Öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle işletmelerle ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bunları kendi organizasyonu için eleştirel olarak değerlendirir ve uygulayabilir. | 1 |
P7 | Disiplinler arası işlerde veya çok kültürlü ekiplerde etkin çalışabilir, sorumluluk alabilir, inisiyatif kullanabilir, ekip arkadaşlarına bilgileri aktarabilir, ekip üyeleriyle iş birliği yaparak ortak hedefler için çalışabilir. | 1 |
P8 | Meslektaşları ve işletmelerin tüm iç ve dış paydaşlarıyla, öğrenim dili ve en az bir yabancı dilde etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir, ilişkileri yürütebilir. | 1 |
P9 | İşletmecilik alanında gerçekleştirdiği faaliyetleri mesleki etik, sosyal sorumluluk, evrensel ve kültürel değerler konularında edindiği farkındalık doğrultusunda uygular. | 1 |
P10 | İşletmelerin tüm temel fonksiyonlarıyla ilgili uygulamalarının toplumsal ve hukuki sonuçlarını değerlendirebilir. | 1 |
P11 | İşletmecilik alanında ihtiyaç duyulan bilgi sistemlerini etkin bir biçimde kullanabilir, raporlaştırabilir ve yorumlayabilir. | 1 |
P12 | İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesi için alanında yetkin ve yeterli sayıda çalışan istihdam edilmesini, eğitilmesini ve işe devam etmelerini sağlar. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Geliştirilen iş fikrine ait etkin bir iş planı hazırlayabilmek amacıyla iş planının hazırlanmasına temel oluşturacak olan iş modeli tuvalini oluşturabilir. İş modeli tuvali unsurlarını etkin bir iş planı hazırlamak üzere geliştirebilir. | P.4.4 | 1 |
Ö2 | Yenilik ve yenilik yönetimi ile ilgili temel kavramları ve terminolojiyi (yenilik türleri, yenilik matrisi, yenilik haritalandırma, yenilik kaynakları, araştırma stratejileri, iş modeli yeniliği, yenilik yönetim sürecini, finansman kaynakları, ağ oluşturma) tanımlayabilir. | P.1.11 | 1 |
Ö3 | Yenilik ve yenilik yönetimi ile ilgili kavramların işletmelere faydasını açıklayabilir ve işletme hedeflerine ulaşılmasında nasıl kullanılabileceğini anlayabilir. | P.2.12 | 1 |
Ö4 | Yenilik fırsatlarını belirlemek, yenilikçi çözümler geliştirmek ve bir işletmede yenilikçi projeler yönetebilmek için yenilik stratejilerini belirleyerek, yenilik matrisi ve yenilik haritalandırmayı uygulayabilir. | P.2.13 | 1 |
Ö5 | Yenilik yönetimi sürecine katkı sağlayabilecek tüm unsurları analiz edebilir. | P.2.14 | 1 |
Ö6 | Yenilikçi işletmelerde yenilik yönetim sürecini teşvik etmek için finansman kaynağı bulma ve ağ oluşturma ile yenilikçi bir iş modeli kurabilir. | P.4.5 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Yeni ekonomi ve yenilik yönetimine giriş |
2 | Yenilik tanımı ve özellikleri |
3 | Yenilik yönetimindeki temel kavramlar ve yenilik türleri |
4 | Yenilik matrisi ve yenilik haritası oluşturma |
5 | Yenilik kaynakları |
6 | Yenilik için araştırma stratejileri |
7 | Yenilik stratejileri |
8 | İş modeli yeniliği 1 |
9 | İş modeli yeniliği 2 |
10 | Yenilik yönetim süreci |
11 | Yenilikçi bir işletme oluşturmada liderlik ve ekip çalışması |
12 | Yenilikçi bir işletmede ağ oluşturma |
13 | Yenilikçi bir işletmenin finansmanı |
14 | Yenilik yönetimine genel bakış ve yenilikçi firma örnekleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | John Bessant ve Joe Tidd (2015). İnovasyon ve Yenilikçilik |
David Eagleman , Anthony Brandt (2019). Yaratıcı Tür-Fikirler Dünyayı Nasıl Yeniden Yaratıyor |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 120 | ||
Toplam Yük / 30 | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P4 |
---|---|---|---|---|
Ö1 | Yenilik ve yenilik yönetimi ile ilgili temel kavramları ve terminolojiyi (yenilik türleri, yenilik matrisi, yenilik haritalandırma, yenilik kaynakları, araştırma stratejileri, iş modeli yeniliği, yenilik yönetim sürecini, finansman kaynakları, ağ oluşturma) tanımlayabilir. | - | - | 5 |
Ö2 | Yenilik ve yenilik yönetimi ile ilgili kavramların işletmelere faydasını açıklayabilir ve işletme hedeflerine ulaşılmasında nasıl kullanılabileceğini anlayabilir. | - | 3 | 5 |
Ö3 | Yenilik fırsatlarını belirlemek, yenilikçi çözümler geliştirmek ve bir işletmede yenilikçi projeler yönetebilmek için yenilik stratejilerini belirleyerek, yenilik matrisi ve yenilik haritalandırmayı uygulayabilir. | - | - | 5 |
Ö4 | Yenilik yönetimi sürecine katkı sağlayabilecek tüm unsurları analiz edebilir. | - | - | 4 |
Ö5 | Geliştirilen iş fikrine ait etkin bir iş planı hazırlayabilmek amacıyla iş planının hazırlanmasına temel oluşturacak olan iş modeli tuvalini oluşturabilir. İş modeli tuvali unsurlarını etkin bir iş planı hazırlamak üzere geliştirebilir. | - | - | 4 |
Ö6 | Yenilikçi işletmelerde yenilik yönetim sürecini teşvik etmek için finansman kaynağı bulma ve ağ oluşturma ile yenilikçi bir iş modeli kurabilir. | 3 | - | 5 |