İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
00930401 Mesleki İngilizce I 2 Güz 3 3+0+0 4 4
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Hakan ALKAN
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Hasan Emre ERGÜN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Öğr.Gör. Hasan Emre ERGÜN K-105 [email protected] 7322
Dersin İçeriği
Mesleki İngilizce dersi, öğrencilerin iş ortamında iletişim becerilerini geliştirmek için tasarlanmış kapsamlı bir dizi konuyu kapsar. Temel çalışma alanları arasında iş dünyası kelimeleri ve terminolojisi, çeşitli iş belgelerinin (e-postalar, raporlar, teklifler ve notlar gibi) yapısı ve stili ve etkili iş iletişimi ilkeleri yer almaktadır. Öğrenciler açık ve özlü iş belgeleri yazma, profesyonel sunumlar yapma ve iş görüşmeleri ve toplantılarına katılma pratiği yapacaklardır. Ders ayrıca uluslararası iş iletişiminde kültürel hususları ve dijital iletişim araçlarının kullanımını da ele almaktadır. Etkileşimli alıştırmalar, vaka çalışmaları ve gerçek dünya projeleri aracılığıyla öğrenciler, çeşitli iş durumlarında etkili ve profesyonel iletişim kurma becerilerini geliştireceklerdir.
Dersin Amacı
Mesleki İngilizce dersinin amacı, öğrencileri profesyonel iş ortamlarında başarılı olmak için gereken temel dil becerileri ve iletişim stratejileri ile donatmaktır. Bu ders, öğrencilerin iş bağlamında okuma, yazma, konuşma ve dinleme yeterliliklerini geliştirerek fikirlerini etkili bir şekilde aktarmalarını, müzakere etmelerini ve meslektaşları ve müşterileriyle işbirliği yapmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Pratik uygulamalara ve gerçek dünya senaryolarına odaklanan ders, öğrencileri iş iletişiminin karmaşıklığını güven ve profesyonellikle aşmaya hazırlar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri X
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri X
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 İşletmelerin temel fonksiyonları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, üretim yönetimi ve pazarlama) ile ilgili ileri düzeyde teorik ve/veya uygulamalı bilgi, becerilere sahip olur. 1
P2 İşletmelerin mevcut ve potansiyel problemlerini eleştirel bir biçimde düşünerek belirleyebilir, analiz edebilir, değerlendirebilir ve bilimsel metotlar kullanarak alternatif çözüm önerileri geliştirebilir. 1
P3 Toplumsal sorumluluk bilinci ile bölgesel ve ekonomik kalkınma hedefleri doğrultusunda yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 1
P4 Yeni bir iş kurarken yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile hareket eder ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi temel faaliyetleri gerçekleştirebilir. 1
P5 İşletmecilik alanıyla ilgili bilgileri araştırabilir, analiz edebilir ve elde ettiği sonuçlara göre operasyonel, taktiksel ve stratejik hedefler belirleyebilir. 1
P6 Öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle işletmelerle ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bunları kendi organizasyonu için eleştirel olarak değerlendirir ve uygulayabilir. 1
P7 Disiplinler arası işlerde veya çok kültürlü ekiplerde etkin çalışabilir, sorumluluk alabilir, inisiyatif kullanabilir, ekip arkadaşlarına bilgileri aktarabilir, ekip üyeleriyle iş birliği yaparak ortak hedefler için çalışabilir. 4
P8 Meslektaşları ve işletmelerin tüm iç ve dış paydaşlarıyla, öğrenim dili ve en az bir yabancı dilde etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir, ilişkileri yürütebilir. 5
P9 İşletmecilik alanında gerçekleştirdiği faaliyetleri mesleki etik, sosyal sorumluluk, evrensel ve kültürel değerler konularında edindiği farkındalık doğrultusunda uygular. 1
P10 İşletmelerin tüm temel fonksiyonlarıyla ilgili uygulamalarının toplumsal ve hukuki sonuçlarını değerlendirebilir. 1
P11 İşletmecilik alanında ihtiyaç duyulan bilgi sistemlerini etkin bir biçimde kullanabilir, raporlaştırabilir ve yorumlayabilir. 1
P12 İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesi için alanında yetkin ve yeterli sayıda çalışan istihdam edilmesini, eğitilmesini ve işe devam etmelerini sağlar. 1
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Etkili iletişim stratejilerini belirlemek ve kültürel farklılıkların iletişim üzerindeki etkisini anlamak için iş iletişimi vaka çalışmalarını analiz edebilir. P.7.1
Ö2 Çok kültürlü ortamlar da dahil olmak üzere dinleyicilerin ilgisini çekmek, onları etkili bir biçimde bilgilendirme için uygun araçları kullanarak profesyonel iş sunumları hazırlayabilir ve sunabilir. P.7.2
Ö3 Profesyonel ortamlarda yaygın olarak kullanılan temel iş kelimelerini, terminolojiyi ve ifadeleri hatırlayabilir ve tanımlayabilir. P.8.1 1
Ö4 E-postalar, raporlar, teklifler ve sunumlar gibi çeşitli iş iletişimi formatlarının yapısını ve tarzını açıklayabilir ve bunların uygun bağlamlarını ve amaçlarını anlayabilir. P.8.2 1
Ö5 Farklı mesleki senaryolara göre uyarlanmış e-postalar, notlar ve raporlar dahil olmak üzere açık, özlü ve etkili iş belgeleri yazmak için iş İngilizcesi becerilerini uygulayabilir. P.8.3 1
Ö6 Kendisinin ve başkalarının iş iletişimlerinin etkinliğini değerlendirebilecek, yapıcı geri bildirim sağlayabilecek ve netlik, ton ve profesyonellik açısından iyileştirilmesi gereken alanları belirleyebilir. P.8.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin hedeflerinin açıklanması, materyallerin tanıtılması ve tanışma haftası.
