Arapça Mütercim ve Tercümanlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
99901008 | Liderlik Eğitimi | 1 | Güz | 1 | 2+0+0 | 3 | 3 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Yönetici ve liderlerin kullandığı yetkinlikler, liderlik modelleri, liderlerin yönetme eylemi esansında kullandığı araçlar, duygusal zekâ ve transaksiyonel analizin liderlikle ilgisi, kurum kültürü oluşturma, zor durumlardan liderin çıkış stratejileri, olay ve durumu muhakeme, hedef belirleme ve karar verme süreçlerini yönetme.
Dersin Amacı
Liderlik dersinin amacı; Yöneticilik pozisyonunun önemini kavratmak, Liderlik yetkinlikleri hakkında farkındalık oluşturmak.İçinde bulunduğumuz VUCA (Değişken (Volatile), Belirsiz (Uncertain), Karmaşık, (Complex), Muğlak (Ambigious) döneminde kurumların her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyduğu durumsal liderliği kavratmak,Toksik yönetici davranışlarının kurum ve personel üzerindeki karşılığını ifade etmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Lider Kimdir? Liderlik modelleri. Temel liderlik yetkinlikleri. |
2 | Liderin Takım Çantası, Liderlik Çarkı. Durumsallık ve Diğer Liderlik Araçları |
3 | Duygusal Zekânın Liderlikle İlişkisi, Da Vinci gibi düşünmek. |
4 | Liderlikte Transaksiyonel Analiz ile İlişki ve İletişim Yönetimi. |
5 | Kurum Kültürü ve Lider |
6 | Liderlik ve Çatışma, Stres, Öfke |
7 | Zaman ve Toplantı Yönetimi |
8 | Ara Sınav |
9 | Liderin Olayları Algılama ve Analiz Süreci, Durum muhakemesi nedir? |
10 | Liderin Karar Verme Süreci |
11 | Liderin Grubu Takım Yapması, Farklılıkları Yönetebilme, Toplam Fayda İçin Başarı Algısı |
12 | Kriz Ortamında Liderin Başa Çıkması Gereken Sorunlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Ders notları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |