İşletme
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
İşletme Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
00930202 | Bilgisayarlı Muhasebe | 2 | Güz | 3 | 1+2+3 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Seçilmiş olan muhasebe programı üzerinden bilgisayar laboratuvarındaki bilgisayarlarda dersin içeriğindeki örneklerin kaydının gerçekleştirilmesi. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | İşletmelerdeki muhasebeleştirme süreçleri hakkında genel bilgi sahibi olmak. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Aynur AKPINAR |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Aynur AKPINAR | C-209 | [email protected] | 7644 |
Dersin İçeriği
Bu derste kullanılan muhasebe programı üzerinden kasa-banka, cari hesap ve personel bilgilerinin oluşturulması, tekdüzen hesap planında kullanılan hesapların alt kırılımlarının entegrasyonu, varlık, kaynak, gelir ve gider hesaplarının kaydedilmesini gerektiren örnek işlemler.
Dersin Amacı
Öğrencilerin daha önce öğrenmiş oldukları muhasebe bilgilerinin paket Programları kullanarak pekiştirilmesidir. Dijital ortamlarda veri erişimi ve veri işleme, veri arşivleme ve kaydetme, işlenen ve kaydedilen verilerden bilgi sistemine uygun raporların hazırlanabilmesi ve arşivlenmesi öğrenilmektedir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | İşletmelerin temel fonksiyonları (yönetim ve organizasyon, muhasebe ve finansman, üretim yönetimi ve pazarlama) ile ilgili ileri düzeyde teorik ve/veya uygulamalı bilgi, becerilere sahip olur. | 4 |
P2 | İşletmelerin mevcut ve potansiyel problemlerini eleştirel bir biçimde düşünerek belirleyebilir, analiz edebilir, değerlendirebilir ve bilimsel metotlar kullanarak alternatif çözüm önerileri geliştirebilir. | 1 |
P3 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile bölgesel ve ekonomik kalkınma hedefleri doğrultusunda yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 1 |
P4 | Yeni bir iş kurarken yenilikçi ve yaratıcı düşünce ile hareket eder ve işin sürdürülebilirliği için risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapma, iş planı hazırlama gibi temel faaliyetleri gerçekleştirebilir. | 1 |
P5 | İşletmecilik alanıyla ilgili bilgileri araştırabilir, analiz edebilir ve elde ettiği sonuçlara göre operasyonel, taktiksel ve stratejik hedefler belirleyebilir. | 1 |
P6 | Öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle işletmelerle ile ilgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve bunları kendi organizasyonu için eleştirel olarak değerlendirir ve uygulayabilir. | 1 |
P7 | Disiplinler arası işlerde veya çok kültürlü ekiplerde etkin çalışabilir, sorumluluk alabilir, inisiyatif kullanabilir, ekip arkadaşlarına bilgileri aktarabilir, ekip üyeleriyle iş birliği yaparak ortak hedefler için çalışabilir. | 1 |
P8 | Meslektaşları ve işletmelerin tüm iç ve dış paydaşlarıyla, öğrenim dili ve en az bir yabancı dilde etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilir, ilişkileri yürütebilir. | 1 |
P9 | İşletmecilik alanında gerçekleştirdiği faaliyetleri mesleki etik, sosyal sorumluluk, evrensel ve kültürel değerler konularında edindiği farkındalık doğrultusunda uygular. | 1 |
P10 | İşletmelerin tüm temel fonksiyonlarıyla ilgili uygulamalarının toplumsal ve hukuki sonuçlarını değerlendirebilir. | 1 |
P11 | İşletmecilik alanında ihtiyaç duyulan bilgi sistemlerini etkin bir biçimde kullanabilir, raporlaştırabilir ve yorumlayabilir. | 5 |
P12 | İşletme uygulamalarını değerlendirerek, mevcut uygulamaların sürekli iyileştirilmesi için alanında yetkin ve yeterli sayıda çalışan istihdam edilmesini, eğitilmesini ve işe devam etmelerini sağlar. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Defteri kebir, borç hesapları ve alacak hesapları gibi modüller de dahil olmak üzere bilgisayarlı muhasebe sistemleriyle ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve hatırlayabilir. | P.11.3 | 1,4,7 |
