İşletme
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 00940402 | Mesleki İngilizce II | 2 | Bahar | 4 | 3+0+0 | 4 | 4 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hakan ALKAN |
| Dersi Veren(ler) | Öğr.Gör. Hasan Emre ERGÜN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilerin iş dünyasına girdiklerinde ihtiyaç duyacakları, işletme alanında gerekli olan, ticari ve iletişim yeteneklerinin geliştirilmesine ve artırılmasına yardımcı olmayı hedefleyerek, ileri seviyede bir hazırlık sunmaktadır.
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin iş dünyasına girdiklerinde ihtiyaç duyacakları işletme alanında gerekli olan iletişim yeteneklerinin geliştirilmesine ve artırılmasına yardımcı olmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | İşletmelerin temel fonksiyonları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, üretim yönetimi ve pazarlama) ile ilgili ileri düzeyde teorik ve/veya uygulamalı bilgi, becerilere sahip olur. | 1 |
| P2 | İşletmelerin mevcut ve potansiyel problemlerini eleştirel bir biçimde düşünerek belirleyebilir, analiz edebilir, değerlendirebilir ve bilimsel metotlar kullanarak alternatif çözüm önerileri geliştirebilir. | 1 |
| P3 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile bölgesel ve ekonomik kalkınma hedefleri doğrultusunda yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 1 |
| P4 | Yeni bir iş kurarken yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile hareket eder ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi temel faaliyetleri gerçekleştirebilir. | 1 |
| P5 | İşletmecilik alanıyla ilgili bilgileri araştırabilir, analiz edebilir ve elde ettiği sonuçlara göre operasyonel, taktiksel ve stratejik hedefler belirleyebilir. | 1 |
| P6 | Öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle işletmelerle ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bunları kendi organizasyonu için eleştirel olarak değerlendirir ve uygulayabilir. | 1 |
| P7 | Disiplinler arası işlerde veya çok kültürlü ekiplerde etkin çalışabilir, sorumluluk alabilir, inisiyatif kullanabilir, ekip arkadaşlarına bilgileri aktarabilir, ekip üyeleriyle iş birliği yaparak ortak hedefler için çalışabilir. | 4 |
| P8 | Meslektaşları ve işletmelerin tüm iç ve dış paydaşlarıyla, öğrenim dili ve en az bir yabancı dilde etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir, ilişkileri yürütebilir. | 5 |
| P9 | İşletmecilik alanında gerçekleştirdiği faaliyetleri mesleki etik, sosyal sorumluluk, evrensel ve kültürel değerler konularında edindiği farkındalık doğrultusunda uygular. | 1 |
| P10 | İşletmelerin tüm temel fonksiyonlarıyla ilgili uygulamalarının toplumsal ve hukuki sonuçlarını değerlendirebilir. | 1 |
| P11 | İşletmecilik alanında ihtiyaç duyulan bilgi sistemlerini etkin bir biçimde kullanabilir, raporlaştırabilir ve yorumlayabilir. | 1 |
| P12 | İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesi için alanında yetkin ve yeterli sayıda çalışan istihdam edilmesini, eğitilmesini ve işe devam etmelerini sağlar. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Etkili iletişim stratejilerini belirlemek ve kültürel farklılıkların iletişim üzerindeki etkisini anlamak için iş iletişimi vaka çalışmalarını analiz edebilir. | P.7.1 | 1 |
| Ö2 | Çok kültürlü ortamlar da dahil olmak üzere dinleyicilerin ilgisini çekmek, onları etkili bir biçimde bilgilendirme için uygun araçları kullanarak profesyonel iş sunumları hazırlayabilir ve sunabilir. | P.7.2 | 1 |
| Ö3 | Profesyonel ortamlarda yaygın olarak kullanılan temel iş kelimelerini, terminolojiyi ve ifadeleri hatırlayabilir ve tanımlayabilir. | P.8.1 | 1 |
| Ö4 | E-postalar, raporlar, teklifler ve sunumlar gibi çeşitli iş iletişimi formatlarının yapısını ve tarzını açıklayabilir ve bunların uygun bağlamlarını ve amaçlarını anlayabilir. | P.8.2 | 1 |
| Ö5 | Farklı mesleki senaryolara göre uyarlanmış e-postalar, notlar ve raporlar dahil olmak üzere açık, özlü ve etkili iş belgeleri yazmak için iş İngilizcesi becerilerini uygulayabilir. | P.8.3 | 1 |
