Arapça Mütercim ve Tercümanlık
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Arapça Mütercim ve Tercümanlık Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
04460004 | Kısa Hikayeler II | 3 | Bahar | 6 | 3+0+0 | 5 | 5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans (TYYÇ: 6. Düzey / QF-EHEA: 1. Düzey / EQF-LLL: 6. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Değişik kitaplardan seçilen hikayelerin özeti ve tercümeleri.
Dersin Amacı
Hikâye alanında yazılmış farklı Arapça kitaplardan değişik konulardaki hikaye metinlerini seçerek bu hikayelerin okunması, tercüme edilmesi, kıssadan hisse çıkarılarak öğrencilerin bilinçlendirilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P8 | Bildiği yabancı dillerin kültürlerini iyi şekilde tanıyıp izleme ve iletişimde kültürel farklılıkları bilme. | 4 |
P10 | Dilin ses ve dilbilgisi özellikleri veya incelikleri gibi hedef dile ve kültürüne ait unsurları öğrenme. | 5 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Birinci Hafta GERÇEK EŞİTLİK (İSLAM'DADIR) başlıklı hikaye önce okundu. Türkçe'ye tercümesi için önce bilinmeyen kelimeler ve tabirler verildi. Daha sonra hikaye öğrenciler tarafından cümle cümle tercüme yapıldı. Öğrencilerin hataları düzeltildi. Daha sonra konuyla alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. |
2 | GERÇEK EŞİTLİK (İSLAM'DADIR) başlıklı hikayeyle alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. Benzer uygulamalar üzerinde duruldu. |
3 | HAYVANLARA İYİ MUAMELE başlıklı hikaye önce okundu. Türkçe'ye tercümesi için önce bilinmeyen kelimeler ve tabirler verildi. Daha sonra hikaye öğrenciler tarafından cümle cümle tercüme yapıldı. Öğrencilerin hataları düzeltildi. Daha sonra konuyla alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. |
4 | HAYVANLARA İYİ MUAMELE başlıklı hikayeyle alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. Benzer uygulamalar üzerinde duruldu. |
5 | ARAPÇA DEYİMLER başlıklı hikaye önce okundu. Türkçe'ye tercümesi için önce bilinmeyen kelimeler ve tabirler verildi. Daha sonra hikaye öğrenciler tarafından cümle cümle tercüme yapıldı. Öğrencilerin hataları düzeltildi. Daha sonra konuyla alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. |
6 | ARAPÇA DEYİMLER başlıklı hikayeyle alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. Benzer uygulamalar üzerinde duruldu. |
7 | Yedinci Hafta EŞLER ARASINDAKİ GEÇİMSİZLİK başlıklı hikaye önce okundu. Türkçe'ye tercümesi için önce bilinmeyen kelimeler ve tabirler verildi. Daha sonra hikaye öğrenciler tarafından cümle cümle tercüme yapıldı. Öğrencilerin hataları düzeltildi. Daha sonra konuyla alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. |
9 | BABALAR VER ÇOCUKLAR ARASINDAKİ SOSYAL İLİŞKİ başlıklı hikaye önce okundu. Türkçe'ye tercümesi için önce bilinmeyen kelimeler ve tabirler verildi. Daha sonra hikaye öğrenciler tarafından cümle cümle tercüme yapıldı. Öğrencilerin hataları düzeltildi. Daha sonra konuyla alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. |
10 | BABALAR VER ÇOCUKLAR ARASINDAKİ SOSYAL İLİŞKİ başlıklı hikayeyle alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. Benzer uygulamalar üzerinde duruldu. |
11 | On Birinci Hafta HAYATIN ASLI VE SIRRI SUDUR başlıklı hikaye önce okundu. Türkçe'ye tercümesi için önce bilinmeyen kelimeler ve tabirler verildi. Daha sonra hikaye öğrenciler tarafından cümle cümle tercüme yapıldı. Öğrencilerin hataları düzeltildi. Daha sonra konuyla alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. |
12 | HAYATIN ASLI VE SIRRI SUDUR başlıklı hikayeyle alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. Benzer uygulamalar üzerinde duruldu. |
13 | On Üçüncü Hafta BABANIN VASİYYETİ başlıklı hikaye önce okundu. Türkçe'ye tercümesi için önce bilinmeyen kelimeler ve tabirler verildi. Daha sonra hikaye öğrenciler tarafından cümle cümle tercüme yapıldı. Öğrencilerin hataları düzeltildi. Daha sonra konuyla alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. |
14 | BABANIN VASİYYETİ başlıklı hikayeyle alakalı kitapta verilen alıştırmalar öğrencilere yaptırıldı. Benzer uygulamalar üzerinde duruldu. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | EL ARABİYYE BEYNE YEDEYK 3 CİLT II. KİTAP EL LÜGATÜ'L-ARABİYYE VE TATBİKAT AYRICA MUHTELİF KAYNAKLAR |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Dinleme | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |