İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
04460004 Kısa Hikayeler II 3 Bahar 6 3+0+0 5 5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Alaaddin KİRAZ
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Değişik kitaplardan seçilen hikayelerin özeti ve tercümeleri.
Dersin Amacı
Hikâye alanında yazılmış farklı Arapça kitaplardan değişik konulardaki hikaye metinlerini seçerek bu hikayelerin okunması, tercüme edilmesi, kıssadan hisse çıkarılarak öğrencilerin bilinçlendirilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Çevirmenliğin gerektirdiği teknik ve teorik bilgi ile bunları kullanma becerisine sahip olma. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Çevirmenlik alanındaki teknik ve teorik bilgileri edinme. P.1.1 1
Ö2 Çeviri eylemini teknik ve teorik açıdan anlamlandırabilme. P.1.2 1
Ö3 Farklı teknik ve teorik bilgileri kullanarak hedef metin oluşturabilme. P.1.5 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Birinci Hafta GERÇEK EŞİTLİK (İSLAM'DADIR) başlıklı hikaye önce okundu. Türkçe'ye tercümesi için önce bilinmeyen kelimeler ve tabirler verildi. Daha sonra hikaye öğrenciler tarafından cümle cümle tercüme yapıldı. Öğrencilerin hataları düzeltildi. Daha sonra konuyla alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı.
2 GERÇEK EŞİTLİK (İSLAM'DADIR) başlıklı hikayeyle alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. Benzer uygulamalar üzerinde duruldu.
3 HAYVANLARA İYİ MUAMELE başlıklı hikaye önce okundu. Türkçe'ye tercümesi için önce bilinmeyen kelimeler ve tabirler verildi. Daha sonra hikaye öğrenciler tarafından cümle cümle tercüme yapıldı. Öğrencilerin hataları düzeltildi. Daha sonra konuyla alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı.
4 HAYVANLARA İYİ MUAMELE başlıklı hikayeyle alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. Benzer uygulamalar üzerinde duruldu.
5 ARAPÇA DEYİMLER başlıklı hikaye önce okundu. Türkçe'ye tercümesi için önce bilinmeyen kelimeler ve tabirler verildi. Daha sonra hikaye öğrenciler tarafından cümle cümle tercüme yapıldı. Öğrencilerin hataları düzeltildi. Daha sonra konuyla alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı.
6 ARAPÇA DEYİMLER başlıklı hikayeyle alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. Benzer uygulamalar üzerinde duruldu.
7 Yedinci Hafta EŞLER ARASINDAKİ GEÇİMSİZLİK başlıklı hikaye önce okundu. Türkçe'ye tercümesi için önce bilinmeyen kelimeler ve tabirler verildi. Daha sonra hikaye öğrenciler tarafından cümle cümle tercüme yapıldı. Öğrencilerin hataları düzeltildi. Daha sonra konuyla alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı.
8 vize
9 BABALAR VER ÇOCUKLAR ARASINDAKİ SOSYAL İLİŞKİ başlıklı hikaye önce okundu. Türkçe'ye tercümesi için önce bilinmeyen kelimeler ve tabirler verildi. Daha sonra hikaye öğrenciler tarafından cümle cümle tercüme yapıldı. Öğrencilerin hataları düzeltildi. Daha sonra konuyla alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı.
10 BABALAR VER ÇOCUKLAR ARASINDAKİ SOSYAL İLİŞKİ başlıklı hikayeyle alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. Benzer uygulamalar üzerinde duruldu.
11 On Birinci Hafta HAYATIN ASLI VE SIRRI SUDUR başlıklı hikaye önce okundu. Türkçe'ye tercümesi için önce bilinmeyen kelimeler ve tabirler verildi. Daha sonra hikaye öğrenciler tarafından cümle cümle tercüme yapıldı. Öğrencilerin hataları düzeltildi. Daha sonra konuyla alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı.
12 HAYATIN ASLI VE SIRRI SUDUR başlıklı hikayeyle alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. Benzer uygulamalar üzerinde duruldu.
13 On Üçüncü Hafta BABANIN VASİYYETİ başlıklı hikaye önce okundu. Türkçe'ye tercümesi için önce bilinmeyen kelimeler ve tabirler verildi. Daha sonra hikaye öğrenciler tarafından cümle cümle tercüme yapıldı. Öğrencilerin hataları düzeltildi. Daha sonra konuyla alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı.
14 BABANIN VASİYYETİ başlıklı hikayeyle alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. Benzer uygulamalar üzerinde duruldu.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar EL ARABİYYE BEYNE YEDEYK 3 CİLT II. KİTAP EL LÜGATÜ'L-ARABİYYE VE TATBİKAT AYRICA MUHTELİF KAYNAKLAR
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 6 84
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 150
Toplam Yük / 30 5
Dersin AKTS Kredisi: 5
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1
Ö1 Çevirmenlik alanındaki teknik ve teorik bilgileri edinme. 5
Ö2 Çeviri eylemini teknik ve teorik açıdan anlamlandırabilme. 4
Ö3 Farklı teknik ve teorik bilgileri kullanarak hedef metin oluşturabilme. 5