| Ö6 | Kendisinin ve başkalarının iş iletişimlerinin etkinliğini değerlendirebilecek, yapıcı geri bildirim sağlayabilecek ve netlik, ton ve profesyonellik açısından iyileştirilmesi gereken alanları belirleyebilir. | P.8.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Teknolojik buluşlar - grafik kelime dağarcığı, gramer ve konuşma egzersizinin tanımlanması. Dilbilgisi: basit geçmiş ve geçmiş sürekli zaman incelemesi |
| 2 | Fikrinizi satmak - kelime bilgisi, okuma ve konuşma egzersizi |
| 3 | Advice: Okuma parçası ve ilgili alıştırmalar / Dinleme çalışması/ Gramer: Modals for advice and obligation / Konuşma alıştırması |
| 4 | Advice: Konuya giriş/ Okuma parçası ve ilgili alıştırmalar / Kelime çalışması/ Dinleme parçası/ Gramer: Obligation and Permission / Konuşma alıştırması |
| 5 | Asking for help: Konuya giriş/ Okuma parçası ve ilgili alıştırmalar / Dinleme parçası ve ilgili alıştırmalar / Konuşma alıştırması / |
| 6 | İşe yeni başlayan bir yazılım mühemdisi ile ilgili okuma parçası ve ilgili kelime alıştırmaları. Present Perfect Tense. İşe yeni başlayan biri ile ilgili dinleme parçası ve ilgili sorular. Present Perfect Tense ‘yet've ‘already'kullanımı. Hayatta yapılması gerekenlerle ilgili konuşma aktivitesi. |
| 7 | Zaman yönetimi ile ilgili okuma parçası ve ilgili kelime alıştırmaları. Verilen örnek mailleri okuma ve ilgili alıştırmalar. |
| 8 | Vize Sınavı |
| 9 | Bütçe, programlar ve deadline lar hakkında dinleme, okuma ve konuşma aktiviteleri. Dil bilgisi: Present perfect: ever |
| 10 | Zaman Yönetimi ile ilgili konuşma, dinleme ve okuma alıştırmaları. Kelime bilgisi: Six things to do before you die. Dil bilgisi: Present perfect: yet and already. |
| 11 | İşleri halletmek. Başarı çin etkili zaman yönetimi. Okuma, kelime bilgisi ve konuşma aktiviteleri. Kibar ricalar ve hatırlatıcılar. |
| 12 | Eğitim've ‘Nitelikler'üzerine kelime çalışması. Üç kardeşin eğitim bilgilerini içeren bir okuma parçası ve ilgili alıştırmalar. Öğrencilerin kendi eğitim bilgilerini anlatacakları bir paragraf yazma. |
| 13 | Kariyer gelişimi ile ilgili konuşma. Okuma parçası ve ilgili alıştırmalar. İş durumlarını anlatan kişileri içeren dinleme parçası. Dil Bilgisi: For ve since – Present erfect tense. |
| 14 | İş görüşmesinde yapılmaması gerekenler üzerine okuma parçası. İş görüşmeleri üzerine kelime çalışması. İş görüşmeleri ile ilgili konuşan kişileri içeren dinleme parçası ve ilgili alıştırmalar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | @ work Pre-intermediate - A. Gunn, D. Cole-Powney, C. Hughes - Ricmond Publising - 2013 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 120 | ||
| Toplam Yük / 30 | 4 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P7 | P8 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Etkili iletişim stratejilerini belirlemek ve kültürel farklılıkların iletişim üzerindeki etkisini anlamak için iş iletişimi vaka çalışmalarını analiz edebilir. | 4 | - |
| Ö2 | Çok kültürlü ortamlar da dahil olmak üzere dinleyicilerin ilgisini çekmek, onları etkili bir biçimde bilgilendirme için uygun araçları kullanarak profesyonel iş sunumları hazırlayabilir ve sunabilir. | 3 | - |
| Ö3 | Profesyonel ortamlarda yaygın olarak kullanılan temel iş kelimelerini, terminolojiyi ve ifadeleri hatırlayabilir ve tanımlayabilir. | - | 4 |
| Ö4 | E-postalar, raporlar, teklifler ve sunumlar gibi çeşitli iş iletişimi formatlarının yapısını ve tarzını açıklayabilir ve bunların uygun bağlamlarını ve amaçlarını anlayabilir. | - | 4 |
| Ö5 | Farklı mesleki senaryolara göre uyarlanmış e-postalar, notlar ve raporlar dahil olmak üzere açık, özlü ve etkili iş belgeleri yazmak için iş İngilizcesi becerilerini uygulayabilir. | - | 5 |
| Ö6 | Kendisinin ve başkalarının iş iletişimlerinin etkinliğini değerlendirebilecek, yapıcı geri bildirim sağlayabilecek ve netlik, ton ve profesyonellik açısından iyileştirilmesi gereken alanları belirleyebilir. | - | 4 |