2 Öğrenciler tanışma kalıplarıyla birlikte ülkeler ve milliyetler hakkında konuşur. "am/is/are" sf. 4-6
3 Öğrenciler kendilerini tanıttıktan sonra telefon görüşmeleriyle ilgili kalıpları öğrenir. sf. 7-9
4 Meslek isimleri tanıtılır ve şimdiki zamanın genel kuralları öğretilir. sf. 12-14 Simple Present Tense – olumlu cümleler, genel kullanımı
5 Haftalık rutinlerle ilgili konuşma yapılır ve iş ortamı üzerine diyalog dinlenir. sf. 15-17
6 Üçüncü tekil şahısta geniş zaman kullanımı detaylı işlenir. sf. 20-21
7 Yazılı ödevler değerlendirilir, saat ve zaman ifadeleri çalışılır. "-s" takısının telaffuzu, saat söyleme kalıpları
8 Vize Sınavı
9 Boş zaman aktiviteleri üzerinden konuşulur ve hobiler yazılı olarak ifade edilir. sf. 22-25 like/love/hate/prefer
10 Mekân tarif etme ve şehirdeki yerler üzerine konuşma çalışmaları yapılır. sf. 28-29 there is / there are kullanımı + (next to, behind, opposite)
11 Şehirler karşılaştırılır ve karşılaştırma yapılarıyla sunumlar hazırlanır. sf. 30-31
12 Otel rezervasyonu ile ilgili yapılar öğrenilir ve otel açıklamaları okunur. sf. 32-33 Simple Present Tense ile rezervasyon ifadeleri
13 Sayılabilir ve sayılamaz isimlerin yiyecekler üzerinden anlatılması. sf. 36-37 Sayılabilen/Sayılamayan İsimler, a/an/some/any
14 Final sınavı öncesi genel tekrar ve yazılı ödevlere geribildirim yapılır. sf. 38-41 much, many, a lot of; fikir ve teklif kalıpları (Would you like...?, I think...)
15 Final Sınavı
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar @ work Elementary - A. Gunn, D. Cole-Powney, C. Hughes - Ricmond Publising - 2013
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam 1 10 (%)
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 30 30
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 120
Toplam Yük / 30 4
Dersin AKTS Kredisi: 4
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P7 P8
Ö1 Etkili iletişim stratejilerini belirlemek ve kültürel farklılıkların iletişim üzerindeki etkisini anlamak için iş iletişimi vaka çalışmalarını analiz edebilir. 4 -
Ö2 Çok kültürlü ortamlar da dahil olmak üzere dinleyicilerin ilgisini çekmek, onları etkili bir biçimde bilgilendirme için uygun araçları kullanarak profesyonel iş sunumları hazırlayabilir ve sunabilir. 4 -
Ö3 Profesyonel ortamlarda yaygın olarak kullanılan temel iş kelimelerini, terminolojiyi ve ifadeleri hatırlayabilir ve tanımlayabilir. - 5
Ö4 E-postalar, raporlar, teklifler ve sunumlar gibi çeşitli iş iletişimi formatlarının yapısını ve tarzını açıklayabilir ve bunların uygun bağlamlarını ve amaçlarını anlayabilir. - 5
Ö5 Farklı mesleki senaryolara göre uyarlanmış e-postalar, notlar ve raporlar dahil olmak üzere açık, özlü ve etkili iş belgeleri yazmak için iş İngilizcesi becerilerini uygulayabilir. - 5
Ö6 Kendisinin ve başkalarının iş iletişimlerinin etkinliğini değerlendirebilecek, yapıcı geri bildirim sağlayabilecek ve netlik, ton ve profesyonellik açısından iyileştirilmesi gereken alanları belirleyebilir. - 5