Ö2 | Blgisayarlı muhasebe sistemlerinin manuel muhasebeye kıyasla gelişmiş doğruluk, verimlilik ve veri yönetimi dahil olmak üzere işlevlerini ve faydalarını açıklayabilir. | P.11.4 | 1,4,7 |
Ö3 | Doğru veri girişi ve muhasebe yazılımı özelliklerinin doğru kullanımını sağlayarak finansal işlemleri bilgisayarlı bir muhasebe sistemine girebilir. | P.11.5 | 1,4,7 |
Ö4 | Finansal tablolar ve raporlar hazırlamak ve eğilimleri ve tutarsızlıkları belirlemek için bilgisayarlı muhasebe sistemleri tarafından üretilen finansal verileri analiz edebilir. | P.11.6 | 1,4,7 |
Ö5 | Kullanıcı arayüzü, güvenlik özellikleri ve entegrasyon yetenekleri gibi faktörleri göz önünde bulundurarak farklı bilgisayarlı muhasebe sistemlerinin etkinliğini ve güvenilirliğini değerlendirebileceklerdir. | P.11.7 | 1,4,7 |
Ö6 | Bilgisayarlı bir muhasebe sistemi kullanarak muhasebe raporlarını ve mali tabloları tasarlayabilir ve özelleştirebilir, bunları belirli iş ihtiyaçlarını ve uyumluluk gereksinimlerini karşılayacak şekilde uyarlayabilir. | P.11.8 | 1,4,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Varlık, Kaynak Gelir ve Gider hesaplarının muhasebeleştirilmesinde dikkat edilmesi gereken hususların açıklanması |
2 | Bir faaliyet döneminde gerçekleştirilen muhasebeleştirme aşamalarının açıklanarak anlatılması |
3 | Yazılım Programının Bilgisayarlarda Kurulmasının anlatılması |
4 | Yazılım Programının Bilgisayarlarda Kurulması-Firma Tanıtım Kartının oluşturulmasının anlatılması |
5 | Stok Yönetimi modülünün içeriğinin ve işlevlerinin stok tanıtım kartı üzerinden örneklerle anlatılması |
6 | Hizmet ve Masraf Yönetimi modülünün içeriğinin ve işlevlerinin kira ödeme, doğal gaz su faturası ödeme örnekleriyle anlatılması |
7 | Satın Alma Yönetimi modülünün içeriğinin ve işlevlerinin ticari mal alımı örnekleriyle anlatılması |
8 | Satış Yönetimi modülünün içeriğinin ve işlevlerinin mal satış örnekleriyle anlatılması |
9 | Finans Yönetimi modülünün içeriğinin ve işlevlerinin bankada mevduat hesabı açma kredi çekme örnekleriyle anlatılması |
10 | Sabit Kıymet Yönetimi modülünün içeriğinin ve işlevlerinin satın alınan sabit kıymetler(demirbaş vb.) üzerinden anlatılması |
11 | Genel Muhasebe Yönetimi modülünün içeriğinin ve işlevlerinin temizlik hizmeti satın alınması örnekleriyle anlatılması |
12 | Personel Yönetimi modülünün içeriğinin ve işlevlerinin ücret tahakkuku ve ödenmesi örnekleriyle anlatılması |
13 | Dönem içinde yapılan kayıtların dönem sonu işlemlerini gerçekleştirme |
14 | Dönem sonu mali tablolarının oluşturulması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Mikro Yazılım ERP ile Finansal Muhasebe Uygulamaları, Ekin Kitabevi, Emre Selçuk SARI, Melis ERCAN, Ayça Zeynep Süer, Ahmet Türel, 2021 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 214 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P11 |
---|---|---|
Ö1 | Defteri kebir, borç hesapları ve alacak hesapları gibi modüller de dahil olmak üzere bilgisayarlı muhasebe sistemleriyle ilgili temel kavramları ve terminolojiyi tanımlayabilecek ve hatırlayabilir. | 5 |
Ö2 | Blgisayarlı muhasebe sistemlerinin manuel muhasebeye kıyasla gelişmiş doğruluk, verimlilik ve veri yönetimi dahil olmak üzere işlevlerini ve faydalarını açıklayabilir. | 5 |
Ö3 | Doğru veri girişi ve muhasebe yazılımı özelliklerinin doğru kullanımını sağlayarak finansal işlemleri bilgisayarlı bir muhasebe sistemine girebilir. | 5 |
Ö4 | Finansal tablolar ve raporlar hazırlamak ve eğilimleri ve tutarsızlıkları belirlemek için bilgisayarlı muhasebe sistemleri tarafından üretilen finansal verileri analiz edebilir. | 5 |
Ö5 | Kullanıcı arayüzü, güvenlik özellikleri ve entegrasyon yetenekleri gibi faktörleri göz önünde bulundurarak farklı bilgisayarlı muhasebe sistemlerinin etkinliğini ve güvenilirliğini değerlendirebileceklerdir. | 5 |
Ö6 | Bilgisayarlı bir muhasebe sistemi kullanarak muhasebe raporlarını ve mali tabloları tasarlayabilir ve özelleştirebilir, bunları belirli iş ihtiyaçlarını ve uyumluluk gereksinimlerini karşılayacak şekilde uyarlayabilir. | 5 |